!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Milan.M
1.879

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Opties opties opties
« Reactie #15 Gepost op: 18 oktober 2019, 20:20:22 »
Ondanks dat ik geen Giulia heb, heb ik wel veel ervaring met Apple CarPlay en Android Auto.

Het wordt weliswaar niet ontwikkeld door alfa, maar ze bouwen alleen de ondersteuning in. De software achter het systeem draait vanaf je telefoon op het scherm. Het zal op elk systeem hetzelfde werken.

@PascalV als ik jou was zou ik dit zeker overwegen om aan te vinken. Als je echt benieuwd bent naar hoe het werkt zou ik gewoon eens naar een willekeurige dealer gaan en je telefoon aansluiten op één van de showmodellen. Op iPhone werkt het direct (wel nog even aanzetten onder Instellingen > Algemeen > CarPlay 😉), Android Auto is, zoals hier al aangegeven, via een omweg beschikbaar op internet.

Waarom? Meerdere redenen:
- Al je muziek die je al op je telefoon hebt staan, heb je dan in je auto. Dus geen gezeur met een Aux kabeltje, usb sticks, SD kaartjes of een Bluetooth verbinding die niet altijd direct verbind. Gewoon: plug & play.

- Je kan vrijwel elke navigatie app gebruiken die je maar wilt. Ik noem er slechts een paar: Google Maps, Apple Maps, Waze, TomTom, Flitsmeister etc.

- Met de bovengenoemde apps worden al je kaarten worden automatisch en GRATIS bijgewerkt naar de nieuwste versies. Neem je alleen het ingebouwde systeem dan zul je naar de garage moeten gaan voor updates etc.

- Live informatie van files, flitspalen, stilstaande voertuigen, snellere routes etc.

- Jarenlang ondersteuning. Google en Apple zien met deze systemen een hele nieuwe markt opkomen. Dit systeem zal dus nog jaren worden ge-update en verbeterd. Zo kwam in iOS 13 dit jaar ondersteuning voor een gesplitste weergave tussen navigatie en muziek.


Ik vind het een optie die het geld meer dan waard is, zeker met een nieuwe generatie auto zoals de Giulia en de Stelvio is het een optie die eigenlijk niet kan ontbreken.

Succes! 😁
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

Giuliatje
162

  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Opties opties opties
« Reactie #16 Gepost op: 19 oktober 2019, 05:21:45 »
Wij hebben de Giulia bij Coumans in Geleen besteld en zelf ingevoerd. Prima te doen. Netto goedkoper dan in België en beter samen te stellen.
*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Opties opties opties
« Reactie #17 Gepost op: 21 oktober 2019, 09:13:56 »
Ondanks dat ik geen Giulia heb, heb ik wel veel ervaring met Apple CarPlay en Android Auto.

Het wordt weliswaar niet ontwikkeld door alfa, maar ze bouwen alleen de ondersteuning in. De software achter het systeem draait vanaf je telefoon op het scherm. Het zal op elk systeem hetzelfde werken.

@PascalV als ik jou was zou ik dit zeker overwegen om aan te vinken. Als je echt benieuwd bent naar hoe het werkt zou ik gewoon eens naar een willekeurige dealer gaan en je telefoon aansluiten op één van de showmodellen. Op iPhone werkt het direct (wel nog even aanzetten onder Instellingen > Algemeen > CarPlay 😉), Android Auto is, zoals hier al aangegeven, via een omweg beschikbaar op internet.

Waarom? Meerdere redenen:
- Al je muziek die je al op je telefoon hebt staan, heb je dan in je auto. Dus geen gezeur met een Aux kabeltje, usb sticks, SD kaartjes of een Bluetooth verbinding die niet altijd direct verbind. Gewoon: plug & play.

- Je kan vrijwel elke navigatie app gebruiken die je maar wilt. Ik noem er slechts een paar: Google Maps, Apple Maps, Waze, TomTom, Flitsmeister etc.

- Met de bovengenoemde apps worden al je kaarten worden automatisch en GRATIS bijgewerkt naar de nieuwste versies. Neem je alleen het ingebouwde systeem dan zul je naar de garage moeten gaan voor updates etc.

- Live informatie van files, flitspalen, stilstaande voertuigen, snellere routes etc.

- Jarenlang ondersteuning. Google en Apple zien met deze systemen een hele nieuwe markt opkomen. Dit systeem zal dus nog jaren worden ge-update en verbeterd. Zo kwam in iOS 13 dit jaar ondersteuning voor een gesplitste weergave tussen navigatie en muziek.


Ik vind het een optie die het geld meer dan waard is, zeker met een nieuwe generatie auto zoals de Giulia en de Stelvio is het een optie die eigenlijk niet kan ontbreken.

