!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Ron
383

  • Type Alfa: Giulia 2.1 / 147 GTA
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Giulia 2.0T
« Reactie #150 Gepost op: 2 september 2025, 17:55:02 »
Ik neem de Giulia vanavond even 80km mee, dan kijk ik hoe het nu zit bij een wat langere rit. Als ze echt naar mijn zin zijn maak ik een paar mooie die ik helemaal aanpas, ik wil de frames voor en achter goed ondersteunen om doorzakken te voorkomen. Dan post ik hoe en of wat.

Gr Ron
*

Busso
1.101

  • Type Alfa: Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Giulia 2.0T
« Reactie #151 Gepost op: 2 september 2025, 19:04:20 »
Groot gelijk dat je hem eraf hebt gehaald. Je hebt hem helemaal naar je zin gemaakt. Eerst een paar jaar lekker van genieten. Dat GTA project loopt niet weg maar een mooie Giulia vinden met de juiste specs zal op den duur lastig worden.  Hij houdt z'n waarde wel vasthoudt ook al rijdt je er 20k km bij.

Ik heb afgelopen weken in wat auto's gereden. Geen enkele stuurt en pakt aan de weg zoals de Giulia ook een Stelvio niet.
Ex Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo, 147 GTA Rosso, 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

GT1986
1.631

  • Type Alfa: GT 3.2 V6 24V
  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulia 2.0T
« Reactie #152 Gepost op: 2 september 2025, 22:17:18 »
Citaat van: Ron op  2 september 2025, 16:32:04
Citaat van: Ron op  2 september 2025, 16:32:04
Ga dat ding nu uit de verkoop halen………

We weten allemaal dat dat bij jou nooit lang duurt.
Huidig: GT 3.2 V6 24V Nero Kyalami (2005)
Gehad: Giulietta 1750 TBi QV TCT (2014) | Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

Ron
383

  • Type Alfa: Giulia 2.1 / 147 GTA
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Giulia 2.0T
« Reactie #153 Gepost op: 2 september 2025, 23:37:42 »
Citaat van: GT1986 op  2 september 2025, 22:17:18
Citaat van: GT1986 op  2 september 2025, 22:17:18
Citaat van: Ron op  2 september 2025, 16:32:04
Citaat van: Ron op  2 september 2025, 16:32:04
Ga dat ding nu uit de verkoop halen………

We weten allemaal dat dat bij jou nooit lang duurt.

Ik heb de Giulia al bijna twee jaar, dat is voor mijn doen wel lang……. Soms, heel soms, eigenlijk uitzonderlijk weinig heb ik wat betreft auto’s ineens een vlaag van common sence met auto’s…….. dan pak ik een keer de Giulia na 5 weken in die tennisbal op steroïden en dan geniet ik er echt van om erin te rijden met deze setup. Dan kan ik wel een 147 GTA gaan restaureren maar het is geen RWD, het is oud, veel beleving, maar………… denk ik dan, waar vind ik ooit nog een sedan met een bijzondere koets met aluminium delen, een carbon fibre aandrijfas en een gewichtsverdeling van 50/50. Met een paar kleine mods kan ik nog wat aan de beleving doen, misschien nog eens een setje gebruikte Q stabilisatorstangen eronder dan is het verder prima. Vermogen is voor mij voldoende dus waarom zou ik hem voor een paar knikkers verkopen ? Hoe lang het duurt, we gaan het zien !

Gr Ron
*

GT1986
1.631

  • Type Alfa: GT 3.2 V6 24V
  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulia 2.0T
« Reactie #154 Gepost op: 3 september 2025, 06:37:47 »
Het is inderdaad een prachtige auto! Volg vooral je gevoel, dan doe je het nooit verkeerd. Maar een 147 GTA is ook wel érg leuk hoor, al zou ik er dan wel een betrouwbare daily naast willen hebben.
Huidig: GT 3.2 V6 24V Nero Kyalami (2005)
Gehad: Giulietta 1750 TBi QV TCT (2014) | Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

Hylke
170

  • Type Alfa: Ja
  • ***
    - Alfist
Re: Giulia 2.0T
« Reactie #155 Gepost op: 3 september 2025, 09:44:57 »
Elke keer dat ik in de Giulia stap merk ik dat ik geen enkele reden kan bedenken om een andere auto te willen.
Hij is prachtig, zit heerlijk, rijdt fantastisch en steekt op de meeste punten goed inelkaar.

Maar...het plezier kan ook zitten in het ontdekken van nieuwe auto's. Het op smaak brengen en daar vervolgens (even) van genieten.
Om vervolgens weer door te gaan naar de volgende ervaring.

Wel de betere dilemma's om mee bezig te zijn :-)
*

Ron
383

  • Type Alfa: Giulia 2.1 / 147 GTA
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Giulia 2.0T
« Reactie #156 Gepost op: 3 september 2025, 09:52:44 »
Een 147 GTA zou ik er dan naast de 1968 Giulia voor erbij hebben. De oude dame heb ik echt voor de ouderwetse rijbeleving, zo hardcore hoeft een andere hobby-auto niet te worden. Komt bij dat ik een voorliefde heb voor RWD. De Abarth is prima voor woon/werk, heb ik lol mee, kost niet veel, kan ik redelijk veel zelf aan doen. Is wel een FWD. Voor de lange ritten wil ik een vlotte reisauto die goed stuurt. De enige kandidaat die ik overweeg ipv de Giulia is een BMW M3 E46 met de SMG bak. Heb 2 SMG’s gehad en vind ze geniaal. 2 auto’s in één, vlotte reisauto en halve race-auto met veel beleving. Moet je mee leren rijden en is niet voor mensen die willen trappen zonder denken. Daar is de ZF bak beter geschikt voor. Daar ga ik over jaartje of twee misschien eens naar op zoek. Ik heb eerst eens een goed sportluchtfilter voor de Giulia besteld, zit nu nog een oem filter in.

