Club Alfa Romeo
Alfa Romeo Types => De Giulia / Stelvio Club => Topic gestart door: Stiggy op 17 januari 2024, 13:02:27
-
Ik ga een laat 2017 model Giulia kopen. Als ik mijn VIN invul op https://en.vindecoder.pl/ (geen idee hoe betrouwbaar dat is), dan staat er wel modeljaar 2018. Ik wil per se CarPlay.
- Nou lees ik dat ik vanaf modeljaar 2018 Giulia's mogelijk al de de juiste hardware aan boord hebben. Kan ik dat controleren met alleen een kenteken of VIN? (De auto staat nog een maand elders waar ze dit soort details ook niet precies weten). Als de juiste hardware al aanwezig is dan zou het alleen een kwestie van activeren zijn toch? Ik kan me niet herinneren of ik 2 USB aansluitingen in de armsteun heb of niet.
- Anders wordt het een aftermarket module. Prins (https://www.prinsshop.nl/apple-carplay-android-auto-interface.html)doet dat voor een vette €795, maar geeft aan dat dit niet goed met het Harman Kardon systeem werkt (zit in de mijne). Iemand ervaring met wat niet goed werkt dan?
- Ik heb verschillende aftermarket oplossingen bekeken. Valt me op dat ze allemaal dezelfde user interface en inbouw hebben. Alleen de behuizing is soms wat anders. Allemaal dezelfde printplaat? Via Tweakers werd deze (https://nl.aliexpress.com/item/1005006117180938.html?gatewayAdapt=glo2nld)aangeraden. Als je die in je winkelmandje stopt gaat er nog korting vanaf en wordt het iets van €185,- Dat scheelt wel veel natuurlijk. Iemand hier aanbevelingen? Die €795 van Prins (mijn garage doet het voor hetzelfde bedrag) voor een aftermarket oplossing vind ik wel erg veel. Aan de andere kant: niet zelf hoeven te knutselen is me ook wat waard (maar niet dat verschil van €610,-)!
-
Wat de module betreft in jouw linkje: het ziet er inderdaad hetzelfde uit als bijvoorbeeld Eng-Custom. Toch zou ik Eng-Custom aanraden omdat de service gewoon goed is, zo is mijn ervaring. Dat valt bij ome Cheapass Ali nog maar te bezien.
-
Wat de module betreft in jouw linkje: het ziet er inderdaad hetzelfde uit als bijvoorbeeld Eng-Custom. Toch zou ik Eng-Custom aanraden omdat de service gewoon goed is, zo is mijn ervaring. Dat valt bij ome Cheapass Ali nog maar te bezien.
Kan het zo niet meer vinden, maar ik dacht dat er over Eng-Custom juist veel klachten waren? Bij die van ome Ali is het inderdaad vast: werkt het niet, dikke pech.
Volgens mij installeert Prins ook die van Eng-Custom. Wel benieuwd wat er dan niet goed werkt met het Harman Kardon systeem.
-
https://www.clubalfaromeo.nl/forum/interieur-65/aftermarket-carplayandroid-auto/msg131834/#msg131834
-
https://www.clubalfaromeo.nl/forum/interieur-65/aftermarket-carplayandroid-auto/msg131834/#msg131834
Thanks. Die had ik al eens doorgeworsteld. Las veel over problemen, maar met V4 is het meeste opgelost lijkt het. Het Harman Kardon probleem dat Prins vermeld op hun site is dan waarschijnlijk het echo probleem geweest dat je met eerdere versies had en nu niet meer actueel? Helaas weinig alternatieven voor inbouw. Als iemand een tip heeft voor een bedrijf dat dit voor wat minder kan dan graag.
-
https://www.clubalfaromeo.nl/forum/interieur-65/aftermarket-carplayandroid-auto/msg131834/#msg131834
Thanks. Die had ik al eens doorgeworsteld. Las veel over problemen, maar met V4 is het meeste opgelost lijkt het. Het Harman Kardon probleem dat Prins vermeld op hun site is dan waarschijnlijk het echo probleem geweest dat je met eerdere versies had en nu niet meer actueel? Helaas weinig alternatieven voor inbouw. Als iemand een tip heeft voor een bedrijf dat dit voor wat minder kan dan graag.
is inbouwen niet zelf te doen? Geen instructiefilmpjes of how to's?
-
https://www.clubalfaromeo.nl/forum/interieur-65/aftermarket-carplayandroid-auto/msg131834/#msg131834
Thanks. Die had ik al eens doorgeworsteld. Las veel over problemen, maar met V4 is het meeste opgelost lijkt het. Het Harman Kardon probleem dat Prins vermeld op hun site is dan waarschijnlijk het echo probleem geweest dat je met eerdere versies had en nu niet meer actueel? Helaas weinig alternatieven voor inbouw. Als iemand een tip heeft voor een bedrijf dat dit voor wat minder kan dan graag.
is inbouwen niet zelf te doen? Geen instructiefilmpjes of how to's?
Jawel, maar de ervaringen variëren van eitje tot best wel een flinke klus. Als ik de filmpjes zie dan laat ik het liever doen door een bedrijf dat er ervaring mee heeft dan dat ik zelf in de kou langs de straat lig te klungelen.
-
Heb het in de Stelvio zelf gedaan door de opening heen van het opbergvakje.
Dat is best priegelen en je handen komen er niet ongeschonden vanaf.
-
https://www.clubalfaromeo.nl/forum/interieur-65/aftermarket-carplayandroid-auto/msg131834/#msg131834
Thanks. Die had ik al eens doorgeworsteld. Las veel over problemen, maar met V4 is het meeste opgelost lijkt het. Het Harman Kardon probleem dat Prins vermeld op hun site is dan waarschijnlijk het echo probleem geweest dat je met eerdere versies had en nu niet meer actueel? Helaas weinig alternatieven voor inbouw. Als iemand een tip heeft voor een bedrijf dat dit voor wat minder kan dan graag.
Bas van Vagcoding in Berlicum (NB) heeft het voor mij gedaan, was een stuk minder, zelf de module bestellen en een afspraak maken.
-
Voor €610 verschil (!!!!) zou ik de gok wagen met de variant van Ali.
Vaak komen dit soort producten allemaal van dezelfde fabrikant, uit het tech-Mekka Shenzen.
Prins gooit er een andere naam over, nieuwe verpakking en voila: tel uit je winst.
Installeren kan niet moeilijk zijn, alles is zo’n beetje plug&play.
-
Mee eens!
En zo geldt dat voor vele onderdelen.
Komt idd vaak van dezelfde fabriek af met verschillende naampjes en verschillende prijzen.