!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 5 gasten bekijken dit topic.

*

alfata
3.413

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #630 Gepost op: 8 september 2016, 12:58:40 »
Citaat van: frankie op  8 september 2016, 11:27:54
Citaat van: frankie op  8 september 2016, 11:27:54
Beeld van het recordrondje  :c029:


https://www.facebook.com/AutoMoto.it/videos/1177431162331561/

Verder niks bekend over eventuele motorische aanpassingen, banden e.d.

Dat gaat net goed met nog 6.15min te gaan. Bijna een eerste Giulia total loss. Verder een kerstboom op het dashboard... Ik vraag me altijd af of deze auto's bij deze ronden niet softwarematig even worden aangepast. Overigens is de tijd indrukwekkend.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #631 Gepost op: 8 september 2016, 13:30:56 »
Dat is dus de vraag. En wat voor banden zaten eronder. De enige echte goede referentie die er is, hoewel ook niet waterdicht, zijn de rondetijden van het Duitse Sport Auto. Die rijden de auto's zoals ze in de showroom staan, (dus niet met racebanden, wat extra vermogen en de achterbank eruit om gewicht te besparen) en vrijwel altijd dezelfde coureur.

Maar het is inderdaad hoe dan ook een indrukwekkende tijd.
*

alfata
3.413

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #632 Gepost op: 8 september 2016, 15:10:08 »
Citaat van: frankie op  8 september 2016, 13:30:56
Citaat van: frankie op  8 september 2016, 13:30:56
Dat is dus de vraag. En wat voor banden zaten eronder. De enige echte goede referentie die er is, hoewel ook niet waterdicht, zijn de rondetijden van het Duitse Sport Auto. Die rijden de auto's zoals ze in de showroom staan, (dus niet met racebanden, wat extra vermogen en de achterbank eruit om gewicht te besparen) en vrijwel altijd dezelfde coureur.

Maar het is inderdaad hoe dan ook een indrukwekkende tijd.

Aan het schuiven en overstuur te zien kan ik mij bijna niet voorstellen dat het (semi) slicks betreft. Ook niet wegens het Pirelli logo. Ik ga er vanuit dat het op de standaard P-zero banden is.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #633 Gepost op: 8 september 2016, 15:19:41 »
Ik snap niet zo goed hoe je dat aan het schuiven en overstuur zou kunnen zien. Die dingen hebben toch ook gewoon een gripgrens, zeker als het op het randje gaat. Daar zit echt wel minimaal  Trofeo R onder, geen gewoon P Zero Nerootje ofzo. De poging met de handbak van een tijd geleden is gedaan op gesneden slicks.
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #634 Gepost op: 8 september 2016, 16:41:09 »
Er was een testrun met grotere spoiler en verlaging. Zou dat deze run zijn?
Foto is 1 a 2 maand oud. Weet niet wanneer deze record is gezet?
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

alfata
3.413

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #635 Gepost op: 8 september 2016, 16:42:36 »
Citaat van: frankie op  8 september 2016, 15:19:41
Citaat van: frankie op  8 september 2016, 15:19:41
Ik snap niet zo goed hoe je dat aan het schuiven en overstuur zou kunnen zien. Die dingen hebben toch ook gewoon een gripgrens, zeker als het op het randje gaat. Daar zit echt wel minimaal  Trofeo R onder, geen gewoon P Zero Nerootje ofzo. De poging met de handbak van een tijd geleden is gedaan op gesneden slicks.

