Club Alfa Romeo

Alfa Romeo Types => De Giulia / Stelvio Club => Topic gestart door: Stiggy op 17 januari 2024, 13:02:27

Titel: Nog een CarPlay topic
Bericht door: Stiggy op 17 januari 2024, 13:02:27
Ik ga een laat 2017 model Giulia kopen. Als ik mijn VIN invul op https://en.vindecoder.pl/ (geen idee hoe betrouwbaar dat is), dan staat er wel modeljaar 2018. Ik wil per se CarPlay.
Titel: Re: Nog een CarPlay topic
Bericht door: Robert69 op 17 januari 2024, 14:01:40
Wat de module betreft in jouw linkje: het ziet er inderdaad hetzelfde uit als bijvoorbeeld Eng-Custom. Toch zou ik Eng-Custom aanraden omdat de service gewoon goed is, zo is mijn ervaring. Dat valt bij ome Cheapass Ali nog maar te bezien.
Titel: Re: Nog een CarPlay topic
Bericht door: Stiggy op 17 januari 2024, 15:00:06
Wat de module betreft in jouw linkje: het ziet er inderdaad hetzelfde uit als bijvoorbeeld Eng-Custom. Toch zou ik Eng-Custom aanraden omdat de service gewoon goed is, zo is mijn ervaring. Dat valt bij ome Cheapass Ali nog maar te bezien.
Kan het zo niet meer vinden, maar ik dacht dat er over Eng-Custom juist veel klachten waren? Bij die van ome Ali is het inderdaad vast: werkt het niet, dikke pech.
Volgens mij installeert Prins ook die van Eng-Custom. Wel benieuwd wat er dan niet goed werkt met het Harman Kardon systeem.
Titel: Re: Nog een CarPlay topic
Bericht door: DanaBanana op 17 januari 2024, 15:48:11
https://www.clubalfaromeo.nl/forum/interieur-65/aftermarket-carplayandroid-auto/msg131834/#msg131834
Titel: Re: Nog een CarPlay topic
Bericht door: Stiggy op 17 januari 2024, 16:35:28
https://www.clubalfaromeo.nl/forum/interieur-65/aftermarket-carplayandroid-auto/msg131834/#msg131834
Thanks. Die had ik al eens doorgeworsteld. Las veel over problemen, maar met V4 is het meeste opgelost lijkt het. Het Harman Kardon probleem dat Prins vermeld op hun site is dan waarschijnlijk het echo probleem geweest dat je met eerdere versies had en nu niet meer actueel? Helaas weinig alternatieven voor inbouw. Als iemand een tip heeft voor een bedrijf dat dit voor wat minder kan dan graag.
Titel: Re: Nog een CarPlay topic
Bericht door: Robert69 op 18 januari 2024, 06:31:31
https://www.clubalfaromeo.nl/forum/interieur-65/aftermarket-carplayandroid-auto/msg131834/#msg131834
Thanks. Die had ik al eens doorgeworsteld. Las veel over problemen, maar met V4 is het meeste opgelost lijkt het. Het Harman Kardon probleem dat Prins vermeld op hun site is dan waarschijnlijk het echo probleem geweest dat je met eerdere versies had en nu niet meer actueel? Helaas weinig alternatieven voor inbouw. Als iemand een tip heeft voor een bedrijf dat dit voor wat minder kan dan graag.

is inbouwen niet zelf te doen? Geen instructiefilmpjes of how to's?
Titel: Re: Nog een CarPlay topic
Bericht door: Stiggy op 18 januari 2024, 06:54:12
https://www.clubalfaromeo.nl/forum/interieur-65/aftermarket-carplayandroid-auto/msg131834/#msg131834
Thanks. Die had ik al eens doorgeworsteld. Las veel over problemen, maar met V4 is het meeste opgelost lijkt het. Het Harman Kardon probleem dat Prins vermeld op hun site is dan waarschijnlijk het echo probleem geweest dat je met eerdere versies had en nu niet meer actueel? Helaas weinig alternatieven voor inbouw. Als iemand een tip heeft voor een bedrijf dat dit voor wat minder kan dan graag.

is inbouwen niet zelf te doen? Geen instructiefilmpjes of how to's?
Jawel, maar de ervaringen variëren van eitje tot best wel een flinke klus. Als ik de filmpjes zie dan laat ik het liever doen door een bedrijf dat er ervaring mee heeft dan dat ik zelf in de kou langs de straat lig te klungelen.
Titel: Re: Nog een CarPlay topic
Bericht door: PascalV op 18 januari 2024, 11:56:27
Heb het in de Stelvio zelf gedaan door de opening heen van het opbergvakje.
Dat is best priegelen en je handen komen er niet ongeschonden vanaf.
Titel: Re: Nog een CarPlay topic
Bericht door: Forevereverlasting op 18 januari 2024, 15:48:11
https://www.clubalfaromeo.nl/forum/interieur-65/aftermarket-carplayandroid-auto/msg131834/#msg131834
Thanks. Die had ik al eens doorgeworsteld. Las veel over problemen, maar met V4 is het meeste opgelost lijkt het. Het Harman Kardon probleem dat Prins vermeld op hun site is dan waarschijnlijk het echo probleem geweest dat je met eerdere versies had en nu niet meer actueel? Helaas weinig alternatieven voor inbouw. Als iemand een tip heeft voor een bedrijf dat dit voor wat minder kan dan graag.

Bas van Vagcoding in Berlicum (NB) heeft het voor mij gedaan, was een stuk minder, zelf de module bestellen en een afspraak maken.
Titel: Re: Nog een CarPlay topic
Bericht door: Milan.M op 18 januari 2024, 21:30:14
Voor €610 verschil (!!!!) zou ik de gok wagen met de variant van Ali.

Vaak komen dit soort producten allemaal van dezelfde fabrikant, uit het tech-Mekka Shenzen.

Prins gooit er een andere naam over, nieuwe verpakking en voila: tel uit je winst.

Installeren kan niet moeilijk zijn, alles is zo’n beetje plug&play.
Titel: Re: Nog een CarPlay topic
Bericht door: Bottas op 18 januari 2024, 22:19:39
Mee eens!
En zo geldt dat voor vele onderdelen.
Komt idd vaak van dezelfde fabriek af met verschillende naampjes en verschillende prijzen.