Club Alfa Romeo
Alfa Romeo Types => De Giulia / Stelvio Club => Topic gestart door: Fritsie op 11 april 2020, 18:34:48
-
Ik heb een maand geleden de voorremmen van mijn Giulia moeten laten vervangen. Daarna piept mijn linker achterrem. Hij piept als ik vanaf 60-80 km per uur rustig afrem. Ik ben weer terug gegaan en kreeg te horen dat er wat roest bij de achterrem zit. Ze hebben het provisorisch proberen schoon te maken. Dit geeft echter niet geleid tot het gewenste resultaat. Ik heb dus nog steeds een piepende achterrem. Ik kreeg te horen dat het een bekende Giulia kwaal is.
Mijn vraag is of iemand met deze kwaal bekend is en of dit inderdaad een Giulia kwaal is. Met mijn Giulietta heb ik hier nooit last van gehad. Is dit inderdaad roest. Ik moet nu waarschijnlijk alles laten schoonmaken waardoor ook de remblokken en schijven eraf moeten als dat nog lukt. Lees graag wat jullie hiervan vinden. Zeker van degene die hier ervaring mee hebben gehad.
-
Nog nooit last van gehad. Rijdt al bijna 3 jaar rond.
-
Ook geen last van....(wel in verleden met m'n GTA)
Maar wat soms wel eens tijdje helpt is 1 of 2 keer vanaf redelijke snelheid vol in de remmen te gaan (zonder achterliggers ;) )
-
Ook geen last van....(wel in verleden met m'n GTA)
Maar wat soms wel eens tijdje helpt is 1 of 2 keer vanaf redelijke snelheid vol in de remmen te gaan (zonder achterliggers ;) )
Gedaan maar helpt niks. Woensdag gaat ze naar Authuis Zaandam. Ze hadden hem al proberen schoon te maken maar dat helpt helaas niet. Moeten waarschijnlijk alles vernieuwen... nog maar 70.000 op de teller.
-
de mijne piept niet meer maar moet wel alles vervangen allemaal groeven in de schijf links achter en pas 41.000 gelopen
ik ga nu voor zimmerman sport geperforeerd en gegroefd met yellostuf blokken iemand ervaring met dat spul
-
de mijne piept niet meer maar moet wel alles vervangen allemaal groeven in de schijf links achter en pas 41.000 gelopen
ik ga nu voor zimmerman sport geperforeerd en gegroefd met yellostuf blokken iemand ervaring met dat spul
Zal in elk geval niet piepen, maar wel anders meer lawaai maken ;)
Blokjes gaan ook sneller op.
-
Ik heb hier ook geen last van 43.000 KM. De 159 had hier wel last van toen heb ik er andere rem blokjes ingezet. Deze waren zachter dus ze slijten sneller.
-
Op mijn vorige auto, 147 GTA met 330mm remmen, had ik standaard schijven met performance fricton brake pads. Heel erg tevreden hierover, weinig remstof, zeer goede remkracht, veel km's mee gemaakt.
-
Op mijn vorige auto, 147 GTA met 330mm remmen, had ik standaard schijven met performance fricton brake pads. Heel erg tevreden hierover, weinig remstof, zeer goede remkracht, veel km's mee gemaakt.
ik ook :) , heel tevreden over.
Met Performance Friction pads, via Autolusso UK en geperforeerde Brembo's
-
Op mijn vorige auto, 147 GTA met 330mm remmen, had ik standaard schijven met performance fricton brake pads. Heel erg tevreden hierover, weinig remstof, zeer goede remkracht, veel km's mee gemaakt.
ik ook :) , heel tevreden over.
Met Performance Friction pads, via Autolusso UK en geperforeerde Brembo's
Was dit met de brembo sport schijven ? Want dat is volgens mij andere koek als die brembo x schijven die ook geperforeerd zijn...
-
Brembo X is vlgs mij een opgewaarde standaard schijf en de sport hebben een andere behandeling gehad. Die zijn beter bestand tegen sportiever gebruik.
-
Ja, had inderdaad de Brembo sport schijven, voor en achter. Voor met Performance Friction blokken, achter met EBC yellowstuff
(https://i.ibb.co/hKYkMWS/jwq4.jpg) (https://ibb.co/fCDbSps)
-
de mijne piept niet meer maar moet wel alles vervangen allemaal groeven in de schijf links achter en pas 41.000 gelopen
ik ga nu voor zimmerman sport geperforeerd en gegroefd met yellostuf blokken iemand ervaring met dat spul
Die Zimmerman was ik niet helemaal stuk van. Het remde wel goed alleen ik had die met greenstuff blokken(die zaten wel voor), maar na verloop van tijd als er echt wat warmte in kwam gingen ze een beetje krom staan. Het was niet permanent gelukkig maar wel vreemd.
Had ze toen geloof ik ook schoongemaakt met acetone oid om opnieuw frictie materiaal erop te krijgen mocht dat het probleem zijn.
Mijn beste ervaring is toch met Mtec of Brembo schijven die nog later door Coen zijn warmte behandeld.
Maar dat zijn eigenlijk ook hoe de brembo sport schijven zijn
-
Ik heb een maand geleden de voorremmen van mijn Giulia moeten laten vervangen. Daarna piept mijn linker achterrem. Hij piept als ik vanaf 60-80 km per uur rustig afrem. Ik ben weer terug gegaan en kreeg te horen dat er wat roest bij de achterrem zit. Ze hebben het provisorisch proberen schoon te maken. Dit geeft echter niet geleid tot het gewenste resultaat. Ik heb dus nog steeds een piepende achterrem. Ik kreeg te horen dat het een bekende Giulia kwaal is.
Mijn vraag is of iemand met deze kwaal bekend is en of dit inderdaad een Giulia kwaal is. Met mijn Giulietta heb ik hier nooit last van gehad. Is dit inderdaad roest. Ik moet nu waarschijnlijk alles laten schoonmaken waardoor ook de remblokken en schijven eraf moeten als dat nog lukt. Lees graag wat jullie hiervan vinden. Zeker van degene die hier ervaring mee hebben gehad.
Ik heb ook piepende remmen bij mijn huidige en vorige Giulia. Lijkt echt een Alfa probleem te zijn, met mijn Giulietta had ik hier ook last van.
De huidige Giulia is een Veloce uit 2018 met dus de mooie rode (Brembo?) klauwen. Maar dit moet gewoon niet kunnen. Om die performance geperforeerde schijven erop te gooien is ook zo wat, dan ben je zo 5k kwijt volgens mij. Als er iemand de oplossing heeft graag!
-
Ligt dat niet merendeels aan de blokken?