!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
ja monteurs heb je in allerlei soorten, AL hebi ik met Houten, voorheen Sam van Lingen wel goede ervaringen. Het verhaal van de bak flushen leek me ook een oplossing. Zij zeiden dat dat het niet was, maar die paar honderd euro heb ik er wel voor over als probeersel. .
Dank voor je correctie. Goede optie en ga ik mee aan de slag.
Ik heb een Stelvio met 280 pk. De dealer zei juist dat het probleem groter zou zijn als er meer pK voor handen is, De motor is krachtiger en reageert abrupter op het gas. Ik zelf lees bij andere merken dat een vervuild gaskleppenhuis wel eens een oorzaak zou kunnen zijn of versleten bougies/kabels. Hier ga ik ook maar eens naar kijken. Voorts is misschien een throttle controler een optie? https://madnessautoworks.com/start-shopping/performance-upgrades-madness/alfa-romeo-4c-throttle-controller-madness-gopedal-bluetooth-11944
ja plakkende remmen zijn het zeker niet. Het is vooral in het oppakken van de toeren in de eerste versnelling of overgang naar 2. Het is ook niet altijd aanwezig maar wel meer merkbaar bij warm weer of motor.De multijet zou ik snappen maar is dat dan ook logisch dat hij het niet altijd doet, en alleen bij lage versnellingen.?
Ik heb het idee dat, als ik met de flippers handmatig schakel, het niet gebeurt. Vreemd... het lijkt net of de automaat aan het zoeken is naar welke versnelling men moet schakelen en dus half begint te trillen en bonkerig schakelt.
Ik dacht dat je dat tegen degene daarboven had, maar die heeft inderdaad ongeveer hetzelfde probleem, dus geldt dat ook voor mij.Net geprobeerd in zijn 2 weg te rijden: niets aan de hand, gaat makkelijk.Net paar keer proberen uit te lokken, maar lukte niet, net ging alles vrij soepel.Volgens mij is het ook echt puur uit stilstand, of vanuit een heel lage snelheid dat het soms gebeurt, dus echt onder de 10 km per uur .Ik heb net ook mijn laptop nog even aan de computer gehangen:Engine: geen foutmeldingenGearbox: U0422-86 body computer module stelvioBody: U197C-83 Error in communication with automatic transmission en nog 2 andere foutmeldingen, zie:
Citaat van: lers op 17 december 2021, 16:27:44Ik dacht dat je dat tegen degene daarboven had, maar die heeft inderdaad ongeveer hetzelfde probleem, dus geldt dat ook voor mij.Net geprobeerd in zijn 2 weg te rijden: niets aan de hand, gaat makkelijk.Net paar keer proberen uit te lokken, maar lukte niet, net ging alles vrij soepel.Volgens mij is het ook echt puur uit stilstand, of vanuit een heel lage snelheid dat het soms gebeurt, dus echt onder de 10 km per uur .Ik heb net ook mijn laptop nog even aan de computer gehangen:Engine: geen foutmeldingenGearbox: U0422-86 body computer module stelvioBody: U197C-83 Error in communication with automatic transmission en nog 2 andere foutmeldingen, zie:Als je iig met in zijn 2 uit stilstand wegrijden nergens last van hebt dan zou ik zeggen dat het naar mijn gevoel niet motor gerelateerd is. Is het "inleren" van de bak al eens gereset?Kan eventueel door je accu een half uur er af te halen. Maar zal ook wel kunnen via je laptop. Kijken of dat verschil maakt. Hebben ze voor updates de module van de bak apart benaderd. Heb al te vaak gehad bij de dealer dat ze alleen in het algemeen gekeken hadden.
Hoi even geprobeerd maar bij mij geen trillingen. Al voel ik ze ze soms wel . Vreemde is niet. Constant. Ik merk in D minder schokken maar het is niet weg. Alleen in stadsverkeer is de D wel onrustig. Blijft een zoektocht. Overigens hebben zij bij stern houten mijn vak uitgelezen en gereset. Maar dat wad niet het issue
Andere ingeving is dat het misschien ook de koppelomvormer kan zijn. ? Symptomen komen wel overeen. Naar mijn weten heeft de Stelvio een ZF bak en heeft een koppelomvormer. Ik merk idd schakelgdrag schokkerig bij laag toerental en bij vollast trilt hij ook. Ik wil sowieso eens bij een bakken specialist langs om dit te laten onderzoeken of ui te sluiten
Ik tank altijd 98 , dus daar zit het niet. Opvallend is ook dat het met een koude motor niet optreedt. Wel met warme, . Wellicht dat de hogere viscositeit wanneer warm een rol speelt