Ik heb meermaals met DTCC auto's mogen meerijden op het circuit of slicks en het kenmerk van die banden is dat je eigenlijk of geen overstuur hebt, of het is direct klaar. Dan ga je direct achterste voren. Nu ligt dat niet alleen aan het band, maar is zeker voor het grootste deel.
Pirelli heeft speciale Zero Corsa's laten ontwikkelen voor de QV. Die gaan dat logo daar echt niet plaatsen als zij daar niet op hebben gereden.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #636 Gepost op: 8 september 2016, 18:43:08 »
Dat ligt niet aan de banden hoor. Dat ligt aan de rigiditeit van een raceauto. Die is op alle vlakken veel stijver dan een straatauto. Hoe stijver hoe minder vergevingsgezind.  Een straatauto is iets volledig anders. Daarbij het corrigeren wat je ziet in het filmpje komt grotendeels door het agressief aanvallen van de kerbstones.

dat er een pirelli logo staat zegt mij alleen dat er Pirelli's onder zaten maar zegt me niks over het type. De Trofeo R is ook een pirelli band specifiek voor trackdays en pirelli heeft ook slicks in hun programma.......Ik geloof gewoon niet dat je dit met gewone straatbandjes red.
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #637 Gepost op: 9 september 2016, 11:28:23 »
Ik heb even een poging gedaan om te achterhalen wat voor bander er onder gezeten hebben, maar het heeft er alle schijn van dat er inderdaad een cup band a la Trofeo R onder zat. Straatlegaal voor zover ik weet, maar om het nou een straatband te noemen...

Daarentegen doet het niets af aan de rondetijd, want dat doen de andere merken namelijk ook allemaal.

Porsche Panamera claimt nu ook weer een record en zij rijden vrolijk met een rolkooi rond. Doorgaan hebben de auto's ook geen airco meer, carbon stoelen en tal van andere gewichtsreducties.

Maar zoals ik al zei, als iedereen dat doet dan zijn de laptimes onderling een prima vergelijking, dat jij vervolgens in je standaard Giulia quadrifoglio/M3, enz. zulke rondetijden nooit zal tijden is een ander verhaal.  ;D
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #638 Gepost op: 9 september 2016, 13:05:58 »
Citaat van: TimW op  9 september 2016, 11:28:23
Citaat van: TimW op  9 september 2016, 11:28:23
....., dat jij vervolgens in je standaard Giulia quadrifoglio/M3, enz. zulke rondetijden nooit zal tijden is een ander verhaal.  ;D

Denk ook niet dat de gemiddelde rijder uberhaupt in de buurt zou komen, met wat voor auto ook   ......  ;)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #639 Gepost op: 9 september 2016, 15:56:46 »
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #640 Gepost op: 13 september 2016, 15:53:52 »
Serie video's over bouw Giulia in Monte Cassino   :)

https://www.youtube.com/watch?v=oAfOF1Eyc3s
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #641 Gepost op: 13 september 2016, 17:42:20 »
Als je goed kijkt zie je ook de Stelvio :)
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #642 Gepost op: 17 september 2016, 09:47:55 »
Citaat van: frankie op  8 september 2016, 11:27:54
Citaat van: frankie op  8 september 2016, 11:27:54
Beeld van het recordrondje  :c029:
...Verder niks bekend over eventuele motorische aanpassingen, banden e.d.

blijkbaar geen ;)  :

https://youtu.be/EwPpPy851fM

volgens forum "alfaowner" :
an interview with Fabio Francia, talking about the lap, his father, his work, and interestingly says he drove the 7'39" previous record

 was asked about its set-up and he replied it was a series car with no rollcage because the car is safe as is and as stock as possible

 no firesuit or body protection ? weight saving lol

 talks about the oversteer moments where he nearly loses it and says he was pushing it to its limit and basically says he was able to recover it due to the car characteristics and how one of them cost him a second or so

 what does he like the most about this Giulia ? the steering and the braking system

 will there be a faster Alfa Romeo than this one ? who knows but with the success of these cars we may even return to racing

 grazie Fabio, buon lavoro
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #643 Gepost op: 18 september 2016, 10:03:50 »
 :13: Kan niet wachten op de Stelvio record poging haha
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
Re: Progetto 952, Giulia
« Reactie #644 Gepost op: 20 september 2016, 12:40:29 »
Veloce zijn de prijzen nu ook van bekend. Benzine 280pk met 8 traps automaat, €52.050, diesel 210pk met 8 traps automaat € 53.550





Ik vind hem er cool uit zien.  :great: