!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #660 Gepost op: 29 september 2016, 18:17:07 »
Op de foto's van Parijs zie je beide velg opties op de veloces die er staan JW.

vindt zelf die zwarte mooier :)
Stond dat hij standaard met 18" velgen geleverd wordt, en 19" als optie. Wellicht dat dat het verschil is .....

Zit te wachten totdat hij "officeel" op de website staat, gaan we eens even de opties bekijken ;)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #661 Gepost op: 29 september 2016, 20:59:04 »
Zojuist ook bekend geworden.
Van 4.9s van 0 naar 100
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #662 Gepost op: 30 september 2016, 11:54:17 »
Inmiddels is de Veloce ook opgenomen in de "configurator" ....  :sign0098:

Heb alleen wel de indruk dat nog niet alle keuze opties kloppen.....  :rolleyes:
edit: hoewel, valt misschien toch mee.....
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

svadu
372

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #663 Gepost op: 30 september 2016, 13:49:43 »
Zojuist ook bekend geworden.
Van 4.9s van 0 naar 100
Even sparen dan...

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #665 Gepost op: 8 oktober 2016, 23:38:09 »
Chris en Matt zouden samen de presentators van TG moeten worden.
Ben blij dat die schreeuwaap weg is haha.
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

svadu
372

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
Progetto 952, Giulia
« Reactie #666 Gepost op: 10 oktober 2016, 12:00:21 »
Ik zie dat beide 2L modellen (de 200pk en 280pk) dezelfde motoren hebben. Ik vraag me af of is dit een kwestie van meestal software aanpassing om die 200pk naar 280pk upgraden?

Sent from my SM-G935F using Tapatalk

147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #667 Gepost op: 10 oktober 2016, 12:41:22 »
Ik zie dat beide 2L modellen (de 200pk en 280pk) dezelfde motoren hebben. Ik vraag me af of is dit een kwestie van meestal software aanpassing om die 200pk naar 280pk upgraden?

Weet het niet, kan natuurlijk altijd andere intercooler, turbo, uitlaat (dat zowiezo, 280 pk heeft dubbele uitlaat) enz.
280 pk heeft ook grotere luchtinlaat aan voorkant
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #668 Gepost op: 16 oktober 2016, 14:41:46 »
Rijden nu al 2 giulias rond in Den Helder.
1tje woont in den helder en 1tje werkt bij de marine.
Allebij diesel versies.
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

Stiggy
372

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #669 Gepost op: 23 oktober 2016, 13:29:17 »
Ik heb gisteren een half uurtje proefgereden in een Giulia Super 180pk diesel, handgeschakeld. Ik rij zelf ondertussen wel een ander merk, maar als je een mailtje van de dealer krijgt of je wilt komen rijden en er zijn Italiaanse hapjes, dan sla je dat niet af hè?  ;D

Interieur vond ik mooi, materialen zijn misschien net niet helemaal op het niveau van de Duitse premium merken maar wat mij betreft goed genoeg en het design is veel mooier dan in een 3 serie. Ik voelde me meteen thuis in ieder geval. Infotaiment: oké. Het ziet er op de wat oubollige kleuren v/d kaart prima en modern uit, maar geen touch? Heb even geprobeerd een adres in te voeren maar ik had er al genoeg van voordat ik klaar was alle lettertjes te kiezen met zo'n draaiknop. Dat voelde alsof ik minstens 10 jaar terug in de tijd ging, maar misschien zag ik iets over het hoofd. 

De 180pk voelde ik er niet helemaal vanaf. Vlot genoeg maar een enorm sensatiegevoel ontbrak. Van het geluid werd ik ook niet blij. Ook het stuurgevoel (te licht! ook in D) vond ik een stukje minder dan in de Giulietta, de bak schakelt ook wat minder lekker. Bij stevig remmen had ik ook het gevoel met een zware auto op stap te zijn die flink door wou duwen op zijn neus. Als ik het vergelijk met de 2 auto's die ik recentelijk gehad heb dan zou ik zeggen dat het rijgevoel (stuur, bak, remmen, geluid) dichter bij een Seat Leon liggen dan bij een Alfa Giulietta. Had ik niet verwacht.

