!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

*

Stiggy
392

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Re: nieuwe kaart : 1026
« Reactie #285 Gepost op: 7 maart 2024, 13:31:24 »
Ik heb het eigenlijk niet nodig (want een CarPlay module laten plaatsen) maar ik wou mijn Alfa systeem toch ook up to date hebben (kaarten waren nooit ge-update dus amper bruikbaar). In de pauze dus even bij de dealer langs geweest om €130,- te pinnen en op mijn mobiel gechecked of Map Care verlengd werd voordat ik weg ging. Ging goed, binnen een paar minuten sprong de "expired" melding op de mopar site naar "map available".

Ik zie nu versie 1126 voor Europa beschikbaar. Release date: 2024-01-24. Size: 10.9GB

(size verbaasd me een beetje, ik dacht hier te lezen dat ze groter waren? Ik heb een 2017 model met 8,8" scherm).

Binnenkort maar eens downloaden en proberen te updaten.
*

DanaBanana
781

  • *****
    - Super Alfist
Re: nieuwe kaart : 1026
« Reactie #286 Gepost op: 7 maart 2024, 17:08:48 »
Citaat van: Stiggy op  7 maart 2024, 13:31:24
Citaat van: Stiggy op  7 maart 2024, 13:31:24
Ik heb het eigenlijk niet nodig (want een CarPlay module laten plaatsen) maar ik wou mijn Alfa systeem toch ook up to date hebben (kaarten waren nooit ge-update dus amper bruikbaar). In de pauze dus even bij de dealer langs geweest om €130,- te pinnen en op mijn mobiel gechecked of Map Care verlengd werd voordat ik weg ging. Ging goed, binnen een paar minuten sprong de "expired" melding op de mopar site naar "map available".

Ik zie nu versie 1126 voor Europa beschikbaar. Release date: 2024-01-24. Size: 10.9GB

(size verbaasd me een beetje, ik dacht hier te lezen dat ze groter waren? Ik heb een 2017 model met 8,8" scherm).

Binnenkort maar eens downloaden en proberen te updaten.
Mooi dat de verlening zo soepel ging.
Ik heb hier op het forum ooit eens bijna slaande ruzie gehad, omdat ik er ondanks Waze op de telefoon tóch ook voor koos om mijn kaartenabonnement te verlengen. Voor mij vormde dat een onderdeel van mijn auto in zo'n goed mogelijke staat houden, maar ik werd min of meer voor gek verklaard. Goed om te lezen dat ik blijkbaar niet de enige dwaas op dit forum ben.
*

Stiggy
392

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Re: nieuwe kaart : 1026
« Reactie #287 Gepost op: 7 maart 2024, 17:20:59 »
Uhm, nou, ik vertelde zelf dat ik ook een CarPlay module had laten plaatsen en werd ook nogal vreemd aangekeken. Kreeg ook de opmerking dat het dan toch niet nodig is.  ;D
Klopt in basis natuurlijk, maar voor mij is het ook een onderdeel van de auto in zo'n goed mogelijke staat houden. En mijn kaarten waren nog uit 2017 of zo, dus ook nog nauwelijks bruikbaar.

Betaling vandaag ging wel soepel, de aanloop iets minder. Eerst geen reactie op een mail. Daarna gebeld en kreeg te horen dat ze dit nog nooit gedaan hadden en uit moesten zoeken. Zelf telefonisch uitgelegd wat de Mopar site is :D  Uiteindelijk een mail met prijs gekregen en de vraag om langs te komen voor betaling. Maar op mijn reactie of dat op afspraak moest of niet kreeg ik weer geen reactie. Daarom blij dat men vandaag wel wist wat ik kwam doen en het zo soepel ging haha. Dealer heeft nog niet zo lang Alfa als merk, dus die moeten ook nog veel uitzoeken, dat snap ik ook wel. Vervelend dat Stelantis alle originele dealers de wacht aan gezegd heeft. Voor bv een vraag of ze adaptive cruise control voor me kunnen activeren kan ik niet terecht denk ik. Ik vraag me ook af of een kennishuis als Wim Prins weer toegang tot de Stellantis systemen heeft kunnen bemachtigen of niet.
*

Robert69
1.314

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: nieuwe kaart : 1026
« Reactie #288 Gepost op: 25 maart 2024, 12:04:59 »
Ik probeer en account aan te maken, maar dat wil niet echt vlotten. Ding staat al meer dan een uur te draaien nadat ik mijn gegevens heb ingevuld.
Dat belooft veel goeds voor verder gebruik van de website!

Edit: Handig, ik had ooit al eens een account aangemaakt voor de eerste Giulietta. Vanavond maar eens even uitzoeken hoe het zit met deze Giulia.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

hetbegonmeteen33
9

  • Type Alfa: Stelvio 02-2020
  • *
    - Startende Alfist
Re: nieuwe kaart : 1026
« Reactie #289 Gepost op: 31 maart 2024, 19:36:59 »
Heeft er iemand een idee hoe in vredesnaam een account bij Mopar aan te maken?
Gaat er mij om: account aanmaken, en de nieuwe kaart kunnen downloaden.

Inmiddels heb ik het al een wel 10x geprobeerd. https://maps.mopar.eu/en/register
Zojuist heb ik zelfs met een niet-bestaand mailadres geprobeerd (via 10 minute mail).

In alle gevallen krijg ik de melding: "Your email already belongs to an FCA profile...."
Nou - voor een net gegenereerd email adres via 10minemail is dat 100% onmogelijk.

Probeer ik het over een geheel andere boeg, dan via:
https://owners.mopar.eu/alfaromeo/alfaromeo-nl/nl/registratie?adobe_mc_ref=

Helaas: ook die site werkt geenszins om een nieuwe registratie voor elkaar te krijgen: het (correct gekozen!) wachtwoord zou niet voldoen aan "cijfers en letters". JAJA.
Willekeurig voorbeeld: soQuhG4YXpc7 zou niet bestaan uit zowel cijfers als letters. Ik ben niet gek.

Lang leve het Stellantis concern. 😬
Heeft er iemand een idee, hoe ik in vredesnaam een account geregistreerd krijg, waarna ik kaarten kan downloaden ?
Bij voorbaat veel dank!

*

Robert69
1.314

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: nieuwe kaart : 1026
« Reactie #290 Gepost op: 31 maart 2024, 20:01:03 »
@hetbegonmeteen33 : ik had dat laatst ook, met geen mogelijkheid lukte het registreren niet. Tot ik eens in mijn wachtwoordmanager ging kijken. Et voila: een account bij Mopar. Vervolgens kon ik zo inloggen.

Je kunt eens proberen om de cookies enzo te verwijderen (wel browser daarna sluiten en opnieuw opstarten). En/of een incognitosessie starten en kijken wat er dan gebeurt
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

hetbegonmeteen33
9

  • Type Alfa: Stelvio 02-2020
  • *
    - Startende Alfist
Re: nieuwe kaart : 1026
« Reactie #291 Gepost op: 31 maart 2024, 21:38:37 »
@hetbegonmeteen33 : ik had dat laatst ook, met geen mogelijkheid lukte het registreren niet. Tot ik eens in mijn wachtwoordmanager ging kijken. Et voila: een account bij Mopar. Vervolgens kon ik zo inloggen.

Je kunt eens proberen om de cookies enzo te verwijderen (wel browser daarna sluiten en opnieuw opstarten). En/of een incognitosessie starten en kijken wat er dan gebeurt

Bedankt voor je tips! Tsja, dat was ook mijn eerste gedachte. Maar nee: er stond niets ouds in mijn wachtwoordbeheerder.
Incognito via Firefox kan ik inderdaad nog wel even proberen na een harde verwijdering van alle cache met Ctrl-F5 . Wie weet.
(NB: ik heb het ook al geprobeerd via een VPS (niet-NL) die ik heb, maar ook dat leidde enkel tot foutmeldingen 😬)

*

hetbegonmeteen33
9

  • Type Alfa: Stelvio 02-2020
  • *
    - Startende Alfist
Re: nieuwe kaart : 1026
« Reactie #292 Gepost op: 31 maart 2024, 22:09:58 »
@hetbegonmeteen33 : ik had dat laatst ook, met geen mogelijkheid lukte het registreren niet. Tot ik eens in mijn wachtwoordmanager ging kijken. Et voila: een account bij Mopar. Vervolgens kon ik zo inloggen.

Je kunt eens proberen om de cookies enzo te verwijderen (wel browser daarna sluiten en opnieuw opstarten). En/of een incognitosessie starten en kijken wat er dan gebeurt

Nou, ik begrijp zo langzamerhand wel wáárom Stellantis te weinig auto's verkocht krijgt. Als je zelfs websites al niet voor elkaar krijgt...

Het volledig wissen van historie in de browser maakte nog een klein beetje verschil (bevestiging van je account ontvangen),,,, maar dan... crashen de systemen weer compleet: "verkeerd wachtwoord", en zelfs de wachtwoord-reset: nee, nee: dáár doen wij niet aan!  Screendumps in de PDF-bijlage, het is ongekend.

"Performance" met een ultra-kleine "p" 😯😯😬

*

Robert69
1.314

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: nieuwe kaart : 1026
« Reactie #293 Gepost op: 1 april 2024, 08:55:15 »
@hetbegonmeteen33 : ik had dat laatst ook, met geen mogelijkheid lukte het registreren niet. Tot ik eens in mijn wachtwoordmanager ging kijken. Et voila: een account bij Mopar. Vervolgens kon ik zo inloggen.

Je kunt eens proberen om de cookies enzo te verwijderen (wel browser daarna sluiten en opnieuw opstarten). En/of een incognitosessie starten en kijken wat er dan gebeurt

Bedankt voor je tips! Tsja, dat was ook mijn eerste gedachte. Maar nee: er stond niets ouds in mijn wachtwoordbeheerder.
Incognito via Firefox kan ik inderdaad nog wel even proberen na een harde verwijdering van alle cache met Ctrl-F5 . Wie weet.
(NB: ik heb het ook al geprobeerd via een VPS (niet-NL) die ik heb, maar ook dat leidde enkel tot foutmeldingen 😬)

Heb je al eens een andere browser geprobeerd? Ik weet dat Firefox niet wordt ondersteund door de toko waar ik werk. Leidt daarom vaak tot onverwachte en onverklaarbare problemen.

Je zou verwachten dat zo'n organisatie de boel wel op orde heeft. Maar ze zijn bij lange na niet de enigen. Zoveel bedrijven met beroerde websites, zowel inhoudelijk als technisch.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

hetbegonmeteen33
9

  • Type Alfa: Stelvio 02-2020
  • *
    - Startende Alfist
Re: nieuwe kaart : 1026
« Reactie #294 Gepost op: 1 april 2024, 15:34:37 »
Citaat van: Robert69 op  1 april 2024, 08:55:15
Citaat van: Robert69 op  1 april 2024, 08:55:15
@hetbegonmeteen33 : ik had dat laatst ook, met geen mogelijkheid lukte het registreren niet. Tot ik eens in mijn wachtwoordmanager ging kijken. Et voila: een account bij Mopar. Vervolgens kon ik zo inloggen.

Je kunt eens proberen om de cookies enzo te verwijderen (wel browser daarna sluiten en opnieuw opstarten). En/of een incognitosessie starten en kijken wat er dan gebeurt

Bedankt voor je tips! Tsja, dat was ook mijn eerste gedachte. Maar nee: er stond niets ouds in mijn wachtwoordbeheerder.
Incognito via Firefox kan ik inderdaad nog wel even proberen na een harde verwijdering van alle cache met Ctrl-F5 . Wie weet.
(NB: ik heb het ook al geprobeerd via een VPS (niet-NL) die ik heb, maar ook dat leidde enkel tot foutmeldingen 😬)

Heb je al eens een andere browser geprobeerd? Ik weet dat Firefox niet wordt ondersteund door de toko waar ik werk. Leidt daarom vaak tot onverwachte en onverklaarbare problemen.

