!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

lers
136

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
Re: Nieuwe Stelvio eigenaar, paar 'dingetjes'
« Reactie #30 Gepost op: 26 december 2021, 10:43:18 »
Ik denk dat het inderdaad heel goed de koppelomvormer kan zijn, dus dat gaan we binnenkort even na.
Ik ga contact opnemen met de verkoper, die moet het eigenlijk gewoon oplossen.

Qua tanken: ook altijd Euro98, dus daar zou het niet aan mogen liggen.
*

lers
136

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
Re: Nieuwe Stelvio eigenaar, paar 'dingetjes'
« Reactie #31 Gepost op: 2 januari 2022, 11:09:55 »
Die had ik inderdaad ook al voorbij zien komen, maar ik denk niet dat het dit is.
Ik merk vooral dat hij lastiger begint te schakelen wanneer de motor warm is, dat zou niets met de transfer case te maken moeten hebben lijkt me.
*

lers
136

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
Re: Nieuwe Stelvio eigenaar, paar 'dingetjes'
« Reactie #32 Gepost op: 7 januari 2022, 19:20:51 »
Eergisteren mijn auto uit laten lezen (had ik zelf ook al gedaan via MES) en gevraagd of er nog updates waren, bijv. motormanagement of de bak, maar die gaven aan dat er geen bijzonderheden waren en dat er geen updates waren.
Gisteren iemand gesproken die aangaf dat het bijna geen bakproblemen zouden kunnen zijn, omdat die eigenlijk nooit voorkomen. Misschien iets met de brandstoftoevoer?
Ik heb in ieder geval een aangetekende brief verstuurd naar de (Duitse) verkoper met daarin de vermelding van de problemen en hem een aantal weken gegeven om te komen met een oplossing. Hij heeft op eerdere mails/appjes niet gereageerd, dus dit is één van mijn laatste opties. Mocht ie niet reageren, ga ik de zaak aanmelden bij rechtsbijstand.
*

lers
136

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
Re: Nieuwe Stelvio eigenaar, paar 'dingetjes'
« Reactie #33 Gepost op: 13 januari 2022, 10:18:32 »
Inderdaad... en dat wil je eigenlijk helemaal niet hebben bij de aanschaf van een nieuwe/andere auto.
Ik heb gelukkig reactie gehad inmiddels en heb voorgesteld om de auto volgende week te brengen, ik hoop dat het dan allemaal snel opgelost is.

Een auto moet gewoon 100% zijn voor mij. Als de auto straks (hopelijk) gemaakt is, kan ik ook eindelijk een nieuwe accu bestellen, gewoon puur voor het gevoel (en de huidige ook al minder is).
Plus mijn Android Auto inbouwen.
*

lers
136

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
Re: Nieuwe Stelvio eigenaar, paar 'dingetjes'
« Reactie #34 Gepost op: 13 januari 2022, 10:40:30 »
Klopt, daar heb ik op sommige dagen ook last van. Ik wil er straks gewoon een 95ah AGM accu in zetten, maar ik wil dit eerst even afwachten.
Ik laat hier zekers iets weten als ik meer weet. Kan goed zijn dat jij en ik totaal verschillende issues hebben, maar dan weten we in ieder geval waar misschien ook naar gekeken kan worden.
*

GT1986
1.151

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Nieuwe Stelvio eigenaar, paar 'dingetjes'
« Reactie #35 Gepost op: 13 januari 2022, 12:06:36 »
Citaat van: lers op  7 januari 2022, 19:20:51
Citaat van: lers op  7 januari 2022, 19:20:51
Gisteren iemand gesproken die aangaf dat het bijna geen bakproblemen zouden kunnen zijn, omdat die eigenlijk nooit voorkomen. Misschien iets met de brandstoftoevoer?
Ik heb in ieder geval een aangetekende brief verstuurd naar de (Duitse) verkoper met daarin de vermelding van de problemen en hem een aantal weken gegeven om te komen met een oplossing. Hij heeft op eerdere mails/appjes niet gereageerd, dus dit is één van mijn laatste opties. Mocht ie niet reageren, ga ik de zaak aanmelden bij rechtsbijstand.

Dat gaat een lastig verhaal worden ben ik bang. Je aankoop valt onder Duits recht. Ik vraag me af of een rechtsbijstands-verzekering daar iets mee gaat doen.

Blijft een risico om zelf een auto in het buitenland te kopen, hoe voordelig het ook moge lijken. Erg vervelend voor je in elk geval!
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

lers
136

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
Re: Nieuwe Stelvio eigenaar, paar 'dingetjes'
« Reactie #36 Gepost op: 13 januari 2022, 12:13:00 »
Een goede rechtsbijstandsverzekering heeft minimaal EU-dekking, dus dat komt wel goed.
Hopelijk heb ik hem niet nodig.
*