Gr Ron
*

Tinus89
146

  • Type Alfa: Giulia MY2017
  • ***
    - Alfist
Re: Giulia 2.0T
« Reactie #157 Gepost op: 4 september 2025, 13:45:09 »
Ik hoor graag welk luchtfilter je hebt besteld en hoe die bevalt!

En uiteraard goed om te horen dat de Giulia nog even langer blijft:)
Giulia 2.0T Savali 300pk. Flippers, RDNA, QV achterschijven 350mm voorzijde
*

Busso
1.101

  • Type Alfa: Giulia
  • *****
    - Super Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Giulia 2.0T
« Reactie #158 Gepost op: 5 september 2025, 07:03:50 »
Citaat van: Tinus89 op  4 september 2025, 13:45:09
Citaat van: Tinus89 op  4 september 2025, 13:45:09
Ik hoor graag welk luchtfilter je hebt besteld en hoe die bevalt!

En uiteraard goed om te horen dat de Giulia nog even langer blijft:)

Ik denk een BMC. H&S heeft ze.
Ex Giulia 2.0T Pack Veloce Squadra Massimo, 147 GTA Rosso, 159 TBI TI Berlina, GT JTD 2006, 147 1.6 2003, Alfa Sud 1.5 1981 en vele andere auto's
*

Robert69
2.181

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulia 2.0T
« Reactie #159 Gepost op: 5 september 2025, 07:15:34 »
Citaat van: Busso op  5 september 2025, 07:03:50
Citaat van: Busso op  5 september 2025, 07:03:50
Citaat van: Tinus89 op  4 september 2025, 13:45:09
Citaat van: Tinus89 op  4 september 2025, 13:45:09
Ik hoor graag welk luchtfilter je hebt besteld en hoe die bevalt!

En uiteraard goed om te horen dat de Giulia nog even langer blijft:)

Ik denk een BMC. H&S heeft ze.

JTD ook, 2,50 goedkoper ;D
Niet verwarren met JT Products, want daar is ie maar liefst 103 euro.
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Ron
383

  • Type Alfa: Giulia 2.1 / 147 GTA
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Giulia 2.0T
« Reactie #160 Gepost op: 5 september 2025, 11:26:53 »
Het is een Sprint P1047S F1-85. Heb hem nu een half jaar in de Abarth zitten en bevalt prima. Is een droog filter, alleen schoonblazen met de compressor. Voor mij belangrijk is dat het in de originele behuizing past, wil geen andere constructies. Zou volgens de testen 3x meer lucht doorlaten dan een katoen luchtfilter zoals K&N of BMC. Ik had me er voor de Abarth in verdiept en resultaten zijn ook op lange termijn goed, geen slijtage motor door onvoldoende filtering. Abarth geeft een mooi aanzuiggeluid en pakt nog steeds lekker op. Zal wel meevallen met vermogenswinst, maar ik vind het wel een grappige gadget.

Kwam een mooie aanbieding tegen dus heb er maar eentje besteld.

Hier wat leesvoer:

https://madnessautoworks.com/index.php?route=product/product&product_id=300012305&srsltid=AfmBOorjakkQm7BaFnv6RzcRtfC2cIR4voyYIBYKPOwQiHQ9XRpGVO3t

Gr Ron
*

Robert69
2.181

  • Type Alfa: Giulia Veloce
  • *****
    - Super Alfist
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Ron
383

  • Type Alfa: Giulia 2.1 / 147 GTA
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Giulia 2.0T
« Reactie #162 Gepost op: 5 september 2025, 13:49:45 »
*

GT1986
1.631

  • Type Alfa: GT 3.2 V6 24V
  • *****
    - Super Alfist
Re: Giulia 2.0T
« Reactie #163 Gepost op: 17 december 2025, 13:47:17 »
Citaat van: GT1986 op  2 september 2025, 22:17:18
Citaat van: GT1986 op  2 september 2025, 22:17:18
Citaat van: Ron op  2 september 2025, 16:32:04
Citaat van: Ron op  2 september 2025, 16:32:04
Ga dat ding nu uit de verkoop halen………

We weten allemaal dat dat bij jou nooit lang duurt.

En nu toch maar weer te koop zag ik? ;D
Huidig: GT 3.2 V6 24V Nero Kyalami (2005)
Gehad: Giulietta 1750 TBi QV TCT (2014) | Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

Ron
383

  • Type Alfa: Giulia 2.1 / 147 GTA
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Giulia 2.0T
« Reactie #164 Gepost op: 18 december 2025, 00:10:07 »
Hij staat al 2 maanden netjes gepoetst in de garage aan de druppelaar. Afgelopen week is de Abarth voorzien van een nieuw onderstel en daar stond een 147 GTA. Ik had de tijd om die eens goed te bekijken en verzinnen wat ik daar van zou kunnen maken. Dat is meer iets voor mij, een aangepaste 147 GTA. (In)ruil 147 GTA is dus bespreekbaar.

Gr Ron