Hoi, ben een tijdje afwezig geweest, druk leven, BMW gereden enzo. Wel inmiddels al weer 6 jaar een Giulia 105 in bezit, die staat op de brug in de garage..
Deze dus:
Als daily heb ik een klein model elektrische tandenborstel met 4 wielen, omgedoopt tot de EVroemer.. vrouwlief heeft een Enyaq. Nog nooit zo goedkoop auto gereden, eigen laadpunt, 26 zonnepanelen en (nog wel) salderingsregeling icm met geen wegenbelasting. Wat wil een mens nog meer………….. nou weer een benzine als daily…….. eigenlijk. Woon/werk doe ik op de E-bike dus echt kilometers maak ik niet met de EVroemer.
Ben dus op zoek naar een vervanger voor de kleine EV.
Ik heb eens verzonnen waar ik blij van wordt om in te rijden.
1 - sedan, 4 deuren, honden op achterbank en een redelijke kofferbak, we zijn maar samen
2 - achterwiel aangedreven
3 - handbak of automaat waar je kan schakelen met flippers aan het stuur (ik vond SMG in mijn M3 geniaal)
4 - Zo min mogelijk systemen die zich met mijn rijden bemoeien en die je of niet uit kan zetten, iedere keer opnieuw uit moet zetten of die je uitzet maar
eigenlijk niet uitstaan. Ik kan dat niet uitstaan. Dus geen Lane assist, start stop, actieve cruis controle enzovoorts. Navigatie hoeft ook niet van mij. Radio,
climate controle en automatische ruitenwisser prima, meer hoef ik niet.
5 - een zo basic mogelijk zwart interieur, liefst stof en voorstoelen hoeven geen zijdelingse steun te hebben. Die gaan er toch uit.
In het verleden heb ik een erg prettige sedan gereden, een 156 Madeno
Dit was een stradale uitvoering. Helaas FWD, was enigste minpuntje ondanks Quaife sper.
Ik ben dus aan de slag gegaan om een plan te maken voor een RWD sedan . Kom ik al snel op een BMW uit, edoch was ik de Giulia helemaal vergeten . Zit nu een paar dagen in te lezen o.a. op dit forum.
Vrouwlief heeft hekel aan BMW en vind de Giulia veel mooier. Dus dat biedt budgettaire kansen
Aantal vragen. Mijn voorkeur gaat uit naar een zo kaal mogelijke 2.0 t met alleen RWD. Het moet weer een Stradale worden dus hoe minder gewicht hoe beter.
Uiteraard met en bezoek aan Squadra of HS Corse icm met eventuele aanpassingen aan Intercooler, downpipe. Ik hoef geen 400+ PK, maar heb altijd wel fun als de auto superstrak stuurt. Ik wil er ook mee op vakantie, dus gen kooi/rolbeugel achterin
Is er een upgrade mogelijk wbt stabi’s voor de Giulia
Zijn er groteren wemmen van andere modellen die 1 op 1 zijn over te zetten.
Zijn de airbags in de stoelen uit te programmeren bij montage kuipstoelen
Ik lees veel info over tuning motor, zijn er hier ervaringen met tunen automaat
Zit er bij elke automaat een optie voor een race stand
Iemand hier ervaring met een volgende van 18x9 met rondom 255-40-18 banden. Ik zou zelf (mogelijk) opteren voor deze maten icm semi-slicks.
Ik lees graag jullie input.
Gr Ron