!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Guus156TS
8

• Type Alfa: Giulia 2.0 (952)
  • *
    - Startende Alfist
Goedemiddag mede alfisti!

Ik heb onlangs de Race mode knop/DNAR switch geïnstalleerd in mijn 2018 Alfa Romeo Giulia 2.0 zonder SGW.

Tijdens het uitvoeren van de Proxy Alignment in MultiEcuScan loop ik alleen tegen een probleem aan.

Wanneer ik Byte 88 wijzig naar AC en de procedure start, krijg ik telkens de volgende foutmelding:
“Brake System Node (ABS/BSM/NFR) FAILED! - Timeout error”

De rest lijkt normaal te communiceren, maar de ABS module blijft falen tijdens de alignment.

Heeft iemand dit eerder gehad of enig idee waar dit door veroorzaakt kan worden? Alle hulp of suggesties zijn welkom.

Alvast bedankt!

*

martijnD
156

• Type Alfa: 156 159 Giulietta Stelvio
    - Alfist
Is het ook specifiek met een bepaalde kabel dat dit gebeurd?
Ik had met proxy timeout op meerdere modules omdat mijn baudrate niet goed stond(Windows apparaatbeheer en MES zelf stonden verschillend)
156 TS
159 JTS
Giulietta 1.4MA H&S
Stelvio 2.0T Massimo
*

Guus156TS
8

• Type Alfa: Giulia 2.0 (952)
  • *
    - Startende Alfist
Is het ook specifiek met een bepaalde kabel dat dit gebeurd?
Ik had met proxy timeout op meerdere modules omdat mijn baudrate niet goed stond(Windows apparaatbeheer en MES zelf stonden verschillend)
Bedankt voor je reactie Martijn!

Ga het morgen direct checken.

Het rare is… betreft enkel de “Brake System Node (ABS/BSM/NFR)”, alle andere modules pakt die wel zoals je op de foto kan zien met de gehele lijst… daarnaast, kalibreren van de ABS module onderdelen (Reset steering angle, Lateral and longitudinal acceleration sensor calibration en Pressure sensor calibration ) wel lukt…