!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
Hallo Giulia-rijders,Ik ben sedert enige tijd aan het uitkijken naar een Giulia. Qua motorisatie ben ik er wel uit, maar voor wat de opties betreft heb ik nog wat werk/vragen:1. Optie SDD, oftewel actieve ophanging… Zijn er mensen die deze optie hebben (geen Quadrifoglio aangezien de set up niet dezelfde is)? Zoja, wat zijn jullie bevindingen? Zeker doen of kan het ook zonder? Punt is dat de Belgische importeur van oordeel is dat je die optie enkel kan hebben indien je voor een Sport-uitvoering kiest en dan ook nog eens het performance pack neemt. Ook al krijg je er een mech sperdiff en schakelen aan het stuur bij, 2600€ vind ik veel dus als ik het neem wil ik echt wel zeker zijn dat het de moeite is. Eventueel iemand al issues gehad met lekkende dempers?
2. Optie 799, Veloce sportstoelen: de wagen waarmee ik een testrit heb gedaan was van deze optie voorzien. Zitten geweldig en houden je in de bochten goed op jouw plek, handig als je niet te breed bent zoals ik. Maar ook hier: niet te verkrijgen als aparte optie, enkel in pakket 9N4 voor de ronde som van 4350€, slik…Wat zijn jullie ervaring met de gewone zetels?
4. Optie NH3, adaptieve cruise control: zat op de testwagen en op de autosnelweg vind ik het niet altijd een verbetering. Van zodra er iemand te kortbij invoegt nadat ie je heeft ingehaald gaat het ding in de ankers. Voor zover ik weet is het adaptieve gedeelte niet volledig uitschakelbaar, afstand tot voorligger kan enkel aangepast worden. Op secundaire wegen is het dan wellicht wel weer handig om gewoon mee te drijven met de stroom. Wat zijn jullie ervaringen?
5. Apple CarPlay / Android Auto: dit soort zaken zijn niet echt de core business van Alfa, dus logisch vraag: hoe goed werkt dit? Zijn zaken als Waze (eenvoudig) te koppelen met het scherm op de middenconsole? En wat zegt de standaard DAB audio, is dit op het vlak van geluidskwaliteit voldoende (ben geen audio-freak)?
Ik heb zelf de elektronische dempers, en ben er zeer tevreden over. Het is niet zozeer de demper karakteristiek die aangepast wordt, maar meer het hele carosserie gedrag, dus minder overhellen, duiken enz. Wordt geregeld met behulp van een 5-tal accelerometers en nog wat extra inputs, zie aangehechte PDF file.....
Adaptieve cruisecontrol. Ja, kan je doen maar ik vind het zeker geen noodzaak. Ik stoor mij altijd matig als de auto ineens uit het niets flink in de ankers gaat. Ook de afstand die de auto houdt ten opzichte van zijn voorligger is vaak erg groot waardoor het vaak voorkomt dat er iemand dat gat induikt. Het gevolg hiervan is dat de auto heel hard afremt wanneer je dit niet verwacht. Succes met de zoektocht naar jouw ideale Giulia! Als het zo ver is, wil je hem dan wel showen?
Vergeet niet dat inklapbare achterbank ook een optie is (niet standard bij G Super)
DIe pdf was mijn pad bji mijn zoektocht ôp het wereldwijde web ook al eens gekruist. Als ik je goed bgrijp maakt het de auto strakker en niet zozeer harder.
Goedendag! Kan je alleen helpen met optie 2 en 3.2. Veloce stoelen, zeker doen! Heb zelf de standaard stoelen maar als het mogelijk was geweest had ik zeker de veloce zetels gekozen. Zitten vele malen beter, plus meer verstelbaarheid! (Normale zetels vind ik vlak, bij mij niet kantelbaar) Doen dus!3. 25 Watt is meer dan zat, heb ik nu ook. geeft goed licht, heeft de mooie led strepen en qua bochten verlichting heb je niet meedraaiende lampen, maar er gaat wel een mooie spot aan als je scherp instuurt. Heb de meedraaiende koplampen die ik in de vorige auto had zeker nooit gemist! Hoop dat je er wat aan hebt 😉