!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Mike77
215

  • Type Alfa: Giulia 2.0T super
  • ***
    - Alfist
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Opties opties opties
« Reactie #30 Gepost op: 27 oktober 2019, 09:40:11 »
@Mike77 waarom wachten? Hoe eerder hoe langer je er plezier van hebt! En je kan de dna standen programeren voor bijv winter, dat je minder vermogen hebt in de a en n stand bijvoorbeeld ;)
Ja precies. Ik ga voor de massimo optie van Squadra. 310 pk dan 👌
Nu: Giulia 2.0T super. Eerdere alfa’s: 147 jtdm, 156 sportswagon 1.8ts, Giulietta 1.4MA 170pk
*

typhoon
61

  • Type Alfa: Stelvio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Opties opties opties
« Reactie #31 Gepost op: 28 oktober 2019, 15:37:45 »
Ben al na een maand naar de chiptuner gereden. Van 207 naar 309 pk en van 326 naar 454 NM, gewoon een heel andere auto. Verbruik schommelt tussen de 11 en 12 liter met veel korte afstanden, met mijn vorige diesel (5 cilinder, dus geen zuinigheidswonder) was dit tussen de 7 en 8.... Men heeft het verschil in verbruik nog niet kunnen wegtoveren :-(
Mijn ex-auto's: Lancia Dedra 1.6 en 1.8 i.e., Lybra 1.9 JTD, Alfa 147 1.9 JTDm, Volvo V60 D3 en Lancia Delta S 1.6 JTDm. Huidige: Alfa Giulietta 1.4 TB en Alfa Stelvio 2.0t
*

SirLancelot
126

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ***
    - Alfist
Re: Opties opties opties
« Reactie #32 Gepost op: 28 oktober 2019, 18:11:00 »
1.   Adaptief dempers heb ik niet en ik mis het niet. De Giulia is sportief zat voor mij.
2.   Veloce sportstoelen - als je heb erin gezeten en je vindt het prima, dan doen. Qua adjustments is Lusso stoelen nog beter (kantelbaar). Veloce niet. En Veloce heeft erg dikke wangen. Geeft wel support maar dikkere/ bredere mensen zouden het te krap vinden.
3.   Optie 8LR, 35W Xenon + AFS: ik heb de 25w en ik vind het fel zat
4.   Optie NH3, adaptieve cruise control: Nee, zou ik niet doen
5.   - Apple CarPlay / Android Auto: Apple CarPlay / Android Auto: blijkbaar wel handig om waze bijv op scherm te krijgen. Ik zou het wel willen maar had uit eindelijk niet afgevinkt want de leasebudget was op. Maar mis het ook niet echt eerlijk gezegd. Zo hou ik waze op telefoon, muziek etc via scherm. Prima eigenlijk.
- En wat zegt de standaard DAB audio, is dit op het vlak van geluidskwaliteit voldoende (ben geen audio-freak)?: DAB is bij mij meer dan prima, goed geluid. De std speakers zijn above average (moet je wel een tijdje laten "burnen" - mijn ervaring in ieder geval).
6.   Zijn er mensen die een aftermarket Veloce voor- en achterbumper (laten) installeren hebben? Ik heb Veloce achterkant erop gezet omdat ik de normale te saai vind. Je moet wel alles kopen - bumper, diffuser, uitlaat, reflectoren, sierstuk. Nee de dingetjes van de std bumper past niet erop.
Klinkt goed Sir Lancelot, vrijwel zelfde setup als ik. Heb je foto’s van je difuser? Twijfel of ik dit ga doen nog...
Kreeg geen goeie foto's door weinig licht buiten, dus wat omhoog geschroefd met een app.

