!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 8 gasten bekijken dit topic.

*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #360 Gepost op: 23 september 2015, 20:59:18 »
Liar, liar, pants on fire...

Citaat van: sniffpetrol
Volkswagen recalls own pants

Posted in News by Sniff Petrol on Monday, September 21st, 2015

Volkswagen has issued a precautionary recall for its own pants after noticing that they may be on fire.

‘This is purely a precaution,’ said VW spokesman Karl-Hans Pinocchio. ‘Yes, there might be a small about of fire around the area of our pants, but they will not emit over 40 times the permitted amounts of nitrogen oxides and cause respiratory problems in children as long as we keep them inside this emissions testing facility.’

A VW insider later admitted that the emissions relating to the company’s pants being on fire are likely to be dwarfed by those caused by suddenly burning through $18 billion.

‘Look, this isn’t that bad,’ insisted a spokesman. ‘I mean, it’s not like we mouth banged a pig or something…’
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #361 Gepost op: 23 september 2015, 21:11:21 »
Ik heb uit betrouwbare bron dat met de 159 ook wel trucjes uitgehaald zijn om bij de typegoedkeuring zo goed mogelijk te scoren........ :rolleyes: ;D
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #362 Gepost op: 23 september 2015, 21:44:54 »
Geen diesels meer kopen dus  ;D
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #363 Gepost op: 23 september 2015, 21:56:33 »
Iedereen aan de fiets of echte paarden krachten!
Afschaffen die motoren blegh.
Ik vind het wel leuk als anti Volks wagen von Deutschland. Maar het is toch wel apart dat Amerika weer zon megaboete levert aan een europese bedrijf.
En dat er word aangespoort om als individueel VW aan te klagen voor ... even naam kwijt.

Maar als een amerikaans bedrijf iets verkeerds doet. Meestal kleine boetes.
Pffff
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

bekkie
2.743

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #364 Gepost op: 9 oktober 2015, 21:45:10 »
Lees net dat Alfa Romeo heeft verklaart dat er een hybride uitvoering van de Giulia komt. Ik had het al gehoopt, maar het is dus daadwerkelijk zo. Goed voor de leasemarkt. Ook wordt veel aandacht geschonken aan de goedkoopste dieseluitvoering, volgens Alfa. Moet ook wel, want die zal het moeten gaan doen in met name Italie, Belgie, Frankrijk en Nederland.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #365 Gepost op: 9 oktober 2015, 21:55:51 »
De grootste fiscale voordelen verdwijnen volgend jaar en er blijven straks in 2019 maar 2 tarieven over, 4% voor zero-emission onder de €50.000 en 22% voor de rest. Er komen nog wat overgangsjaren maar de hybride auto gaat in Nederland het meeste voordeel verliezen wat natuurlijk zijn weerslag gaat hebben op de populariteit van deze auto's. Dat wordt dus een gevalletje boot gemist.....
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #366 Gepost op: 10 oktober 2015, 11:16:26 »
nederland is maar een kleine vis.  Hoe worden hybride wagens belast in de rest van europa?

valt KERS onder een hybride systeem?
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #367 Gepost op: 10 oktober 2015, 12:32:05 »
In overige landen is de fiscale stimulans veel minder. Niet voor niks dat de complete voorraad geproduceerde Metsubsidie PHEV (12.000 stuks!) naar Nederland verscheept werd eind 2013 om nog net in 2013 op kenteken te krijgen zodat er geprofiteerd kon worden van 0% bijtelling. Zelfde zie je bij de GTE modellen van Golf en Passat bijvoorbeeld, die worden in NL veel meer "verkocht" dan in overige landen.

De Opel Ampera is ook zo'n leuk voorbeeld, 58% van de Europese verkoop van 2012 en 2013 was in NL.

*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #368 Gepost op: 10 oktober 2015, 13:31:41 »
Renault F1 Twizy met kers wil ik wel hahahaha.
Bruut apparaatje voor in de stad.
Kers word als hybride gezien toch in de F1?
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #369 Gepost op: 10 oktober 2015, 13:36:51 »
In Nederland is de uitstoot natuurlijk bepalend, met alleen KERS redt je dat niet. De Twizzy is van zichzelf al volledig electrisch.
*

Jetronic
1.299

  • Type Alfa: 2013 Giulietta 2.0 TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #370 Gepost op: 10 oktober 2015, 14:26:00 »
nu nog de uitstoot nauwkeurig bepalen.  dit kan de keuze van de wagens nog wel eens omgooien.
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #371 Gepost op: 10 oktober 2015, 15:11:19 »
Gaat om CO2, niet NOx, dus valt misschien nog mee  :D
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #372 Gepost op: 10 oktober 2015, 19:12:51 »
In Nederland is de uitstoot natuurlijk bepalend, met alleen KERS redt je dat niet. De Twizzy is van zichzelf al volledig electrisch.

