!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Re: nieuwe kaart : 1026
« Reactie #180 Gepost op: 23 april 2021, 23:15:06 »
Ik heb de 1066 nu ook geinstalleerd: voor de laatste keer want de auto is bijna 3 jaar oud. Ik gebruik al bijna 3 jaar Waze via Apple CarPlay™ want dat is gebruiksvriendelijker, gedetailleerder, is automatisch up-to-date en vooral gratis...... ;-)))
*

DanaBanana
759

  • *****
    - Super Alfist
Re: nieuwe kaart : 1026
« Reactie #181 Gepost op: 24 april 2021, 14:01:20 »
Ik vind in de basis niet zoveel mis met het ingebouwde navigatiesysteem, maar gebruik in de praktijk ook vaak Waze, vooral als actuele verkeersinformatie er toe doet.

Ik heb wél het abonnement laten verlengen voor 130 euro, puur op gevoel. Ik heb indertijd bij volle bewustzijn bijna 80.000 euro uitgegeven voor een nieuwe Stelvio met alles erop en eraan, ben daarvan een "gepassioneerde" bezitter en houd die in alle opzichten graag in een zo goed mogelijke conditie. Daarbij paste voor mij niet het idee om met verouderde kaarten rond te blijven rijden. Min of meer zoals ik voor 130 euro ook niet zou blijven rondrijden met een kras op de bumper of een scheur in het interieur.
Re: nieuwe kaart : 1026
« Reactie #182 Gepost op: 24 april 2021, 14:13:35 »
..... Daarbij paste voor mij niet het idee om met verouderde kaarten rond te blijven rijden. Min of meer zoals ik voor 130 euro ook niet zou blijven rondrijden met een kras op de bumper of een scheur in het interieur.

Die vergelijking gaat natuurlijk compleet mank.... een kras vergelijken met een navigatiesysteem dat het aflegt tegen een gratis appje...... € 130,- betalen voor iets wat je niet gebruikt omdat er iets veel beters voorhanden is lijkt mij onzinnig. Een kras laat je uiteraard maken omdat je je daar continue aan ergert.... aan dat navigatiesysteem erger ik mij al bijna 3 jaar niet meer sinds ik Waze gebruik..... bovendien ben ik er van overtuigd dat als ik mijn auto verkoop, dat de volgende eigenaar echt niet gaat staan jammeren omdat de kaarten niet 'up-to-date' zijn..... die is op dat moment met hele andere vooruitzichten bezig ....

*

DanaBanana
759

  • *****
    - Super Alfist
Re: nieuwe kaart : 1026
« Reactie #183 Gepost op: 24 april 2021, 15:29:45 »
..... Daarbij paste voor mij niet het idee om met verouderde kaarten rond te blijven rijden. Min of meer zoals ik voor 130 euro ook niet zou blijven rondrijden met een kras op de bumper of een scheur in het interieur.

Die vergelijking gaat natuurlijk compleet mank.... een kras vergelijken met een navigatiesysteem dat het aflegt tegen een gratis appje...... € 130,- betalen voor iets wat je niet gebruikt omdat er iets veel beters voorhanden is lijkt mij onzinnig. Een kras laat je uiteraard maken omdat je je daar continue aan ergert.... aan dat navigatiesysteem erger ik mij al bijna 3 jaar niet meer sinds ik Waze gebruik..... bovendien ben ik er van overtuigd dat als ik mijn auto verkoop, dat de volgende eigenaar echt niet gaat staan jammeren omdat de kaarten niet 'up-to-date' zijn..... die is op dat moment met hele andere vooruitzichten bezig ....



@Donald   Ik heb uitgelegd waarom ik heb besloten het abonnement te verlengen, ondanks dat dat rationeel weinig toevoegt. Op gevoel, zoals dat vaak gebeurt als er sprake is van een liefhebberij. Ik begrijp niet zo goed wat het doel is van je reactie en emoji's, behalve aan de wereld laten weten dat jij toch echt een betere mening hebt dan ik?

Wat mij betreft is iedereen volkomen vrij om zelf te bepalen wat 'ie met de kaarten doet. Ieder om zijn/haar eigen redenen en overwegingen. Daarbij is het niet aan jou of mij om te bepalen welke "vergelijkingen natuurlijk compleet mank gaan", wat zinnig of onzinnig is, wat iemand "uiteraard wel laat maken omdat je je er continu aan ergert " en wat niet. Etc.

 (En wat een eventuele volgende eigenaar er van vindt, zal me al helemaal worst wezen.)
Re: nieuwe kaart : 1026
« Reactie #184 Gepost op: 24 april 2021, 15:37:33 »
Ik begrijp niet zo goed wat het doel is van je reactie en emoji's, behalve aan de wereld laten weten dat jij toch echt een betere mening hebt dan ik?

het doel is eenvoudig.... wat ik al aangaf: ik vind het onzinnig om € 130,- uit te geven aan iets wat ik niet gebruik en laat anderen zoals jij vrij om met hun geld te doen wat ze zelf goed en/of nuttig vinden..... dat moet je lekker helemaal zelf weten..... heel simpel. En te veronderstellen dat ik een betere mening zou denken te hebben dan jij is naar mijn mening net zo onzinnig als de vergelijking in je eerste reactie.
*

DanaBanana
759

  • *****
    - Super Alfist
Re: nieuwe kaart : 1026
« Reactie #185 Gepost op: 24 april 2021, 16:09:53 »
En te veronderstellen dat ik een betere mening zou denken te hebben dan jij is naar mijn mening net zo onzinnig als de vergelijking in je eerste reactie.
Gratis tip van de zaak: Stop dan met het gebruiken van termen als "onzinnig" wanneer je refereert aan de mening van anderen, en "natuurlijk" en "uiteraard" wanneer je je eigen mening geeft.
Re: nieuwe kaart : 1026
« Reactie #186 Gepost op: 24 april 2021, 17:27:36 »
Laten we het er maar op houden dat 'tekstverklaring' niet ieders sterkste punt is.....
*

DanaBanana
759

  • *****
    - Super Alfist
Re: nieuwe kaart : 1026
« Reactie #187 Gepost op: 24 april 2021, 18:56:53 »
Laten we het er maar op houden dat 'tekstverklaring' niet ieders sterkste punt is.....

Blijkbaar voel je niet aan dat je met dit soort teksten mensen met een ander mening op een denigrerende, laatdunkende manier wegzet. Door te suggereren dat ze niet zo goed zijn in tekstverklaring. Oftewel, dat ze eigenlijk een beetje dom zijn. En mocht je het wél aanvoelen, dan doe je dat dus bewust.

In beide gevallen lijkt me dat een goede reden om deze "discussie" verder maar te laten voor wat het is, want dit leidt tot niks en dient geen enkel doel.

ON TOPIC dan maar.   Vraagje aan degenen die 1066 al hebben geïnstalleerd:  Navigeert 'ie een beetje lekker vergeleken met de vorige?
*

Bratra
331

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 sport
  • ****
    - Senior Alfist
Re: nieuwe kaart : 1026
« Reactie #188 Gepost op: 25 april 2021, 18:15:48 »
Heeft ie nou zijn account gedelete?????????????
Fiat Cinquecento 1.1 Sporting
Fiat Seicento 1.1 Sporting
Fiat Seicento 1.1 Sporting Abarth
Fiat Panda 100HP
Fiat Punto EVO
Fiat Punto Twinair Turbo

Alfa Romeo MiTo TwinAir 0.9 Esclusivo
Alfa Romeo MiTo Racer
Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm Super Veloce Pack

Alfa Romeo Giulietta 1.4 Sport

Stan
*

AlfaQ4
15

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: nieuwe kaart : 1026
« Reactie #189 Gepost op: 26 april 2021, 20:32:30 »
Nog geen problemen ondervonden met de 1066
*

Don Pietro
107

  • Type Alfa: Giulia Super Jtdm 180pk
  • ***
    - Alfist
Re: nieuwe kaart : 1026
« Reactie #190 Gepost op: 23 juni 2021, 00:07:52 »
Voor de 6,5 inch is update 1071 uit.
Pre owned: 33 1.7 16V - 155 1.8 TS  - 145 1.6 16V - 156 2.0  TS Selespeed - 147 Gta - Lancia Delta 1.4 T-Jet 150 pk Platino
*

DanaBanana
759

  • *****
    - Super Alfist
Re: nieuwe kaart : 1026
« Reactie #191 Gepost op: 24 juni 2021, 00:07:52 »
Voor de 6,5 inch is update 1071 uit.
Idem voor het grote scherm.
*

axxel
43

  • Type Alfa: 4c en Giulia Q
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: nieuwe kaart : 1026
« Reactie #192 Gepost op: 9 juli 2021, 20:09:53 »
ik heb kaart   957.7460   in de giulia,  aardig oud volgens mij.
Alex

2017  4C  CPZ  edition   Zwart
2016 Giulia Quadrifoglio montecarlo blue
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: nieuwe kaart : 1026
« Reactie #193 Gepost op: 10 juli 2021, 12:01:13 »
Citaat van: axxel op  9 juli 2021, 20:09:53
Citaat van: axxel op  9 juli 2021, 20:09:53
ik heb kaart   957.7460   in de giulia,  aardig oud volgens mij.

Zou zo rond eind 2015 zijn, moet wel een van de eerste zijn .... :(
zie
https://help.tomtom.com/hc/en-gb/articles/360013959519-Latest-maps-for-navigation-devices
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

axxel
43

  • Type Alfa: 4c en Giulia Q
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: nieuwe kaart : 1026
« Reactie #194 Gepost op: 11 juli 2021, 09:06:53 »
Bedankt  dacht al zoiets,    keek op mopar en vorige eigenaar kon de kaarten updaten tot april 2020.
Helaas dus nooit gedaan.
Alex

2017  4C  CPZ  edition   Zwart
2016 Giulia Quadrifoglio montecarlo blue