!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

SteffenGTV
12

  • Type Alfa: GTV 916, Stelvio Q4 310
  • *
    - Startende Alfist
Probleem Stelvio
« Gepost op: 19 juli 2022, 21:23:29 »
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn Stelvio, 280pk Q4 2017 First Edition (125dkm)

Ik stond vandaag stil en wil niet meer starten. Op facebook heb ik er filmpje van, geen idee hoe dat hier werkt dus zal het proberen te verwoorden.

Om te beginnen is dit nu de derde keer in korte tijd, telkens bij heel warm weer na dat ik er eerst een flink stuk mee gereden heb en 10min stil en dan weer wil starten.

Hij start, ik rijd meteen achteruit weg, hij houdt in en schokt een beetje om vervolgens af te slaan. Én dan niet meer te starten. Hij heeft genoeg power in de accu maar wil niet aanslaan alsof hij geen benzine of vonk ofzo krijgt.

Na een uur of anderhalf lijkt de boel wat gereset of afgekoeld of iets dergelijks en start hij wel. Met motorstoring en alle lampjes aan maar doet het wel weer.

Het probleem is dat dit nu de 3e keer is. Hiervoor al 4 dagen bij de dealer is geweest en daar niks is uitgekomen. Accu hebben ze in iedergeval uitgesloten.

Ik zit beetje met mij handen in t haar want volgende week maandag gaan we met de caravan op weg naar Italië voor 3 weken. Maar ik denk dat ik daar niet met een gerust hart zal durven rijden met deze auto en mijn vriendin vindt het al helemaal kl#@!

Wie o wie heeft enig idee.



Ex Alfa's
33 Imola
155 WB 1.6t.spark
166 super 3.0V6
159 3.2V6 Q4
GTV 2.0TS
*

AR2022
139

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Probleem Stelvio
« Reactie #1 Gepost op: 19 juli 2022, 22:15:13 »
Klinkt soortgelijk aan het probleem in onderstaand topic, ook vandaag gepost. Wordt de hitte de Giulia's/Stelvio's te veel ?  ;) :)

https://www.clubalfaromeo.nl/forum/technisch-66/giulia-probleem/msg142493/#msg142493



*

AR2022
139

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Probleem Stelvio
« Reactie #2 Gepost op: 19 juli 2022, 22:40:23 »
Natuurlijk lastig te beoordelen, maar in een ver verleden heb ik eens iets soortgelijks meegemaakt. Toen was het de luchtmassameter die defect was.

Het klinkt wel alsof een defecte of slecht functionerende (temperatuur) sensor een oorzaak kan zijn.

Erg vervelend in ieder geval net voor een vakantie. Dan wil gewoon vertrouwen in de auto hebben.

Succes, hopelijk snel opgelost.
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Probleem Stelvio
« Reactie #3 Gepost op: 20 juli 2022, 10:00:37 »
bij eerdere Alfa's, zoals de 147, was het vaak de BDP sensor die gevoelig werd voor warmte wanneer hij op omvallen stond,
bij warme sensor wilde hij dan niet lopen, wanneer de sensor was afgekoeld was alles weer ok
Weet niet of bij giulia/stevio 2.0 zelfde speelt ......
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

SteffenGTV
12

  • Type Alfa: GTV 916, Stelvio Q4 310
  • *
    - Startende Alfist
Re: Probleem Stelvio
« Reactie #4 Gepost op: 20 juli 2022, 10:05:07 »
Nu bij de dealer...

Blijkt de benzinepomp (met module) te zijn die niet helemaal goed is. Deze wordt vervangen maar of dat voor maandag lukt is nog even de vraag. Maandagochtend vroeg staat vakantie naar Italie met caravan gepland...

Maar ga er nog even van uit dat het goed komt voor die tijd.
Ex Alfa's
33 Imola
155 WB 1.6t.spark
166 super 3.0V6
159 3.2V6 Q4
GTV 2.0TS
*

JasonBlaak
2

  • Type Alfa: Guilia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Probleem Stelvio
« Reactie #5 Gepost op: 21 juli 2022, 10:06:11 »
Klinkt soortgelijk aan het probleem in onderstaand topic, ook vandaag gepost. Wordt de hitte de Giulia's/Stelvio's te veel ?  ;) :)

https://www.clubalfaromeo.nl/forum/technisch-66/giulia-probleem/msg142493/#msg142493


Klopt deze lijkt echt verdacht veel op wat ik heb
En als ik zo terug denk heb ik het zelf 1x met pinksteren maar ik weet niet meer of het toen warm was maar de 2e x was het ontzettend warm en nu was het ook weer ontzettend warm
Dus het zou indd best wel kunnen
*

MysteryAngel
2.664

  • Type Alfa: Nog geen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Probleem Stelvio
« Reactie #6 Gepost op: 4 augustus 2022, 04:01:04 »
Best een vreemd fenomeen.
Ben wel benieuwd hoe dit af is gelopen en of het inderdaad de benzine pomp was.
*

SteffenGTV
12

  • Type Alfa: GTV 916, Stelvio Q4 310
  • *
    - Startende Alfist
Re: Probleem Stelvio
« Reactie #7 Gepost op: 21 augustus 2022, 17:54:03 »
Ik heb afgelopen woensdag weer mijn Stelvio op mogen halen na 4 weken...

Benzinepomp en module zijn vervangen. Tot nu lijkt het probleem opgelost.

Wellicht nu ook wat minder dorstig
Ex Alfa's
33 Imola
155 WB 1.6t.spark
166 super 3.0V6
159 3.2V6 Q4
GTV 2.0TS