!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Leuke auto als alles het blijft doen . Beste allemaal. Ik heb een Stelvio 2.0 T MA, 2020. er staat 60.000 op de teller. De auto krijgt altijd of elk jaar of om de 10.000 netjes zijn beurt, inclusief flush etc.Nu doet zich het volgende voor. Hij start probleemloos. Vervolgens als ik rustig de straat uit rij en wat gas bij doet gaat hij SOMS bokken en inhouden. Het lijkt op misfires. Als je de auto uitzet, even wacht en opnieuw opstart is het probleem vaak weg. Vervelend! Na uitlezen stonden er ook een EGR melding, maar die komt niet meer terug. De bougies en relais zijn voor de zekerheid ook allemaal vervangen. Ik tank shell 98, (want squadra getuned)er is later nog een additief in de tank gegooid als extra reiniger. Daarna heb ik nadat de auto warm was de auto eens flink de sporen gegeven, dus flinks accelereren, hoog in de toeren en even lekker laten janken.Daarna weken geen last meer gehad. Nu gisteren begon het weer, maar naar 100 meter was het weg. Als de auto warm is, 0 problemen, geen vermogenverlies. En vanochtend weer geen enkel probleem.We rijden wel heel korte stukjes elke dag, 6 km heen en 6 km terug. Dus ik denk dat de EGR vervuild is. Iemand anders zoiets meegemaakt of zijn er mensen die andere oorzaken weten?Hoor het graag!
Ik heb mezelf aangeleerd om op de terugweg regelmatig een afslag eerder te nemen en de laatste 10 km flipperend binnendoor te rijden via landweggetjes met de DNA in D. Zodat ik hoger in de toeren kan rijden en daarnaast bij optrekken het hele toerenbereik kan gebruiken.
Citaat van: DanaBanana op 13 januari 2025, 22:46:40Ik heb mezelf aangeleerd om op de terugweg regelmatig een afslag eerder te nemen en de laatste 10 km flipperend binnendoor te rijden via landweggetjes met de DNA in D. Zodat ik hoger in de toeren kan rijden en daarnaast bij optrekken het hele toerenbereik kan gebruiken. Stukje doortrekken mag ik ook graag doen. Wat ik me overigens al wat langer afvraag: als ik de auto hoog in de toeren doortrek geeft het best een 'klap' bij het overschakelen. Is dat normaal? Is dat wellicht iets wat bij de Veloce hoort?
Dat heb ik ook. Toen ik nog de Ragazzon zónder demper had was het net een kanonsschot. Nu met demper is het "beschaafd"
Citaat van: Marcel1979 op 19 februari 2025, 14:24:11Dat heb ik ook. Toen ik nog de Ragazzon zónder demper had was het net een kanonsschot. Nu met demper is het "beschaafd"Ik bedoel meer een klap die je door de hele auto voelt. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de bak flink op zijn falie krijgt. Doet ie inderdaad alleen in D, in N gaat het er wat beschaafder aan toe maar dat is half the fun natuurlijk.
Citaat van: Robert69 op 19 februari 2025, 17:21:02Citaat van: Marcel1979 op 19 februari 2025, 14:24:11Dat heb ik ook. Toen ik nog de Ragazzon zónder demper had was het net een kanonsschot. Nu met demper is het "beschaafd"Ik bedoel meer een klap die je door de hele auto voelt. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de bak flink op zijn falie krijgt. Doet ie inderdaad alleen in D, in N gaat het er wat beschaafder aan toe maar dat is half the fun natuurlijk.Bij mij - Stelvio First Edition 280pk, dus ik verwacht hetzelfde gedrag als bij een Veloce - gaat het in D inderdaad ook een stuk ruwer dan in N. Maar zo wild en ruig als jij het omschrijft ervaar ik het niet.
Citaat van: DanaBanana op 19 februari 2025, 18:16:21Citaat van: Robert69 op 19 februari 2025, 17:21:02Citaat van: Marcel1979 op 19 februari 2025, 14:24:11Dat heb ik ook. Toen ik nog de Ragazzon zónder demper had was het net een kanonsschot. Nu met demper is het "beschaafd"Ik bedoel meer een klap die je door de hele auto voelt. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat de bak flink op zijn falie krijgt. Doet ie inderdaad alleen in D, in N gaat het er wat beschaafder aan toe maar dat is half the fun natuurlijk.Bij mij - Stelvio First Edition 280pk, dus ik verwacht hetzelfde gedrag als bij een Veloce - gaat het in D inderdaad ook een stuk ruwer dan in N. Maar zo wild en ruig als jij het omschrijft ervaar ik het niet.Mijn Giulia heeft de Massimo tuning. Misschien dat dat er iets mee te maken heeft