!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

DanaBanana
759

  • *****
    - Super Alfist
Nieuw rubber voor de Stelvio
« Gepost op: 14 augustus 2020, 19:18:37 »
Na een verrassend hoog kilometrage met de oorspronkelijke Michelin Lattitude Sport 3 banden (nog zeker niet op) ben ik met de komende winter in het vooruitzicht toch maar aan het oriƫnteren op nieuwe banden (20", gewoon zomerbanden).

Ik ben zeer tevreden over de Lattitude Sport 3, maar ik heb begrepen dat die inmiddels min of meer zijn opgevolgd door de Michelin Pilot Sport 4 SUV. Wat ik daar over lees, spreekt me ook wel aan.

Ik ben benieuwd wie van de Stelvio-rijders hier al een bandenwissel achter de rug heeft en waar jullie voor gekozen hebben en waarom.

Mijn overwegingen bij keuze zijn in volgorde van belangrijkheid:
- Performance in droge en natte zomeromstandigheden.
- Performance in niet-extreme winteromstandigheden (ik rij in principe het hele jaar rond met zomerbanden. Bij extreem winterse omstandigheden heb ik doorgaans de luxe om lekker thuis te blijven of eventueel een dagje een ander vervoermiddel te pakken.)
- Velgrandbescherming!
- Duurzaamheid
- Kosten
Re: Nieuw rubber voor de Stelvio
« Reactie #1 Gepost op: 14 augustus 2020, 21:45:14 »
Mijn Stelvio is met Pirelli's afgeleverd. De achterbanden hebben het 22.500 km uitgehouden, de voorbanden 24.000 km. Ik heb ze verwisseld voor Michelin Latitude Sport 3 waar ik zeer tevreden mee ben. Met de Pirelli's had ik erg veel last van het inmiddels bekende 'bokken' bij maximale stuuruitslagen bij lage snelheden (Ackerman effect). Mijn Michelin's hebben veel minder last van dat 'bokken', zeg maar vrijwel geen last. Met de laatste  heb ik er inmiddels 18.000 km (achter) en 16.500 km (voor) opzitten. Als deze aan vervanging toe zijn ga ik weer voor Michelin. Op mijn wintervelgen zitten ook nog Pirelli's maar daar heb ik nog maar 10.000 km mee gereden dus die houden het nog wel even vol..... ;-))
*

Stelviolo
9

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
  • Ik ben niet gek, ik ben een Alfa.
Re: Nieuw rubber voor de Stelvio
« Reactie #2 Gepost op: 23 februari 2021, 10:58:44 »
Bedankt voor de tip! Vandaag ook maar op jullie aanraden Michelin Latitude Sport 3's gehaald. Ben benieuwd!
Het kan altijd rapper.
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Nieuw rubber voor de Stelvio
« Reactie #3 Gepost op: 23 februari 2021, 11:35:23 »
Die heb ik ook als zomersloffen. Bokken doen ze bij mij wel, maar alleen met wat kouder weer.
Opvallend is wel dat ze snel opdrogen aan de buitenkant (droogtescheurtjes). Voor de looks niet echt top. Er zijn banden waar de wang zich veel mooier houdt.

Ik vind ze overigens wel erg duur. Laatste keer dat ik keek was het 300 euro per band. Dat is wel echt flink.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
Re: Nieuw rubber voor de Stelvio
« Reactie #4 Gepost op: 23 februari 2021, 11:43:35 »
Ik vind ze overigens wel erg duur. Laatste keer dat ik keek was het 300 euro per band. Dat is wel echt flink.

Ze slijten ook veel minder. Ik heb met deze banden nu al meer gereden dan wat ik met die vorige Pirelli's voor elkaar heb gekregen en met deze haal ik zelfs de komende winter nog wel. Ze zijn prijzig, maar dan heb je ook wat.... ;-))))
Re: Nieuw rubber voor de Stelvio
« Reactie #5 Gepost op: 23 februari 2021, 12:00:24 »
Ik vind ze overigens wel erg duur. Laatste keer dat ik keek was het 300 euro per band. Dat is wel echt flink.

Overigens valt het prijsverschil met de P Zero's wel mee .... 2 euro en 4 cent ...  ;-))



*

Stelviolo
9

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
  • Ik ben niet gek, ik ben een Alfa.
Re: Nieuw rubber voor de Stelvio
« Reactie #6 Gepost op: 23 februari 2021, 12:47:01 »
Op deze site zie ik ze voor iets onder de 160 per stuk. Maar dan niet 108Y maar 105V. En als 235/55 R19. Is dat niet goed? Moet ik 108Y hebben? De maat heb ik overgenomen van mijn huidge winterbanden en die zijn 105H. Of jullie hebben het over quadrifoglio banden en ik heb maar een 2.0

https://www.bandenconcurrent.nl/bandenmerken/michelin/latitude-sport-3/235-55-19-105V/4b9631c7e23cd38ab04cbcfedb725558/
Het kan altijd rapper.
Re: Nieuw rubber voor de Stelvio
« Reactie #7 Gepost op: 23 februari 2021, 12:55:46 »
Maar dan niet 108Y maar 105V. En als 235/55 R19. Is dat niet goed? https://www.bandenconcurrent.nl/bandenmerken/michelin/latitude-sport-3/235-55-19-105V/4b9631c7e23cd38ab04cbcfedb725558/

Het ligt er aan hoe hard je met de auto kan/wil rijden. Zie hieronder:

*

Stelviolo
9

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
  • Ik ben niet gek, ik ben een Alfa.
Re: Nieuw rubber voor de Stelvio
« Reactie #8 Gepost op: 23 februari 2021, 13:33:23 »
Ik denk niet dat die van mij boven de 240 kan helaas. De H is wel te weinig inderdaad.
Het kan altijd rapper.
Re: Nieuw rubber voor de Stelvio
« Reactie #9 Gepost op: 23 februari 2021, 13:34:55 »
Dan zit je met de V precies goed ... ;-))
*

typhoon
61

  • Type Alfa: Stelvio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Nieuw rubber voor de Stelvio
« Reactie #10 Gepost op: 20 april 2021, 11:52:05 »
Die heb ik ook als zomersloffen. Bokken doen ze bij mij wel, maar alleen met wat kouder weer.
Opvallend is wel dat ze snel opdrogen aan de buitenkant (droogtescheurtjes). Voor de looks niet echt top. Er zijn banden waar de wang zich veel mooier houdt.

Ik vind ze overigens wel erg duur. Laatste keer dat ik keek was het 300 euro per band. Dat is wel echt flink.

Ik heb ook de Michelins 255/45 20 en inderdaad ze bokken in mijn geval een stuk meer dan mijn Nokian all seasons 235/55 19 die ik in de winter gebruik.
Mijn ex-auto's: Lancia Dedra 1.6 en 1.8 i.e., Lybra 1.9 JTD, Alfa 147 1.9 JTDm, Volvo V60 D3 en Lancia Delta S 1.6 JTDm. Huidige: Alfa Giulietta 1.4 TB en Alfa Stelvio 2.0t