!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: nieuwe kaarten 1021
« Reactie #15 Gepost op: 13 januari 2019, 18:32:53 »
Citaat van: vdelst.bart@gmail.com op  6 januari 2019, 09:58:39
Citaat van: vdelst.bart@gmail.com op  6 januari 2019, 09:58:39
Ik heb ook de nieuwe kaart zonder probleem geïnstalleerd in 40 minuten.

Naast de nieuwe kaart merk ik ook:

(*)

- de resolutie van het scherm is nu heel wat beter
- de wegen op de kaarten zijn niet meer in 50 tinten grijs, maar gebruiken nu de kleuren zoals gebruikelijk is op wegenkaarten.
- bij afwijking op een ingestelde route, gaat de route herberekening nu geen toeristische rondrit meer voorstellen, maar wordt langs de meest efficiënte route verder naar de bestemming genavigeerd
- het systeem houdt nu rekening met actuele verkeersinfo, wegenwerken en andere incidenten
- de automatische zoom functie werkt nu ook bij weergave van kaarten in 2D

(*) end of wishful thinking mode

De kaart is inderdaad een stuk mooier nu.

Maar wat je schrijft over toeristische rondrit had ik voorheen geen last van.
Blijkbaar nu wel ... vanaf mijn ouders mijn huis adres ingesteld.
De instructie genegeerd om binnendoor naar een andere oprit te rijden, wil hij mij vervolgens 20 kilometer om sturen.
Zelfs de oprit waar hij mij in eerste instantie heen wilde sturen moest ik nog steeds keren keren.
Pas toen ik dat negeerde ging hij weer naar de eerste route terug.

Even in de gaten houden, zou niet fijn zijn in het buitenland waar je dan niet zo snel merkt dat je om gestuurd wordt.
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
Re: nieuwe kaarten 1021
« Reactie #16 Gepost op: 13 januari 2019, 21:49:30 »
Welke software versie heb je? Ik heb nu een versie die begint met 53. Voorheen had ik 51. Met versie 53 is het iets beter maar nog steeds niet goed. Waar de route met een 8 jaar oude tomtom perfect wordt herberekend bij afwijking van de route, wordt er door de Stelvio nog steeds een compleet onlogische route voorgesteld.
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: nieuwe kaarten 1021
« Reactie #17 Gepost op: 14 januari 2019, 09:24:25 »
Ik zou voor alle zekerheid ingestelde routevoorkeuren even nalopen, wellicht dat bij de update daar wat veranderd is ?

eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

woutur
23

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: nieuwe kaarten 1021
« Reactie #18 Gepost op: 23 januari 2019, 15:27:39 »
Voor het eerst werkte de update niet bij me. Volgens mij werd het meta bestand verkeerd gedownload (met een .bin extensie ipv dct).  Ik zal eens kijken of dat het probleem was. Kan iemand verifieren dat de md5sum van het MAP00255.bin bestand de volgende is: eddcb168d21c4268320fe797736934be ?

Gisteren werkte de site overigens niet bij me, vandaag, om onverklaarbare redenen doet ie precies wat ie moet doen.