Club Alfa Romeo

Alfa Romeo Types => De Giulia / Stelvio Club => Topic gestart door: Hjcvdm op 22 maart 2025, 10:09:36

Titel: Nieuwe Stelvio
Bericht door: Hjcvdm op 22 maart 2025, 10:09:36
Wat uiteraard zeer onduidelijke plaatjes, geschoten in Zweden. De lijn vind ik niet heel erg anders dan de huidige Stelvio, iets langer en van achter iets minder stijl aflopend. Maar tot dusver niet echt teleurstellend.

https://www.evo.co.uk/alfa-romeo/stelvio/207717/2026-alfa-romeo-stelvio-spied-turins-bmw-x3-rival-shapes-up
Titel: Re: Nieuwe Stelvio
Bericht door: DanaBanana op 22 maart 2025, 13:14:12
Ik wacht in spanning af wat er komen gaat.

Plannen zijn er om te veranderen, maar zou zo maar 'ns kunnen dat ik volgend jaar ga kiezen tussen de nieuwe Stelvio, de vernieuwde Mazda CX-60 en de Volvo XC60. Uiteraard heeft de Stelvio voorlopig ongezien de voorkeur.
Titel: Re: Nieuwe Stelvio
Bericht door: Robert69 op 22 maart 2025, 14:54:35
Ik wacht in spanning af wat er komen gaat.

Plannen zijn er om te veranderen, maar zou zo maar 'ns kunnen dat ik volgend jaar ga kiezen tussen de nieuwe Stelvio, de vernieuwde Mazda CX-60 en de Volvo XC60. Uiteraard heeft de Stelvio voorlopig ongezien de voorkeur.

Volvo XC60 zou ik echt niet doen als ik jou was. Schijnen een heel hardnekkig probleem te hebben: eenmaal op de linkerbaan kunnen ze niet meer terug naar de rechterbaan  :039:
Titel: Re: Nieuwe Stelvio
Bericht door: airhead op 22 maart 2025, 20:20:17
Als ze Dodge motoren gaan gebruiken, rij ik eindelijk in het merk van Al Bundy.
Titel: Re: Nieuwe Stelvio
Bericht door: Bertonebianco op 23 maart 2025, 09:12:32
Kortom het kan nog alle kanten op want wat staat er nou eigenlijk in dit artikel.
Ik hoop alleen niet dat ze die vreselijke 3-gats velgen werkelijk gaan voeren.

We gaan het meemaken...... of niet
Titel: Re: Nieuwe Stelvio
Bericht door: bluebird op 23 maart 2025, 09:46:06
Zou dit niet eerder de nieuwe Giulia zijn? Die krijgt crossover trekjes en zou dus niet langer een traditionele sedan zijn. Dan lijkt een fastback achtige lijn voor de hand te liggen, omdat de Stelvio immers de SUV blijft. En op de plaatjes lijk je tocht een schuinere achterkant te zijn dan bij de huidige Stelvio 🤔
Titel: Re: Nieuwe Stelvio
Bericht door: DanaBanana op 23 maart 2025, 12:41:15
Zou dit niet eerder de nieuwe Giulia zijn? Die krijgt crossover trekjes en zou dus niet langer een traditionele sedan zijn. Dan lijkt een fastback achtige lijn voor de hand te liggen, omdat de Stelvio immers de SUV blijft. En op de plaatjes lijk je tocht een schuinere achterkant te zijn dan bij de huidige Stelvio 🤔
Dat denk ik niet. Die wordt pas volgend jaar gepresenteerd. De presentatie van de Stelvio is over een maand of drie, dus dan is het nu zo'n beetje de tijd dat de marketing-afdeling "spionage-foto's" mogelijk gaat maken.
Titel: Re: Nieuwe Stelvio
Bericht door: MysteryAngel op 23 maart 2025, 18:22:46
Ik wacht in spanning af wat er komen gaat.

Plannen zijn er om te veranderen, maar zou zo maar 'ns kunnen dat ik volgend jaar ga kiezen tussen de nieuwe Stelvio, de vernieuwde Mazda CX-60 en de Volvo XC60. Uiteraard heeft de Stelvio voorlopig ongezien de voorkeur.

Volvo XC60 zou ik echt niet doen als ik jou was. Schijnen een heel hardnekkig probleem te hebben: eenmaal op de linkerbaan kunnen ze niet meer terug naar de rechterbaan  :039:

Rijdt anders wel erg lekker hoor zo'n Volvo XC60 met echt geweldige stoelen.
Heb er een keer één als leen auto mee gehad.

De vernieuwde Mazda CX60 schijnt wel een stuk beter te rijden t.ov. het eerste model.
De eerste versie van de CX60 zijn toch wel erg veel klachten over.
Al vind ik de Mazda CX60 ook nog steeds wel een interessante auto.
Alleen jammer dat de lijn 6 motoren er nooit gekomen zijn in Europa.
Maar goed dat was ook wel te verwachten want dat verkoopt niet.