Klopt aar check eens de Twizzy f1 met kers.
Die rijd bij jouw Giulietta in de eerste kms weg.
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #373 Gepost op: 10 oktober 2015, 19:25:10 »
ets meer dan een jaar geleden stak een groep techneuten van Renault Sport en van de F1-divisie de koppen bij elkaar en daaruit ontstond het ludieke plan om de KERS-motor uit de auto van Vettel en Webber in een Twizy te bouwen. Elektrisch, dus. Het resultaat: de Twizy RS F1. Met zijn 97 pk in staat om een Mégane RS partij te bieden, claimt Renault.
Linkervoet op de rem, rechtervoet op het acceleratiepedaal, de twee flippers met het opschrift ‘KERS’ aangetrokken en nu wachten op het startsein. Go! Bam, pedaal op de vloer, de kleine elektromotor jankt het uit en naast mij vertrekt de Mégane RS uit de startblokken. Wie is het eerst aan het eind van de dragstrip? De acceleratie is indrukwekkend, dankzij het direct beschikbare koppel. En de uit de Formule 1 afkomstige KERS-motor draait maar liefst 36.000 toeren per minuut! Als uit een katapult weggeschoten schiet de kleine Twizy richting de eindstreep. Ja, hij wint! Volgens zijn makers moet de opgevoerde Twizy in zes seconden vanuit stilstand naar 100 km/h kunnen sprinten. Maar dan moet alles meezitten. Dat kan de Mégane RS ook. We hebben het idee dat de chauffeur van die auto niet echt zijn best deed om het onderste uit de kan te halen en de beelden van onze on board-camera bevestigen dat vermoeden. We worden genept, maar de lol is er gelukkig niet minder om.

Techniek uit de F1

Dat neemt niet weg dat deze opgefokte stadsvlo rap uit de startblokken komt. Renault Sport vond het de hoogste tijd om weer eens iets ludieks te doen, met de Espace F1 uit 1994 nog in het achterhoofd. Die auto werd gebouwd om het tienjarig bestaan van Renaults MPV onder de aandacht te brengen. Men bouwde een Espace van koolstofvezel en monteerde achter de voorstoelen een dik 800 pk sterke V10 uit een Formule1-wagen. Een lichtgewicht ruimteveer dat zijn inzittenden binnen drie tellen vanuit stilstand naar 100 km/h lanceerde. Ook de Twizy deelt zijn techniek met die van een F1-bolide. En wel de zogeheten KERS-motor. Die afkorting staat voor Kinetic Energy Recovery System. De kinetische energie die bij Vettel en consorten tijdens het afremmen vrijkomt, wordt opgeslagen in een accu, die vervolgens zijn spanning afgeeft aan een elektromotor. Die levert kortstondig zo’n 80 pk. Uiteraard wordt de batterij van de Twizy RS F1 niet opgeladen door remenergie, maar gaat hij na elke run aan de stekker.

Gimmick

Niet alleen onderhuids werd de Twizy opgetuigd, ook aan het uiterlijk is flink gesleuteld. Hij hangt vol met spoilers, beplakt met stickers in koolstofvezelprint. Inderdaad, het is niet alles carbon wat er blinkt. De banden zijn afkomstig van een Formule Renault 2.0 en het regenlicht aan de achterkant komt van een Formule 3.5 Renault, net als het stuurtje met zijn vele knoppen en beeldschermpje waarin allerlei functies worden weergegeven. Kortom, er is alles aan gedaan om het kleine elektrowagentje er zo imposant mogelijk uit te laten zien. Het integreren van de compacte, hoogtoerige elektromotor uit de F1 in de bestaande techniek van de Twizy heeft de techneuten nog de meeste hoofdbrekens bezorgd. Daarbij werd veel tijd besteed aan het ontwikkelen van software en de juiste overbrengingstechniek. Bovendien heeft de KERS-motor extra koeling nodig, gezien zijn afmetingen en prestaties. En dat allemaal voor iets wat feitelijk niet meer is dan een gimmick.

En nu? Een Zoe RS?

Tja, de Twizy. Moeten we die serieus nemen als auto? Er is zelfs een versie die als brommobiel door het leven gaat en waarvoor je dus geen B-rijbewijs nodig hebt. Maar je hebt ook een versie die een topsnelheid van 85 km/h heeft en waarmee je dus zelfs op de snelweg mag rijden. Dat is natuurlijk niet zijn domein. De Twizy voelt zich thuis en bewijst zijn nut in grote steden waar het bijna altijd mooi weer is. Want een kachel en zijruiten ontbreken, de halve deurtjes zijn tegen meerprijs leverbaar. De voorruit wordt door middel van elektrische draadjes verwarmd, indien nodig. Stoelverwarming zou een perfecte optie zijn, zij het dat daardoor de actieradius sneller afneemt. Maar Renault gelooft heilig in haar kleinste kindje en komt nu zelfs met de Twizy Cargo. Inderdaad, een bestelwagenversie. Voor de kleine pakketjes in de binnenstad, zullen we maar zeggen. In ieder geval durft het merk zijn nek uit te steken en heeft het inmiddels toch al aardig wat elektrische modellen in het programma. Wie weet, komt er nog eens een Zoe RS met KERS!
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

bekkie
2.743

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #374 Gepost op: 14 oktober 2015, 21:01:44 »
De eerste 7000 orders voor de QV zijn ingeboekt, wereldwijd, volgens Autoedizione.
Lijkt me nogal veel, want wat verstaan ze precies onder 'orders'?
Maar goed, het lijkt in ieder geval positief te beginnen!
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium