!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

SchumiF1
34

  • Type Alfa: Giulia Super 2.2 JTDM
  • *
    - Startende Alfist
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #45 Gepost op: 17 september 2022, 14:44:23 »
Hey Busso als ik de grote opening zie in jouw bumper begrijp ik waarom je een decoupeerzaag hebt gebruikt en is ook begrijpelijk, maar deze van mij heeft een kleine opening onderaan de bumper zoals PascalV het heeft gedaan, dit zie je niet hoor 🤓😮‍💨
Dit was voor mij een voorwaarde bij het plaatsen van een trekhaak hoor 🫣
Suc6 mannen 👋👍
*

Busso
884

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #46 Gepost op: 20 september 2022, 20:54:53 »
Hey Busso als ik de grote opening zie in jouw bumper begrijp ik waarom je een decoupeerzaag hebt gebruikt en is ook begrijpelijk, maar deze van mij heeft een kleine opening onderaan de bumper zoals PascalV het heeft gedaan, dit zie je niet hoor 🤓😮‍💨
Dit was voor mij een voorwaarde bij het plaatsen van een trekhaak hoor 🫣
Suc6 mannen 👋👍

Daarom adviseer ik geen westfalia haak te plaatsen bij een veloce bumper. Alfa plaatst overigens westfalia haken en levert daar een afdekkap bij
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

SchumiF1
34

  • Type Alfa: Giulia Super 2.2 JTDM
  • *
    - Startende Alfist
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #47 Gepost op: 22 september 2022, 06:50:33 »
Busso,

Inderdaad, heb destijds gezocht en was meer één merk die onzichtbaar was tenzij je onder de wagen zou liggen en dat was een GDW , past als je hem besteld voor Veloce op ieder ander model 🤩
Begrijp zelf nie da Alfa die andere durft aanbieden met een deurtje als oplossing 🥵🥵🥵
Grtz 🪛🔧👋👍
*

Busso
884

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #48 Gepost op: 4 november 2022, 13:24:24 »
Is er al iemand die de oplossing heeft voor de piepende achteruitrij sensoren.

Ik wil het toch wel graag opgelost hebben.  Nu moeten we tijdens het manoeuvreren naar elkaar schreeuwen als we de sleurhut met de Giulia op z'n plek willen zetten.....

Ik heb de tijd aangezien we volgend jaar mei pas weer op stap gaan.
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

KhaZ
19

  • *
    - Startende Alfist
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #49 Gepost op: 6 november 2022, 10:44:54 »
Er is geen knopje om de parkeersensoren (tijdelijk) te deactiveren?
Ex: Alfa Romeo 159 Sportwagon 1.8 TBI Ti
Ex: Alfa Romeo 156 Berlina 1.8 TS Ti
*

Busso
884

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #50 Gepost op: 6 november 2022, 15:37:02 »
Citaat van: KhaZ op  6 november 2022, 10:44:54
Citaat van: KhaZ op  6 november 2022, 10:44:54
Er is geen knopje om de parkeersensoren (tijdelijk) te deactiveren?

Er is een knopje maar daarmee schakel je niet de achterste sensoren uit helaas....
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

Stephan_f36
44

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #51 Gepost op: 2 maart 2023, 12:25:07 »
Dit topic weer eens nieuw leven inblazen. Ik ben aan het kijken naar een GDW trekhaak die van onder gestoken word dus (hopelijk) minimale ruimte nodig heeft in de diffuser.

Nu zie ik wel verschillende kabelbomen van een paar tientjes tot een paar honderd euro...
De duurdere sets van Erich Jaeger staat ook bij dat ze de parkeerassistent uitschakelen maar vraag me af of het meerwaarde bied?
Als je dit niet hebt gaat de wagen piepen bij langzaam rijden in het verkeer omdat hij iets ziet?

*

Busso
884

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #52 Gepost op: 2 maart 2023, 21:37:48 »
Wat je niet wil is storingsmeldingen dus als je voor een goedkope kabel gaat zoek dan ff reviews.

Ik heb de Erich Jeager kabel.  Probleemloos met uitzondering van de parkeersensoren. Die worden niet uitgeschakeld. Met het knopje op het dashboard kan ik de achter sensoren niet uitschakelen. Best irritant. Oplossing nog niet gevonden.
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

Stephan_f36
44

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #53 Gepost op: 4 maart 2023, 12:01:23 »
Citaat van: Busso op  2 maart 2023, 21:37:48
Citaat van: Busso op  2 maart 2023, 21:37:48
Wat je niet wil is storingsmeldingen dus als je voor een goedkope kabel gaat zoek dan ff reviews.

Ik heb de Erich Jeager kabel.  Probleemloos met uitzondering van de parkeersensoren. Die worden niet uitgeschakeld. Met het knopje op het dashboard kan ik de achter sensoren niet uitschakelen. Best irritant. Oplossing nog niet gevonden.

Dat dacht ik ook ergens te lezen en had gehoopt dat de Jeager kabels het wel uit zouden zetten… maar ondanks dat is het wel de beste optie denk ik zo :)
*

Stephan_f36
44

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #54 Gepost op: 12 juli 2023, 16:04:40 »
Uiteindelijk een verticaal gestoken GDW haak gemonteerd en het gat in de diffuser kleiner dan de ‘omschreven’ maten gemaakt zodat het allemaal net past, maar het is vrijwel niet zichtbaar.

Nu vraag ik me alleen af of er een handige plek in de auto is de trekhaak te bewaren? Anders ligt hij gewoon thuis in de hal 🤣

Normaliter zou ik hem bij het reservewiel oid gooien maar die ruimte is er helaas niet :(
*

marcelt
116

  • Type Alfa: Giulia 2.0 - 2022
  • ***
    - Alfist
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #55 Gepost op: 11 april 2024, 21:17:18 »
Weet iemand wat het verschil is in de typenummers bij GDW?
Er is dus verticaal afneembare haak voor de Veloce en voor de reguliere. Maar wat is nu het feitelijke verschil?

Ik ben toch sterk van plan er een haak onder te zetten, mis hem toch regelmatig voor de klussen in en om het huis.
En als ik dat dan toch doe dan ook maar een Veloce diffuser in een keer erbij 🤔
Vanuit dit topic al een sterke voorkeur voor een GDW maar ik zie zowel in de specs als in de afbeeldingen geen verschil tussen de Veloce en niet-Veloce.
Huidig: Giulia 2022
Eerder: Alfa 147 2.0 2001,  Alfa MiTo 1.3 JTDm 2011, Giulietta TCT 2013
Trouwauto : Alfa 8C Spider
*

Busso
884

  • Type Alfa: 147 - Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #56 Gepost op: 11 april 2024, 21:35:25 »
Weet iemand wat het verschil is in de typenummers bij GDW?
Er is dus verticaal afneembare haak voor de Veloce en voor de reguliere. Maar wat is nu het feitelijke verschil?

Ik ben toch sterk van plan er een haak onder te zetten, mis hem toch regelmatig voor de klussen in en om het huis.
En als ik dat dan toch doe dan ook maar een Veloce diffuser in een keer erbij 🤔
Vanuit dit topic al een sterke voorkeur voor een GDW maar ik zie zowel in de specs als in de afbeeldingen geen verschil tussen de Veloce en niet-Veloce.

Vraag even @koepeetje die heeft een GDW haak met Veloce bumper hij weet het typenummer vast nog wel.
147 GTA Rosso / Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo
Ex 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

Lieuwe
22

  • Type Alfa: MiTo 1.4 T-jet 155
  • *
    - Startende Alfist
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #57 Gepost op: 23 april 2024, 15:54:28 »
Er zit een klein verschil in de bevestigingsbeugels:
Niet-Veloce:
https://www.gdwtowbars.com/assets/uploads/gdw-manuals/2206T60-manual.pdf

Veloce:
https://www.gdwtowbars.com/assets/uploads/gdw-manuals/2243T60-manual.pdf

Zie stap 17 voor de verschillende beugels. De haak is exact gelijk.
Ik heb toentertijd beide besteld en 1 geretourneerd en heb ze naast elkaar gehad en het enige verschil was de bevestigingsbeugel.
Een grote waarschuwing voor de GDW handleiding, het aanhaalmoment van de M8 moertjes is aan de hoge kant. Er brak bij mij een draadeind af. Ze staan gespecificeerd op 54Nm, maar als je in een andere handleiding kijkt van een andere fabrikant, staat de specificatie op 34Nm!
Het koppel (54Nm) en ook de dopmaat (17) in de handleiding is geschikt voor M10, terwijl het M8 draadeinden en moeten zijn.
https://www.rameder.nl/out/media/204349-36486-1-samples-v1.pdf

Plaatjes:







(uitsnede later nog wat netter gemaakt.
*

marcelt
116

  • Type Alfa: Giulia 2.0 - 2022
  • ***
    - Alfist
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #58 Gepost op: 23 april 2024, 18:38:44 »
Ah top dit! Super bedankt.
Ik had inderdaad de montagehandleidingen ook al naast elkaar gelegd en tot de conclusie gekomen dat alleen de haak zelf en de dwarsbalk een ander nummertje hadden.

Welke heb jij er nu uiteindelijk onder? Want zie dat jij ook de gewone dubbele diffuser eronder hebt en niet de Veloce. Zit er sterk over te twijfelen meteen ook zo'n imi-Veloce diffuser onder te zetten namelijk.
Huidig: Giulia 2022
Eerder: Alfa 147 2.0 2001,  Alfa MiTo 1.3 JTDm 2011, Giulietta TCT 2013
Trouwauto : Alfa 8C Spider
*

Lieuwe
22

  • Type Alfa: MiTo 1.4 T-jet 155
  • *
    - Startende Alfist
Re: Afneembare trekhaak gemonteerd op de Giulia
« Reactie #59 Gepost op: 24 april 2024, 22:27:08 »
Ik heb de haken naast elkaar gehad en waren exact gelijk.
Ik heb de veloce gemonteerd, de andere was eenvoudiger te retourneren (winparts zit redelijk dichtbij).
Ik had beide besteld in de hoop dat de veloce versie misschien een kleinere of anders gepositioneerde opening had (verder naar onder/voren), maar helaas.
Gebruik niet het sjabloon voor de bumperuitsnede, ik vond die veelste groot. Uiteindelijk na veelvuldig passen en meten de uitsparing zo gekregen dat het perfect past.