Alfa 147 Ti
1.564

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Nieuwe Stelvio eigenaar, paar 'dingetjes'
« Reactie #37 Gepost op: 13 januari 2022, 20:56:29 »
Klopt, daar heb ik op sommige dagen ook last van. Ik wil er straks gewoon een 95ah AGM accu in zetten, maar ik wil dit eerst even afwachten.
Ik laat hier zekers iets weten als ik meer weet. Kan goed zijn dat jij en ik totaal verschillende issues hebben, maar dan weten we in ieder geval waar misschien ook naar gekeken kan worden.
Ik heb ook een AGM accu een jaar geleden laten  monteren maar dat hielp niet veel in oktober is de BCM ge-update en een nieuwe IBS sensor gemonteerd en probleem is nu weg,.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Nieuwe Stelvio eigenaar, paar 'dingetjes'
« Reactie #38 Gepost op: 14 januari 2022, 13:52:57 »
Klopt, daar heb ik op sommige dagen ook last van. Ik wil er straks gewoon een 95ah AGM accu in zetten, maar ik wil dit eerst even afwachten.
Ik laat hier zekers iets weten als ik meer weet. Kan goed zijn dat jij en ik totaal verschillende issues hebben, maar dan weten we in ieder geval waar misschien ook naar gekeken kan worden.
Ik heb ook een AGM accu een jaar geleden laten  monteren maar dat hielp niet veel in oktober is de BCM ge-update en een nieuwe IBS sensor gemonteerd en probleem is nu weg,.

De grap van deze BCM update is ook dat ze pas zien dat hij nog ontbreekt als je de module opend. Was bij mijn 2017 2 maanden terug ook het geval. Start-stop de het o.a. niet.
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

lers
136

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
Re: Nieuwe Stelvio eigenaar, paar 'dingetjes'
« Reactie #39 Gepost op: 2 februari 2022, 18:05:38 »
Auto vandaag weer opgehaald in Duitsland.. helaas nog steeds hetzelfde probleem.
De auto schokt en trilt, maar het lijkt toch niet aan de automaat te liggen. Ook bij warme motor in zijn 1 flink doortrekken (manueel) doet hij het, eigenlijk in elke versnelling bij gas geven (niet hard gas geven, gewoon wanneer er iets gas wordt gegeven is het hetzelfde probleem).

Iedereen die in de auto rijdt merkt het... ik ga verder met rechtsbijstand en een Alfa dealer naar de auto laten kijken/rijden.
*

Rubyroo
169

  • Type Alfa: Giulietta 2.0 JTDm
  • ***
    - Alfist
Re: Nieuwe Stelvio eigenaar, paar 'dingetjes'
« Reactie #40 Gepost op: 2 februari 2022, 18:58:53 »
Hoi Iers,

Erg vervelend om te horen wat er aan de hand is met je wagen. Ik heb dan geen Stelvio, maar wel recentelijk een Giulietta aangeschaft. Helaas ook wat kuurtjes in het begin gehad waaronder trillingen voelbaar bij stationair draaien, trillingen tijdens optrekken in de eerste versnelling en tijdens hard accelereren. Klinkt vergelijkbaar met wat jij hebt. Bij mij was de boosdoener een kapot vliegwiel, wellicht helpt dit je in de goede richting. Ik erger me altijd kapot aan garages die niet verder komen dan alleen uitlezen. Met uitlezen kan je ver komen hoor, maar ik geloof er niks van dat je daarmee kan uitsluiten dat het geen versnellingsbak probleem is. Ik hoop dat je probleem snel opgelost wordt en dat je daarna  volop kan genieten van je Stelvio!
Opel Corsa 1.4 > Seat Leon 1.6 TDI > Alfa Romeo Giulietta 2.0 JTDm
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Nieuwe Stelvio eigenaar, paar 'dingetjes'
« Reactie #41 Gepost op: 3 februari 2022, 11:15:44 »
Citaat van: lers op  2 februari 2022, 18:05:38
Citaat van: lers op  2 februari 2022, 18:05:38
Auto vandaag weer opgehaald in Duitsland.. helaas nog steeds hetzelfde probleem.
De auto schokt en trilt, maar het lijkt toch niet aan de automaat te liggen. Ook bij warme motor in zijn 1 flink doortrekken (manueel) doet hij het, eigenlijk in elke versnelling bij gas geven (niet hard gas geven, gewoon wanneer er iets gas wordt gegeven is het hetzelfde probleem).

Iedereen die in de auto rijdt merkt het... ik ga verder met rechtsbijstand en een Alfa dealer naar de auto laten kijken/rijden.
Klinkt mij als een kapotte homokineet. Een zwak punt bij de Stelvio Q, maar die weet ook bij de normale Stelvio?
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

GT1986
1.151

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Nieuwe Stelvio eigenaar, paar 'dingetjes'
« Reactie #42 Gepost op: 4 februari 2022, 08:12:37 »
Ik zou de aandrijfassen eens goed laten beoordelen. Heb zelf soortgelijke klachten met mijn Giulietta QV gehad, dat kan het rijplezier aardig vergallen. Na vervanging van de tussenas zijn de klachten bij mijn auto gelukkig volledig verdwenen.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

GT1986
1.151

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Nieuwe Stelvio eigenaar, paar 'dingetjes'
« Reactie #43 Gepost op: 4 februari 2022, 17:04:48 »
Citaat van: ron0182@hotmail.com op  4 februari 2022, 08:50:25
Citaat van: ron0182@hotmail.com op  4 februari 2022, 08:50:25
Dank voor de reacties , ga ik naar laten kijken. Alhoewel ik mijn twijfels heb, daar het alleen bij een warme motor is?

Ja, dat is opmerkelijk inderdaad.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

lers
136

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
Re: Nieuwe Stelvio eigenaar, paar 'dingetjes'
« Reactie #44 Gepost op: 7 februari 2022, 13:50:52 »
Ik heb even een rapportje gedraaid in MultiEcuScan met foutmeldingen, iemand die hier goed in is of wat over kan zeggen?