!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Vesuvio
22

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Super
  • *
    - Startende Alfist
Park distance control
« Gepost op: 19 oktober 2018, 19:21:20 »
Forumleden,

Het valt mij op dat als ik op mijn oprit parkeer (of ergens anders in dezelfde setting) dicht bij een muurtje waarbij de PDC piept, deze bij het starten de volgende keer meteen piept ook al staat de auto in P of in achteruit. Ik vind het echt irritant dat ik bij het starten meteen op zo’n gepiep wordt getrakteerd. Mijn vorige auto (VW) en de auto van mijn vrouw (MINI) doen dit niet. Hebben meer mensen hier last van en is er iets aan te doen?
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Park distance control
« Reactie #1 Gepost op: 19 oktober 2018, 20:35:21 »
is een bekend iets, en niets aan te doen, behalve dan zoemer tijdelijk uitzetten met de knop op het dashboard
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Vesuvio
22

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Super
  • *
    - Startende Alfist
Re: Park distance control
« Reactie #2 Gepost op: 19 oktober 2018, 22:17:06 »
is een bekend iets, en niets aan te doen, behalve dan zoemer tijdelijk uitzetten met de knop op het dashboard

Daar was ik al bang voor :(

Op dat soort dingetjes vind ik heeft Alfa nog wel een achterstand op de gevestigde orde. Bij die merken lijkt op elk knopje en elke functie drie man gepromoveerd te zijn op het functioneel ontwerp. Maar goed: die zouden bij Alfa nog wat kunnen leren van de vormgeving.
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Park distance control
« Reactie #3 Gepost op: 20 oktober 2018, 09:03:38 »
Tja, in theorie zou het denk ik heel simpel op te lossen zijn met een software update, maar of die er komt ??
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

SirLancelot
126

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ***
    - Alfist
Re: Park distance control
« Reactie #4 Gepost op: 25 oktober 2018, 23:07:41 »
Ik heb het probleem niet? De pdc hoort ook uit te zijn op moment dat je het op P zet.... Die van mij piept iig niet.
Giulia 2.0T A/T, Bianco Alfa, Red Veloce Interior, Squadra Massimo
*

UIenZUUR
315

  • Type Alfa: Momenteel geen
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Park distance control
« Reactie #5 Gepost op: 26 oktober 2018, 08:03:10 »
Heb je de bak bij parkeren niet in z'n achteruit staan toevallig? Lijkt me dat dit sowieso in de P stand niet zou moeten gebeuren. Het is misschien geen vergelijk, maar de PDC in mijn Giulietta gaat pas echt aan zodra ik de handbak in z'n achteruit zet, anders dan dat staat deze gewoon uit. Maar verder komt je verhaal me ergens wel bekend voor, een collega van mij met een Seat Toledo (nieuwe model, vag product), die heeft ook altijd dat de PDC aan staat, zelfs tijdens rijden. Als er bijv. bij hem bij een stoplicht iemand achter te dicht op komt staan begint zijn PDC ook te piepen, bloed irritant :-[
*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Re: Park distance control
« Reactie #6 Gepost op: 26 oktober 2018, 08:27:07 »
Ik heb het probleem niet? De pdc hoort ook uit te zijn op moment dat je het op P zet.... Die van mij piept iig niet.

Juul heeft daar beetje een eigen mening over. Soms stopt ze wel in P, soms niet.
Maar dat in de ochtend heb ik in ieder geval ook. Hoogst irritant.

Blijft een diva...
*

SirLancelot
126

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ***
    - Alfist
Re: Park distance control
« Reactie #7 Gepost op: 5 november 2018, 16:24:36 »
Nee bij mij nooit overgekomen iig. Op P dan is ie gewoon uit.
Giulia 2.0T A/T, Bianco Alfa, Red Veloce Interior, Squadra Massimo
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Park distance control
« Reactie #8 Gepost op: 5 november 2018, 16:42:12 »
Dat sommigen het probleem niet ondervinden, zou wellicht ook nog kunnen komen doordat de voorwaartse parkeersensoren een optie zijn......
Achteruit is standaard, vooruit een optie. Wellicht dat diegenen die niets horen, geen voorwaartse parkeersensoren hebben ?