Ik had een beetje hetzelfde gevoel als toen ik voor het eerst in een 159 stapte die ik zo begeerde: het was allemaal veel afstandelijker dan de 147 waar ik dagelijks mee reed en die een super-direct stuurgedrag had. Ik zou toch wel een Giulia willen hoor, heel graag zelfs. Maar dan wel een 280pk benzine Veloce dank u. Ik heb een al een paar keer geconfigureerd zoals ik hem graag zou willen. 60k. Auw.

 
*

vfr
100

  • ***
    - Alfist
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #670 Gepost op: 22 november 2016, 12:59:14 »
Optie vraagje,

In België hebben wij het optie pakket performance; hierin zit eveneens een sperdif. Via de site van alfa be vind ik niet veel terug iemand info hierover wat en hoe.

Momenteel aan zien voor een nieuw voertuig en gezien alfa weer enkele modellen(Giulia/stelvio) heeft die mij passen wil ik wel terug  :97:
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #671 Gepost op: 22 november 2016, 14:33:19 »
In België hebben wij het optie pakket performance; hierin zit eveneens een sperdif. Via de site van alfa be vind ik niet veel terug iemand info hierover wat en hoe.

Kijk eens op de NL site ;)
Maar volgens de laatste nl prijslijst bestaat het performance pakket voor de handgeschakelde versie (8LY) uit:
- Alfa active suspension
- Sperdifferentieel

Voor de automaat (8LW) komen daar dan nog de schakelflippers op stuur bij ....
 verkrijgbaar op Super, Business en veloce
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

vfr
100

  • ***
    - Alfist
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #672 Gepost op: 22 november 2016, 17:56:39 »
Op de site van nl is er ook geen bijkomende info.

Wat ik juist zoek inzake het sper hoe het werkt bij alfa is dat een met vast percentage voor acceleratie en remmen of iets in de genre van het variabel sper bij de m-modellen van bmw of ene zoals de vag groep cfr leoncupra/golf clubsport.

*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #673 Gepost op: 22 november 2016, 18:19:40 »
Op de site van nl is er ook geen bijkomende info.

Wat ik juist zoek inzake het sper hoe het werkt bij alfa is dat een met vast percentage voor acceleratie en remmen of iets in de genre van het variabel sper bij de m-modellen van bmw of ene zoals de vag groep cfr leoncupra/golf clubsport.

staat inderdaad niet zoveel, behalve eea bij quadrifoglio....
Maar heeft niets met acceleratie/remmen te maken, gaat om een mechanisch sperdiff, dat koppel bij doorslippen van een aangedreven wiel overzet naar aangedreven wiel dat niet doorslipt (dat is nu eenmaal werking van een sperdiff ;)  )
Bij de Q noemen ze het automatic torque vectoring (ATV).... Vermoed dat het bij de andere modellen ook zo werkt.
"
The Cloverleaf can send all its torque to a single rear wheel

Over to the chief engineer to explain the torque vectoring available on the new Giulia. ‘You have a differential, two clutches, there’s always torque coming, even if you’re not on the throttle. Thanks to the torque vectoring, this torque can be split front and rear, left and right. It can create whatever you want: to start stable, have oversteer, then stable, understeer, you can do what you want because this clutch is very fast, the control is very fast… Today the limit of the car is given by the tyres but here you have to think that once you are at the tyre’s limit, it’s like you have a hand above that can add an extra element. You can send 100% to one wheel, it can send everything to one wheel, or another.’
"

maar is inderdaad weinig te vinden, zou ook "gewoon" een lsd a la Quaife kunnen zijn (mechanisch Q2) zoals op 147 en gt verkrijgbaar......

Kortom, geen idee  :017:
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

alfasud 16v
275

  • Type Alfa: Giulietta Qv 1750 Savali
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #674 Gepost op: 14 december 2016, 19:48:54 »
Giulietta Qv 1750 tbi Savali