!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

WimV
56

  • Type Alfa: Giulia Veloce 210 MY20
  • **
    - Junior Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #75 Gepost op: 13 september 2020, 16:07:46 »
Altijd uitgeschakeld.
*

Pibri
40

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtdm squadra
  • *
    - Startende Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #76 Gepost op: 14 september 2020, 21:20:13 »
Hoi Wim,

Wij hebben ook de 180 pk met zf 8 automa. versnellingsbak. Alleen wel met chip van Squadra, 240 pk en 520 nm.  Zowel in N als D zijn de schakel overgangen zeer soepel zowel bij optrekken als afremmen, bij gas los rolt ie keurig uit en je voetlt heel lichtjes steeds het terugsschakelen.
Wat jij bedoelt nog nooit ervaren, klopt ook niet denk ik, ik zou de bak even laten resetten en miss software update.
Dan begin je met een schone lei en leert ie opnieuw in
*

Pibri
40

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtdm squadra
  • *
    - Startende Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #77 Gepost op: 30 oktober 2020, 16:38:44 »
Hoi Wim,

Ben je de wereld aan t rondrijden?? ;)  We horen niets meer van je. Ben toch wel benieuwd hoe de Giulia bevalt.. En of het schakel dingetje is opgelost...

Groeten, Pieter
*

WimV
56

  • Type Alfa: Giulia Veloce 210 MY20
  • **
    - Junior Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #78 Gepost op: 30 oktober 2020, 17:00:54 »
Hei Pieter,

ha, ik wist niet dat er hier nog op een update van mij zaten te wachten :-)

Ik heb nog maar bitter weinig kms gereden, full time thuiswerk.
Ik ben al blij dat ik zoals daarnet nog es n boodschap kan doen.

Het schakeldingetje:
we zijn pas terug van 3 weken camperreis.
Net ervòòr samen met de dealer een testrit gedaan: deed het natuurlijk niet...   
Het is er dus nog steeds - uiteraard want er is niks aan gedaan.
Bedoeling is dat ik na de reis es zou langsgaan om nog es iemand mee te laten rijden, is er nu nog niet van gekomen (dealer is niet bij de deur).
En met een nakende lockdown hier in België ziet het er niet voor meteen uit.
Maar dus eigenlijk niet zo erg want ik rijd (de weinige kms) in D, veel fijner vind ik.

Ik stap in elk geval nog iedere keer in met een grote smile.

Wel een paar andere kleine akkefietjes:
- navigatie: een ramp
   1) duurt telkens tot kms ver (al es 18) dat ie de wagen door de velden stuurt eer ie zich positioneert op een (de juiste) weg
   2) vreemd genoeg kan je niet via gemeente zoeken, je moet via straat gaan
- ik slaag er niet in google maps aan de praat te krijgen - geeft een foutmelding bij opstarten (is tijdje geleden nu - ben vergeten welke melding juist)
- sfeerverlichting die (in België) meekomt met HK: samen met de dealer ons in de auto gekronkeld op zoek naar wat nu juist met 'sfeerverlichting' bedoeld wordt... vergeleken met een Giulia zonder HK en...... welgeteld 3 extra lichtjes, oa aan de voeten....
- alarm: ver- en ontgrendelen van de auto gaat gepaard met luide beep - hangt vast samen met het alarm en is niet uit te schakelen - beetje vervelend - levert af en toe een draaiend hoofd op
- in het zomerpack zit een koelbox: ik ben nog op zoek ernaar... iemand enig idee wat daar mee bedoeld wordt?
- open dak: maakt heel veel lawaai + doek eronder kan niet dicht als dak open staat - met felle zon hinderlijk (ik vergelijk beide dingetjes met mn audi waar dit toch beter geregeld was)

Maar al deze dingetjes verdwijnen als sneeuw voor de zon eenmaal je instapt en wegrijdt - wat een fijne machine, wat een heerlijk stuurgevoel, wat een vinnigheid (zeker in dynamic), echt een plezier om mee te rijden.
Ik heb wel een tijdje moeten zoeken naar de juiste zitpositie maar lijk die nu toch gevonden te hebben (de korte ritten die ik momenteel doe toch).

Verbruik is momenteel (ik denk rond de 2500km) 5.8 l/100km (oftewel 1/17) kan ik perfect mee leven.

HK: heel tevreden over.  Ik kom van B&O in mn Audi en dat was heel goed - mijn HK moet er niet voor onderdoen.  En dat je geen miljoen settings hebt vind ik geen dingetje: als je met de weinige settings toch een fijn geluid kan instellen is dat toch voldoende?  Je prutst daar toch niet telkens weer aan eenmaal die goed staat?

Als ik nog ergens aan denk post ik het dan wel.

Gr,
Wim




*

Pibri
40

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtdm squadra
  • *
    - Startende Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #79 Gepost op: 30 oktober 2020, 17:54:32 »
Ahh gelukkig dat je een tevreden rijder bent, kan haast niet anders haha. Het schokkerig terugschakelen moeten ze oplossen hoor, hoort echt niet.
Ik rij toch meestal in de N, genoeg koppel en lekker laag in de toeren, dus relaxed. Op de snelweg of als ik sportief wil de D.
De navigatie is een ouderwetse ramp ja. Gebruik Wase op de iphone.
De ver- ontgrendel beep heb ik niet,  wil ik ook niet haha
Rij, reed, inderdaad ook thuiswerken, bij veel snelweg echt 1 op 20, als ik me aan de snelheid hou, maar dat is lastig ;)

Ik zeg geniet er van en hopelijk komende tijd meer leuke kilometers!

Groet, Pieter
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #80 Gepost op: 30 oktober 2020, 18:41:33 »
....
- in het zomerpack zit een koelbox: ik ben nog op zoek ernaar... iemand enig idee wat daar mee bedoeld wordt?
.....
Gr,
Wim

"koelbox" is het dashboard kastje..... Wanneer je hier in kijkt, zie je dat er achterin een dop/ventiel zit die je open of dicht kunt draaien, waardoor er gekoelde lucht van de airco in het kastje geleid wordt
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

GT1986
1.151

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #81 Gepost op: 31 oktober 2020, 09:39:46 »
- alarm: ver- en ontgrendelen van de auto gaat gepaard met luide beep - hangt vast samen met het alarm en is niet uit te schakelen - beetje vervelend - levert af en toe een draaiend hoofd op

Ik denk dat dit simpel op te lossen is door bij de dealer de landcode voor het alarm te laten veranderen. Bij de Giulietta is het bijv. zo dat als wanneer die op ‘Nederland’ staat, het alarm geen biep geeft bij inschakeling. Zet je de landcode op ‘België’, dan doet ie dat wél.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

grigio vesuvio
61

  • Type Alfa: Giulia 2.0T Super
  • **
    - Junior Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #82 Gepost op: 31 oktober 2020, 12:02:51 »
....
- in het zomerpack zit een koelbox: ik ben nog op zoek ernaar... iemand enig idee wat daar mee bedoeld wordt?
.....
Gr,
Wim

"koelbox" is het dashboard kastje..... Wanneer je hier in kijkt, zie je dat er achterin een dop/ventiel zit die je open of dicht kunt draaien, waardoor er gekoelde lucht van de airco in het kastje geleid wordt

Het Climate Upgrade Pack bevat een gekoeld dashboardkastje én een koelbox. Ik heb hem ook nooit gevonden, maar heb wel eens gelezen dat het om het vakje onder de armsteun zou gaan?! Misschien is deze geïsoleerd ofzo...
*

WimV
56

  • Type Alfa: Giulia Veloce 210 MY20
  • **
    - Junior Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #83 Gepost op: 31 oktober 2020, 15:12:15 »
Bedankt voor de tips ivm alarm en koelbox!
*

Busso
853

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #84 Gepost op: 5 november 2020, 21:08:03 »
Ik heb meerdere bmw's gehad. Ik mis de achterwielaandrijving. Zolang je niet vol op het gas gaat in de bocht in de sneeuw zal hij echt niet snel uitbreken.
Ik heb vele tests gelezen over de giulia omdat ik het een super mooie auto vind en lees dat hij de Q4 eigenijk niet nodig heeft.  Ik zou zelf voor de Vecole van ivm de sportstoelen.
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

WimV
56

  • Type Alfa: Giulia Veloce 210 MY20
  • **
    - Junior Alfist
Re: Nieuw + paar vraagjes Giulia Veloce
« Reactie #85 Gepost op: 5 november 2020, 21:34:46 »
Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet de Giulia heb gekozen voor de achterwielaandrijving, ik denk niet dat ik met mijn rijstijl vaak het verschil zal merken, ik ben voor Alfa gegaan wegens 1) jongensdroom van al heel lang (ook de Fiats 40j geleden vond ik fantastisch-anders - ook Lancia - dus mss eerder Italiaans dan specifiek Alfa)  2) het ontwerp zowel exterieur als interieur (heb in 2015 als overjaarse puber een car design opleiding gevolgd in Turijn (ied.it) tussen échte pubers en gegeven door Giulia-designers - een super ervaring) 3) en vooral het fijne rijden/sturen - ik kom uit een Audi: wegligging = een spons.

De Q4 heb ik gekozen omdat ik met mn audi verschillende keren vastzat in de sneeuw - nooit meer.
Mss zal ik de Q4 nooit nodig hebben, mogelijk.

De stoelen: bij mij net andersom: ik vond de sportstoelen echt niet lekker zitten - rechterarm continu gehinderd door de rechterwang + (ik ben niet van de smalste) te vast zitten - ik heb daarom voor Lusso gekozen - moet dan wel weer zeggen dat als je echt sportief rijdt ze mss toch net iets te weinig zijdelingse steun geven.... Het is altijd iets é :-)