!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
Stond op Amerikaans forum ook nog aardig stukje ... :https://gearsmagazine.com/magazine/the-zf-8-speed-transmission-fluid-and-filter-change/
Ga je verversen (aftappen en weer bijvullen) of ga je laten flushen?Ik heb hier ook al naar zitten kijken. ZF zelf raadt 120k km/3 jaar aan als je de support pagina's voor de ZF 8HP zoekt (support pagina ZF 8HP, info pagina ZF olie), maar op een andere pagina 100k km/8 jaar (info over hoe olie te wisselen hier).Ze raden het aan in ieder geval op tijd te doen voor er problemen optreden, als dat al is gebeurd helpt olie spoelen of flushen meestal niet meer.Zit zelf te kijken om het deze zomer ook te laten doen, maar ben er nog niet uit waar dat ze dit goed kunnen uitvoeren en ook de juiste zf olie gebruiken. Als je online zoekt komen er aardig wat bedrijven naar voren die dit kunnen doen.Is hier iemand die daar al ervaring mee heeft? (en dan bij voorkeur met met bedrijven in Brabant - regio Breda?)
Ik laat spoelen, filter vervangen en nieuwe ZF olie. Ik laat het doen bij Autrans in Lunteren. Via via positieve verhalen over gehoord en het telefoongesprek dat ik had gaf vertrouwen. Ik blijf erbij en ga ook kijken als dat mag. Ik wil zien hoe ze het doen. Ik dacht dat Autrans ook in Tilburg zit. Het is niet goedkoop maar dat komt met name door de dure olie.
@HeMaN GS Powerflush in Uden staat goed bekend. Is heel populair op het Volvo-forum.
Hierbij de uitleg van ZF Nederland https://aftermarket.zf.com/go/nl/zf-aftermarket-in-nederland/services/oliewissel/Kosten tussen de 400 en 800 Euro
Citaat van: GT1986 op 31 januari 2022, 21:54:34@HeMaN GS Powerflush in Uden staat goed bekend. Is heel populair op het Volvo-forum.Ik ben ook contact gehad met powerflush. Zij voegen standaard reinigingsmiddel toe. Op verzoek doen ze het niet. Beetje vreemd aangezien ZF het ten zeerste af raad.