Succes! 😁

Heb inmiddels al 38.000 km gereden in mijn Giulia zonder de functie.
De keren dat ik liever maps pak doe ik het via mijn telefoon, maar zover werkt de onboard navigatie naar tevredenheid.

Heb destijds een 2018 wagen uit de showroom gekocht.
Kon er eentje uit de voorraad krijgen, maar moest dan 2.200 bij betalen omdat die ook adaptive cruise control had.
Dat vond ik de meerprijs niet waard, was het enkel de 300 geweest had ik dat wel gedaan.
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

zwarte_was
21

  • Type Alfa: 147
  • *
    - Startende Alfist
Re: Opties opties opties
« Reactie #18 Gepost op: 21 oktober 2019, 14:53:28 »
1. heb ik niet gedaan. De Veloce stuurt messcherp en ik vond het karakter van de auto in combinatie met de Q4 geweldig

2. ik lees hier andere dingen, maar denk dat het ook te maken heeft met je lengte, bouw en of en hoe je de stoelen afstelt. Uiteraard heeft de Veloce meer opties ivm instellingen, maar ik krijg op lange ritten (meer dan 2 uur) altijd last van mijn onderrug. De vraag is of de vering anders is. Alleen een andere vorm lost het ook niet op

3. Heb de gewone Xenon gehouden. Had toen echt zoiets van "wat een onzin". Je mag toch verwachten dat de standaard verlichting ruim voldoende is voor iedereen. Ik zou het alleen doen als ik bang in het donker was

4. Tja, is leuk. Maar is het echt interressant? De infotainment is matig en de navigatie is het grootste bagger pakket dat ik ken (en dan ook nog eens NL). Vraag me af of  de nieuwere versie dan echt verschil maakt of ook een matige implementatie si. In dat geval krijg je er alleen maar meer ellende van

5. Is alleen wat voor mensen die hun  facebook willen bekijken onder het rijden. De Giulia is een rijders auto. Gebruik hem zo. Ik zet de cruise control zo goed als nooit aan in deze auto, terwijl ik dat bij de VAG auto's altijd deed. Dus dikke NEE

6. Vind ik goed dat dat niet meer kan. Belachelijk hoe Alfa hiermee omgaat. Ik heb een aardige prijs betaald en verwacht exclusiviteit. Dat jij het wel wilt, snap ik. Ik zeg doen!

Verder kan ik alleen maar zeggen dat het Panoramadak echt de meest geweldige optie is. Zoveel plezier van.

En als het zo klinkt alsof ik Juul niet goed vind. Nee dat klopt, ik vind haar geweldig!!!

Helder!

1. Stuurgedrag is zeker niets op aan te merken. Probleem is dat je bij de dealers geen Giulia's vindt met actieve ophanging en het dus ook niet mogelijk is tussen een Giulia zonder en eentje met.

4. Mij is het vooral te doen om de mogelijkheid om navigatie-apps van de telefoon naar het scherm te kunnen sturen. De meeste merken investeren niet bijster veel in de std navigatie (gelukkig steekt Alfa dat vrijgekomen budget in het chassis).  Al de rest hoeft voor mij niet. Snap ook niet wanneer mensen tijd hebben om op dat scherm te zitten turen/tokkelen.

5. Gewone cc gebruik ik wel frequent op de autosnelweg, gewoon om een constante snelheid te kunnen aanhouden. Maar adaptief wil ik eigenlijk niet.

6. Snap jouw redenering maar het ziet er toch een stuk lekkerder uit met Veloce-bumpers. Moest de Veloce uitvoering ook met RWD verkrijgbaar zijn ipv Q4 was het misschien nog te overwegen, maar ik vind 4WD overbodig.
*

zwarte_was
21

  • Type Alfa: 147
  • *
    - Startende Alfist
Re: Opties opties opties
« Reactie #19 Gepost op: 21 oktober 2019, 20:34:14 »
Wij hebben de Giulia bij Coumans in Geleen besteld en zelf ingevoerd. Prima te doen. Netto goedkoper dan in België en beter samen te stellen.
Mm, die piste ga ik eens verder moeten onderzoeken.
*

SirLancelot
126

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ***
    - Alfist
Re: Opties opties opties
« Reactie #20 Gepost op: 23 oktober 2019, 15:27:41 »
1.   Adaptief dempers heb ik niet en ik mis het niet. De Giulia is sportief zat voor mij.
2.   Veloce sportstoelen - als je heb erin gezeten en je vindt het prima, dan doen. Qua adjustments is Lusso stoelen nog beter (kantelbaar). Veloce niet. En Veloce heeft erg dikke wangen. Geeft wel support maar dikkere/ bredere mensen zouden het te krap vinden.
3.   Optie 8LR, 35W Xenon + AFS: ik heb de 25w en ik vind het fel zat
4.   Optie NH3, adaptieve cruise control: Nee, zou ik niet doen
5.   - Apple CarPlay / Android Auto: Apple CarPlay / Android Auto: blijkbaar wel handig om waze bijv op scherm te krijgen. Ik zou het wel willen maar had uit eindelijk niet afgevinkt want de leasebudget was op. Maar mis het ook niet echt eerlijk gezegd. Zo hou ik waze op telefoon, muziek etc via scherm. Prima eigenlijk.
- En wat zegt de standaard DAB audio, is dit op het vlak van geluidskwaliteit voldoende (ben geen audio-freak)?: DAB is bij mij meer dan prima, goed geluid. De std speakers zijn above average (moet je wel een tijdje laten "burnen" - mijn ervaring in ieder geval).
6.   Zijn er mensen die een aftermarket Veloce voor- en achterbumper (laten) installeren hebben? Ik heb Veloce achterkant erop gezet omdat ik de normale te saai vind. Je moet wel alles kopen - bumper, diffuser, uitlaat, reflectoren, sierstuk. Nee de dingetjes van de std bumper past niet erop.
Giulia 2.0T A/T, Bianco Alfa, Red Veloce Interior, Squadra Massimo
*

Mike77
215

  • Type Alfa: Giulia 2.0T super
  • ***
    - Alfist
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Opties opties opties
« Reactie #21 Gepost op: 23 oktober 2019, 15:31:39 »
1.   Adaptief dempers heb ik niet en ik mis het niet. De Giulia is sportief zat voor mij.
2.   Veloce sportstoelen - als je heb erin gezeten en je vindt het prima, dan doen. Qua adjustments is Lusso stoelen nog beter (kantelbaar). Veloce niet. En Veloce heeft erg dikke wangen. Geeft wel support maar dikkere/ bredere mensen zouden het te krap vinden.
3.   Optie 8LR, 35W Xenon + AFS: ik heb de 25w en ik vind het fel zat
4.   Optie NH3, adaptieve cruise control: Nee, zou ik niet doen
5.   - Apple CarPlay / Android Auto: Apple CarPlay / Android Auto: blijkbaar wel handig om waze bijv op scherm te krijgen. Ik zou het wel willen maar had uit eindelijk niet afgevinkt want de leasebudget was op. Maar mis het ook niet echt eerlijk gezegd. Zo hou ik waze op telefoon, muziek etc via scherm. Prima eigenlijk.
- En wat zegt de standaard DAB audio, is dit op het vlak van geluidskwaliteit voldoende (ben geen audio-freak)?: DAB is bij mij meer dan prima, goed geluid. De std speakers zijn above average (moet je wel een tijdje laten "burnen" - mijn ervaring in ieder geval).
6.   Zijn er mensen die een aftermarket Veloce voor- en achterbumper (laten) installeren hebben? Ik heb Veloce achterkant erop gezet omdat ik de normale te saai vind. Je moet wel alles kopen - bumper, diffuser, uitlaat, reflectoren, sierstuk. Nee de dingetjes van de std bumper past niet erop.
Klinkt goed Sir Lancelot, vrijwel zelfde setup als ik. Heb je foto’s van je difuser? Twijfel of ik dit ga doen nog...
Nu: Giulia 2.0T super. Eerdere alfa’s: 147 jtdm, 156 sportswagon 1.8ts, Giulietta 1.4MA 170pk
*

SirLancelot
126

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ***
    - Alfist
Re: Opties opties opties
« Reactie #22 Gepost op: 23 oktober 2019, 15:33:44 »
Ik zal eens vanavond een foto maken :)
Giulia 2.0T A/T, Bianco Alfa, Red Veloce Interior, Squadra Massimo
*

JS JTD
234

  • Type Alfa: Giulia JTD 2.2 AT8
  • ***
    - Alfist
    • JTD-Performance
Re: Opties opties opties
« Reactie #23 Gepost op: 23 oktober 2019, 16:53:35 »
Met een aftermarket diffuser hoef je niet de hele bumper en reflectors te vervangen. Dat heb ik gedaan en bevalt uitstekend, foto's staan in mijn projecttopic.
Giulia Super JTD AT8
*

zwarte_was
21

  • Type Alfa: 147
  • *
    - Startende Alfist
Re: Opties opties opties
« Reactie #24 Gepost op: 27 oktober 2019, 08:06:23 »
Merci voor de info folks!

Op een ding ben ik stikjaloers: jullie rijden bijna allemaal de 2.0T terwijl ik het met de 2.2JTDm zal moeten doen. Aan 25 à 30dkm/j is benzine echt niet te doen.
*

Mike77
215

  • Type Alfa: Giulia 2.0T super
  • ***
    - Alfist
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Opties opties opties
« Reactie #25 Gepost op: 27 oktober 2019, 08:12:22 »
Merci voor de info folks!