De achterste zijn inderdaad alleen actief wanneer de achteruit ingeschakelt wordt, de voorwaartse zijn altijd actief.
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Barre
32

  • Type Alfa: Giulia 2.2d 180pk
  • *
    - Startende Alfist
Re: Park distance control
« Reactie #9 Gepost op: 6 november 2018, 21:12:35 »
In P reageren de parkeersensoren vooraan bij mij ook
EX: Fiat Uno 1.7D / Lancia Delta 1.9TD HPE / AR 156 1.9jtdm 115pk / AR 159 1.9jtdm 8v 120pk / AR 159 1.9jtdm 16v 136pk / Fiat Freemont 2.0 jtdm 136pk

NU: Fiat Doblo 1.6jtdm 95pk / AR Giulia 2.2d 180pk
*

Vifaatje
27

  • Type Alfa: Giulia 2.0T Super "Lusso"
  • *
    - Startende Alfist
Re: Park distance control
« Reactie #10 Gepost op: 7 november 2018, 22:48:16 »
Precies, daarom uitzetten die hap. Camera werkt voor achter en voor een beetje gokken.
*

SirLancelot
126

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ***
    - Alfist
Re: Park distance control
« Reactie #11 Gepost op: 8 november 2018, 09:25:17 »
Nee ik heb zowel voor en achter.
Wel zo dat bij aflevering heeft de dealer me verteld dat de sensoren voorin problemen hadden en dat komt door de kentekenplat houder.
Die is verwijderd en de kenteken is "flush" gemonteerd op de bumper en ze zeggen dat dit het probleem oplost.
Giulia 2.0T A/T, Bianco Alfa, Red Veloce Interior, Squadra Massimo
*

Ertu
12

  • Type Alfa: Stelvio Super 2.2 JTDM
  • *
    - Startende Alfist
Re: Park distance control
« Reactie #12 Gepost op: 10 juni 2020, 18:40:56 »
Ik heb ook zelfde probleem, ik ben zelf dealer in Belgium gewest en ze zeggen dat de probleem bij kenteken , ze hebben daar sticker kenteken voor de voorkant.
*

HendrikP
49

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Park distance control
« Reactie #13 Gepost op: 13 juni 2020, 17:13:30 »
Dat doet mijn stelvio ook Maar als ik dan achter uit rij, dus weg van de muur stopt het alarm.   
Giulia 1300 Super
Alfasud super
Alfasud quadrifoglio verde
Alfa Romeo 33 1.5
Alfa Romeo 33 Wagon 1.7 IE
Alfa 155 2.0 twin spark
Alfa 156 2.0 T. Spark
Alfa 156 Sportwagon 2.0 T. Spark
Alfa 159 Sportwagon 2.2 JTS
Alfa Stelvio 2.0T 280pk AWD Super 2017 - heden
*

streetscreamer
225

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Park distance control
« Reactie #14 Gepost op: 13 juni 2020, 21:58:13 »
Ooit paar honderd meter van huis in auto gestapt en toen zonder gordel om te doen naar huis gereden. Naturrlijk de hele rit waarschuwingsgeluid dat ik mn gordel moest om doen. Maar uiteindelijk bij huis klatste ik wel tegen een stapel stenen waar normaliter echt de parkingsensoren op gaan piepen. Nou, de gordelpieper lijkt hem te overrulen. De sensor gaf geen geluid. Dus ff een lakstift gehaald en voortaan altijd gordel om...
2 + 3 + 3 + 4 + 4 + 4 + 8 = 28 cilinders driving fun now
previous Alfa's: Alfasud Super 1.3, Alfetta Lusso 2.0, 159SW jtdm 8v