Hoe de nieuwe Stelvio gaat worden is natuurlijk afwachten maar als die net zo goed,
stuurt als de huidige dan zal dat waarschijnlijk wel de leukst rijdende van deze 3 worden.
Titel: Re: Nieuwe Stelvio
Bericht door: Robert69 op 23 maart 2025, 20:01:52
Ik wacht in spanning af wat er komen gaat.

Plannen zijn er om te veranderen, maar zou zo maar 'ns kunnen dat ik volgend jaar ga kiezen tussen de nieuwe Stelvio, de vernieuwde Mazda CX-60 en de Volvo XC60. Uiteraard heeft de Stelvio voorlopig ongezien de voorkeur.

Volvo XC60 zou ik echt niet doen als ik jou was. Schijnen een heel hardnekkig probleem te hebben: eenmaal op de linkerbaan kunnen ze niet meer terug naar de rechterbaan  :039:

Rijdt anders wel erg lekker hoor zo'n Volvo XC60 met echt geweldige stoelen.
Heb er een keer één als leen auto mee gehad.


Doelde meer op het feit dat Volvo's in het algemeen en Volvo SUV's in het bijzonder echt notoire linksrijders zijn. Zelfs Mercedessen en BMW's gaan nog aan de kant als je achter ze zit. Volvo-rijders niet. No offense natuurlijk

Ben wel benieuwd naar de nieuwe Gulia en Stelvio. Las al meerdere keren dat er mogelijk toch nog een V6 in de pijplijn zit voor het topmodel
Titel: Re: Nieuwe Stelvio
Bericht door: Milan.M op 24 maart 2025, 14:36:05
Er zijn een aantal zaken die mij direct opvallen aan deze "spionage" foto's:
(https://i.ibb.co/hRt6KKkb/Alfa-Romeo-Stelvio-evo-01-siivjf-kopie.jpg) (https://ibb.co/5Wf055dm)

1. Het "Hoogspanning" symbool op de voorruit; dit moet in mijn ogen duiden op elektrische/hybride aandrijflijn (geen mild hybrid met 48V technologie bijvoorbeeld).
2. De lijnen in het zichtbare gedeelte van de koplampen; leuk design detail dat ook in de 33 Stradale is gebruikt.
3. De drie-spaaks velgen; het ontwerp lijkt op de vier-spaak velgen van de Junior.
4. De drift: er komt in ieder geval een achterwiel / vierwielaangedreven variant. Niet dat ik dat anders had verwacht, aangezien de Junior er ook als Q4 is.

Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van de "gescheiden" koplampen (DRL / Dimlicht), laten we hopen dat Alfa het op de nieuwe Stelvio het goed heeft weten te ontwerpen.
Titel: Re: Nieuwe Stelvio
Bericht door: MysteryAngel op 24 maart 2025, 18:06:24

Doelde meer op het feit dat Volvo's in het algemeen en Volvo SUV's in het bijzonder echt notoire linksrijders zijn. Zelfs Mercedessen en BMW's gaan nog aan de kant als je achter ze zit. Volvo-rijders niet. No offense natuurlijk

Ben wel benieuwd naar de nieuwe Gulia en Stelvio. Las al meerdere keren dat er mogelijk toch nog een V6 in de pijplijn zit voor het topmodel

Dat klopt wel ze rijden wel vaak links ja haha.
Maar ja Volvo's zijn natuurlijk ook best wel lekker breed.
Dus hoe dichter de achterligger erop zit hoe minder dat je er van ziet.  ;D

Ik ben ook wel erg benieuwd naar de nieuwe Stelvio en Giulia.
Het spionage plaatje ziet er wat mij betreft best veel belovend uit.
Met name de voorkant lijkt me wel mooi te worden.
De hoogspanning sticker zal waarschijnlijk wel hinten op een high power EV versie.
Titel: Re: Nieuwe Stelvio
Bericht door: Alfa 147 Ti op 25 maart 2025, 18:52:03
Ik vindt de auto verschrikkelijk als het de voorkant gaat krijgen zoals de Junior en dan heb ik het nog helemaal niet over de verlichting achter in soort v vorm, ik hoop dat ze bij Stellantis er nog een beetje een Alfa er van gaan maken, maar ik loop nog over van  blijdschap.
Titel: Re: Nieuwe Stelvio
Bericht door: DanaBanana op 25 maart 2025, 21:40:39
Ik vindt de auto verschrikkelijk als het de voorkant gaat krijgen zoals de Junior en dan heb ik het nog helemaal niet over de verlichting achter in soort v vorm, ik hoop dat ze bij Stellantis er nog een beetje een Alfa er van gaan maken, maar ik loop nog over van  blijdschap.
Knap dat je dat al weet over een auto waarvan alleen Photoshops van hobbyisten en foto's in de sneeuw, zwaar ingepakt in camouflage, bekend zijn.
Een echte Alfist die overloopt van blijdschap bij een nieuw model is sowieso een zeldzaamheid. Meestal is het de eerste twee jaar niks en vooral geen echte Alfa. Daarna trekt het oordeel meestal wel bij.
Titel: Re: Nieuwe Stelvio
Bericht door: Robert69 op 26 maart 2025, 08:22:34
Ik vindt de auto verschrikkelijk als het de voorkant gaat krijgen zoals de Junior en dan heb ik het nog helemaal niet over de verlichting achter in soort v vorm, ik hoop dat ze bij Stellantis er nog een beetje een Alfa er van gaan maken, maar ik loop nog over van  blijdschap.
Knap dat je dat al weet over een auto waarvan alleen Photoshops van hobbyisten en foto's in de sneeuw, zwaar ingepakt in camouflage, bekend zijn.
Een echte Alfist die overloopt van blijdschap bij een nieuw model is sowieso een zeldzaamheid. Meestal is het de eerste twee jaar niks en vooral geen echte Alfa. Daarna trekt het oordeel meestal wel bij.

Ik krijg steeds meer jeuk van de term ' echte Alfisten'. Wanneer ben je dat? Hoe lang moet je dan Alfa -fan zijn? Hoeveel Alfa's moet je hebben gereden? Moet je een Busso hebben gehad? Moet je per se die ouwe vierkante hokken mooi vinden? Moet je jouw Alfa beter verzorgen dan je vrouw? Heb je dan uberhaupt wel een vrouw? Kortom: veel onbeantwoorde vragen.
Titel: Re: Nieuwe Stelvio
Bericht door: Alfa 147 Ti op 26 maart 2025, 10:04:50
We gaan het zien, ik ben ook een BMW liefhebber, maar die nieuwe 5 serie vind ik ook niks, we wachten rustig af misschien verander ik nog van mening.
Titel: Re: Nieuwe Stelvio
Bericht door: DanaBanana op 26 maart 2025, 20:41:26
Ik krijg steeds meer jeuk van de term ' echte Alfisten'. Wanneer ben je dat? Hoe lang moet je dan Alfa -fan zijn? Hoeveel Alfa's moet je hebben gereden? Moet je een Busso hebben gehad? Moet je per se die ouwe vierkante hokken mooi vinden? Moet je jouw Alfa beter verzorgen dan je vrouw? Heb je dan uberhaupt wel een vrouw? Kortom: veel onbeantwoorde vragen.
Als je nieuwe modellen bij voorbaat niks vindt, ben je al een aardig eind op weg. Je Alfa beter verzorgen dan je vrouw is een pré, maar überhaupt geen vrouw is nog veel beter. Vooral als de reden daarvoor is dat je vindt dat er tegenwoordig geen ' echte vrouwen' meer te vinden zijn.
Titel: Re: Nieuwe Stelvio
Bericht door: Bottas op 26 maart 2025, 21:11:35
De hamvraag wordt dus...
Wanneer ben je een echte Alfist ,en wat is een echte vrouw?
(Welmoed komt voor mij toch wel heel in de buurt)-
Titel: Re: Nieuwe Stelvio
Bericht door: MysteryAngel op 27 maart 2025, 18:24:23
Ik hoop eigenlijk een beetje dat er een goede hybride aandrijflijn in komt,
die wel eens wat mag trekken.
Dat is namelijk wel één van de plus punten van b.v de Mazda CX60 of CX80.
Die mogen tenminste nog wel een fatsoenlijke aanhanger trekken.
Titel: Re: Nieuwe Stelvio
Bericht door: Bottas op 27 maart 2025, 18:27:15
Voor jou misschien wel, maar voor de meerderheid van de alfisten is een aanhanger trekken totaal niet relevant.
Dat moet je wel in ogenschouw nemen.
Titel: Re: Nieuwe Stelvio
Bericht door: MysteryAngel op 28 maart 2025, 19:29:46
Voor jou misschien wel, maar voor de meerderheid van de alfisten is een aanhanger trekken totaal niet relevant.
Dat moet je wel in ogenschouw nemen.

Dat zou best kunne ja.
Titel: Re: Nieuwe Stelvio
Bericht door: Bottas op 29 maart 2025, 19:50:06
Crew edit: Reactie verwijderd wegens onvriendelijke inhoud.
Titel: Re: Nieuwe Stelvio
Bericht door: Panigale op 29 maart 2025, 21:56:11
Op het eerste gezicht niet verkeerd qua lijn, ben erg benieuwd hoe die wordt. Dit zal wel de EV versie zijn maar hopelijk komt er toch nog een 6 cilinder hybride versie