Op een ding ben ik stikjaloers: jullie rijden bijna allemaal de 2.0T terwijl ik het met de 2.2JTDm zal moeten doen. Aan 25 à 30dkm/j is benzine echt niet te doen.
Waarom zou je liever de benzine rijden? Ik ben er overigens heel blij mee. Rijdt lekker sportief, scheurmonstertje!
Ik heb in het verleden een 147 jtdm gehad en daar denk ik nog met veel plezier aan terug. Diesel vind ik ook altijd heerlijk rijden, lekker krachtig onderin!
Nu: Giulia 2.0T super. Eerdere alfa’s: 147 jtdm, 156 sportswagon 1.8ts, Giulietta 1.4MA 170pk
*

damitch300
3.882

  • Type Alfa: Giulietta 1.4Ma
  • *****
    - Super Alfist
Re: Opties opties opties
« Reactie #26 Gepost op: 27 oktober 2019, 08:51:18 »
Goedendag! Kan je alleen helpen met optie 2 en 3.

2. Veloce stoelen, zeker doen! Heb zelf de standaard stoelen maar als het mogelijk was geweest had ik zeker de veloce zetels gekozen. Zitten vele malen beter, plus meer verstelbaarheid! (Normale zetels vind ik vlak, bij mij niet kantelbaar) Doen dus!

3. 25 Watt is meer dan zat, heb ik nu ook. geeft goed licht, heeft de mooie led strepen en qua bochten verlichting heb je niet meedraaiende lampen, maar er gaat wel een mooie spot aan als je scherp instuurt. Heb de meedraaiende koplampen die ik in de vorige auto had zeker nooit gemist!

Hoop dat je er wat aan hebt 😉

Veloce stoelen zijn ook niet kantelbaar, wel een gemis vind ik persoonlijk. Heb voor lange ritten wel eens moeite een goede plek voor mijn rechterbeen te vinden.

Wat bedoel je met kantelbaar?
Dat je voor hoger hebt als achter?
Hij is wel naar boven/beneden te vestellen neem ik aan?
Rijdt:
Renault Talisman Grand Tour 1.6TCE200 Initiale Paris
Iva E Go s4 electrische scooter
*

Giulia M
268

  • Type Alfa: Giulia Super 2.2 MT
  • ****
    - Senior Alfist
    • GM - Car Drawings
Re: Opties opties opties
« Reactie #27 Gepost op: 27 oktober 2019, 08:53:18 »
Merci voor de info folks!

Op een ding ben ik stikjaloers: jullie rijden bijna allemaal de 2.0T terwijl ik het met de 2.2JTDm zal moeten doen. Aan 25 à 30dkm/j is benzine echt niet te doen.

Ik zit in hetzelfde schuitje, heb er sinds januari nu 42.000 mm op zitten. De proefrit in de 2.0T zal ik ook niet vergeten, reed ook heeerlijk! En dat je die naar 280 kan chippen is ook aanlokkelijk ☺️

Geïnteresseerd in een tekening van jouw auto? Die kan ik voor je maken! Klik Hier (of PM!)

Mijn Giulia :-)
*

Mike77
215

  • Type Alfa: Giulia 2.0T super
  • ***
    - Alfist
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Opties opties opties
« Reactie #28 Gepost op: 27 oktober 2019, 09:06:14 »
Merci voor de info folks!

Op een ding ben ik stikjaloers: jullie rijden bijna allemaal de 2.0T terwijl ik het met de 2.2JTDm zal moeten doen. Aan 25 à 30dkm/j is benzine echt niet te doen.

Ik zit in hetzelfde schuitje, heb er sinds januari nu 42.000 mm op zitten. De proefrit in de 2.0T zal ik ook niet vergeten, reed ook heeerlijk! En dat je die naar 280 kan chippen is ook aanlokkelijk ☺️

Ja dat is idd een mooie optie! Waarschijnlijk volgend jaar ga ik het laten doen 💪🏻
Nu: Giulia 2.0T super. Eerdere alfa’s: 147 jtdm, 156 sportswagon 1.8ts, Giulietta 1.4MA 170pk
*

Giulia M
268

  • Type Alfa: Giulia Super 2.2 MT
  • ****
    - Senior Alfist
    • GM - Car Drawings
Re: Opties opties opties
« Reactie #29 Gepost op: 27 oktober 2019, 09:15:54 »
@Mike77 waarom wachten? Hoe eerder hoe langer je er plezier van hebt! En je kan de dna standen programeren voor bijv winter, dat je minder vermogen hebt in de a en n stand bijvoorbeeld ;)

Geïnteresseerd in een tekening van jouw auto? Die kan ik voor je maken! Klik Hier (of PM!)

Mijn Giulia :-)