Giulia 2.0T A/T, Bianco Alfa, Red Veloce Interior, Squadra Massimo
*

Mike77
215

  • Type Alfa: Giulia 2.0T super
  • ***
    - Alfist
  • Life is too short to drive a boring car!
Re: Opties opties opties
« Reactie #33 Gepost op: 28 oktober 2019, 18:28:39 »
Mooie Giulia!! Gaaf ook die diffuser 💪🏻
Nu: Giulia 2.0T super. Eerdere alfa’s: 147 jtdm, 156 sportswagon 1.8ts, Giulietta 1.4MA 170pk
*

Sjonnie GTI
30

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulia 2.0T
  • *
    - Startende Alfist
Re: Opties opties opties
« Reactie #34 Gepost op: 29 oktober 2019, 12:10:41 »
Goedendag! Kan je alleen helpen met optie 2 en 3.

2. Veloce stoelen, zeker doen! Heb zelf de standaard stoelen maar als het mogelijk was geweest had ik zeker de veloce zetels gekozen. Zitten vele malen beter, plus meer verstelbaarheid! (Normale zetels vind ik vlak, bij mij niet kantelbaar) Doen dus!

3. 25 Watt is meer dan zat, heb ik nu ook. geeft goed licht, heeft de mooie led strepen en qua bochten verlichting heb je niet meedraaiende lampen, maar er gaat wel een mooie spot aan als je scherp instuurt. Heb de meedraaiende koplampen die ik in de vorige auto had zeker nooit gemist!

Hoop dat je er wat aan hebt 😉

Veloce stoelen zijn ook niet kantelbaar, wel een gemis vind ik persoonlijk. Heb voor lange ritten wel eens moeite een goede plek voor mijn rechterbeen te vinden.

Wat bedoel je met kantelbaar?
Dat je voor hoger hebt als achter?
Hij is wel naar boven/beneden te vestellen neem ik aan?

Bij de Veloce en standaard stoelen kun je alleen de achterkant van de zitting omhoog en naar beneden verstellen, terwijl je bij de Lusso dat ook met de voorkant van de zitting kunt doen.
*

Alfa 147 Ti
1.564

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Opties opties opties
« Reactie #35 Gepost op: 29 oktober 2019, 21:12:50 »
Maar Lusso heeft geen sport stoelen.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

Sjonnie GTI
30

  • Type Alfa: Alfa Romeo Giulia 2.0T
  • *
    - Startende Alfist
Re: Opties opties opties
« Reactie #36 Gepost op: 30 oktober 2019, 16:48:15 »
Maar Lusso heeft geen sport stoelen.

Dat klopt, maar persoonlijk leverde ik graag een beetje zijdelingse steun in voor een kantelbare zitting die de Lusso heeft, maar dat is een keuze die iedereen voor zichzelf moet maken. Want hoewel de Lusso natuurlijk wat minder zijdelingse steun geeft is het alsnog geen stoel waar je maar zo uitglijdt.

Ik heb met zowel standaard, Veloce als Lusso gereden en de stoelen van de Lusso zijn gewoon veruit het comfortabelst imho. Ook op lange afstanden (+1000km) geen probleem, terwijl ik na een uurtje rijden met de standaard stoelen al erg veel last van mijn rug/bovenbenen had. Bij de Veloce ging het beter dan bij standaard, maar ik miste nog steeds steun voor de bovenbenen door de veel te vlakke zitting. Tel daarbij het met leer beklede dashboard + portieren en het 25W AFS xenon erbij op en mijn ideale combinatie was een Veloce-buitenkant met een Lusso-binnenzijde geweest. Helaas voor mij te prijzig destijds en van wat ik begrijp tegenwoordig slechts leverbaar als je een Veloce AWD bestelt. Enfin, die bumpers kun je later alsnog kopen (hetzij voor een flinke meerprijs).
*

zwarte_was
21

  • Type Alfa: 147
  • *
    - Startende Alfist
Re: Opties opties opties
« Reactie #37 Gepost op: 3 november 2019, 19:34:28 »
Iemand een idee of de B-Tech in NL nog te bestellen is? Was uit de configurator verdwenen, deze is nu vernieuwd (ook in BE en FR) en de B-Tech staat er opnieuw tussen.
*

Giulia M
268

  • Type Alfa: Giulia Super 2.2 MT
  • ****
    - Senior Alfist
    • GM - Car Drawings
Re: Opties opties opties
« Reactie #38 Gepost op: 4 november 2019, 07:00:16 »
Er is nu zelfs een actie mbt de B-Tech..
https://www.alfaromeo.nl/auto-aanbiedingen/acties.giulia-super

😉

Geïnteresseerd in een tekening van jouw auto? Die kan ik voor je maken! Klik Hier (of PM!)