Je zou verwachten dat zo'n organisatie de boel wel op orde heeft. Maar ze zijn bij lange na niet de enigen. Zoveel bedrijven met beroerde websites, zowel inhoudelijk als technisch.

Ja, ik heb inderdaad meerdere browsers geprobeerd. Tot mijn stomme verbazing is het aanmaken van een account op https://owners.mopar.eu/ nu wel gelukt. Blijkbaar heeft het een nacht server-werk nodig gehad voordat het wachtwoord goed was opgeslagen, ofzo. 😉

Maar helaas brengt me dat account niet verder dan wat algemene info (ik had gehoopt via die route ook naar de Mopar maps te kunnen, maar dat blijkt niet het geval.)  Dus hoe dan ook zal ik een account bij maps.mopar.eu nodig hebben - en dat faalt op alle fronten. Opnieuw maar weer een wachtwoord-reset via die site - "uw wachtwoord is succesvol gewijzigd".... om vervolgens de gewoon weer de eerdere foutmelding te zien: "wachtwoord is onjuist". Ik geef het op met die club, ik koop wel een stratenboek. 😂

*

Stiggy
392

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • ****
    - Senior Alfist
Re: nieuwe kaart : 1026
« Reactie #295 Gepost op: 1 april 2024, 15:42:00 »
Vreemd! Ik heb nog niet zo lang geleden ook een account gemaakt bij https://maps.mopar.eu/en.  Dat ging vrij probleemloos. (MacOS, Safari) .
Kan me vaag herinneren dat ik 1x een password reset heb moeten doen, maar voor de rest alles vrij pijnloos. Misschien is de site even wispelturig als Italiaanse elektronica  ;D

Wellicht even proberen via customer care?  https://www.mopar.eu/eu/en/customer-care?adobe_mc_ref=
*

hetbegonmeteen33
9

  • Type Alfa: Stelvio 02-2020
  • *
    - Startende Alfist
Re: nieuwe kaart : 1026
« Reactie #296 Gepost op: 1 april 2024, 16:15:15 »
Citaat van: Stiggy op  1 april 2024, 15:42:00
Citaat van: Stiggy op  1 april 2024, 15:42:00
Vreemd! Ik heb nog niet zo lang geleden ook een account gemaakt bij https://maps.mopar.eu/en.  Dat ging vrij probleemloos. (MacOS, Safari) .
Kan me vaag herinneren dat ik 1x een password reset heb moeten doen, maar voor de rest alles vrij pijnloos. Misschien is de site even wispelturig als Italiaanse elektronica  ;D

Wellicht even proberen via customer care?  https://www.mopar.eu/eu/en/customer-care?adobe_mc_ref=

Ja, dat lijkt me inderdaad wijs, in plaats van te blijven ploeteren :-)
*

VerdeVisconti
25

  • Type Alfa: Giulia Veloce Squadra
  • ****
    Amico del club - Startende Alfist
Re: nieuwe kaart : 1026
« Reactie #297 Gepost op: 20 april 2024, 21:27:36 »
Same here: gewoon via Google ingelogd, VIN ingeven en downloaden maar.

En voor de discussie waarom:
Ga maar eens ergens heen op vakantie met slecht gsm bereik, bijvoorbeeld midden Engeland, dan weet je vrij snel waarom gps vaak erg prettig kan zijn
33 1.7 ie | 146 ti | Giulia Super 1600 | 147 Jtdm | Giulietta 1.4 170 | Giulia Veloce '18 | Maserati Granturismo 4.2 | Giulia Veloce '22 squadra