Mijn Giulia :-)
*

zwarte_was
21

  • Type Alfa: 147
  • *
    - Startende Alfist
Re: Opties opties opties
« Reactie #39 Gepost op: 4 november 2019, 13:01:50 »
Idd, maar is wel op stockwagens.
*

zwarte_was
21

  • Type Alfa: 147
  • *
    - Startende Alfist
Re: Opties opties opties
« Reactie #40 Gepost op: 3 januari 2020, 20:31:25 »
Een kleine update.

Heb midden november mogen ondervinden dat de Giulia tot nader order niet meer bestelbaar was. Die bestel-stop was er al sedert mid oktober, idem voor de Stelvio overigens. Klaarblijkelijk moest eerst de stock zoveel mogelijk gesleten worden. Ik heb medelijden met de Alfa-dealers, hoe moeten die in 's hemelsnaam het hoofd boven water houden.

Soit, ondertussen zijn we 2020 en is op de Belgische site de Giulia MY20 zowaar configureerbaar. Da's het goede nieuws. Het slechte nieuws is dat ze uiteraard duurder zijn dan MY19. Basisprijs is lager maar als ik een Sprint op het uitrustingsniveau van een Sport MY19 tracht te krijgen kom ik toch een dikke 1000€ duurder uit (ondanks de 1000€ lagere basisprijs). Helaas zijn er nog geen officiële brochures beschikbaar, ervaring leert dat configurator niet altijd overeenstemt met de brochure.

Heb Alfa altijd een warm hart toegedragen maar nu maken ze het me toch wel echt moeilijk. Hoop dat ze met het Autosalon goede condities bieden, anders zal het een niet-Alfa worden vrees ik (ga nu even de mond spoelen).

Mvg,
Zwarte Was

PS: oh ja, Gelukkig Nieuwjaar aan alle Alfisti! Hopelijk weet de Tonale flink wat "ongelovigen" te bekeren...
*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Opties opties opties
« Reactie #41 Gepost op: 3 januari 2020, 23:10:04 »
Vireo Purmemerend (waar Vireo Alkmaar vorig jaar mee is "samengevoegd") is helaas ook al bezweken onder de tegenvallende verkopen...

De bewoners van Noord Holland moeten nu naar Amsterdam om een Alfa Romeo te kunnen bezichtigen bij de dealer.

Het is te triest voor woorden...
Hopen dat de Tonale het goed gaat doen aankomende jaren, dat hebben ze wel nodig.
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

Tjibbe
128

  • Type Alfa: 159
  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Opties opties opties
« Reactie #42 Gepost op: 6 januari 2020, 20:57:42 »
Er zit ook een dealer in Zaandam, Het Autohuis.
*

sir_c
31

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • *
    - Startende Alfist
Re: Opties opties opties
« Reactie #43 Gepost op: 27 januari 2020, 15:15:33 »
Merci voor de info folks!

Op een ding ben ik stikjaloers: jullie rijden bijna allemaal de 2.0T terwijl ik het met de 2.2JTDm zal moeten doen. Aan 25 à 30dkm/j is benzine echt niet te doen.

Dat is niet waar; ik heb een 2.0T in de lease. Gecalculeerd @35k km/jaar inclusief brandstof was deze 80 Euro/maand goedkoper in de lease dan diesel, plus een lagere bijtelling natuurlijk. De restwaarde voor diesels maakte dat benzine een stuk gunstiger uitpakt dan je verwacht.

In de praktijk rijd ik er zo'n 45k per jaar mee, maar ik heb de baas nog niet horen klagen.
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Opties opties opties
« Reactie #44 Gepost op: 27 januari 2020, 15:23:50 »
@sir_c TS komt uit Belgie.  ;)
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm