!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

bashorst
20

  • Type Alfa: 159 1.75TBI
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Radio code Giulia?
« Gepost op: 1 april 2019, 19:48:37 »
Weet hier iemand waar ik de radio code kan vinden van een giulia. Normaal moet je het chassisnummer hebben maar die hebben we niet. De reden: De giulia komt uit amerika dus de radio ontvangd alleen maar oneven radio zenders. Nu hebben we in polen een europese radio gevonden. als we die erin zetten vraagt die om de code. Maar we hebben geen chassis nummer. Misschien weet iemand een persoon die die radio code eruit kan halen of iets. de radio komt van magneti Marelli

gr bas
*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Re: Radio code Giulia?
« Reactie #1 Gepost op: 2 april 2019, 12:47:14 »
Ik kan in de war zijn met mijn vorige auto, maar ik dacht dat je de chassicode bij de vooruit kan zien.
Op je kentekenbewijs staat ie ook als "voertuigcode".
Of is de auto nog niet geregistreerd in NL?
*

bashorst
20

  • Type Alfa: 159 1.75TBI
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Radio code Giulia?
« Reactie #2 Gepost op: 2 april 2019, 18:54:35 »
jaa dat is hem nu juist. De radio zit aan het chassisnummer gekoppeld. maar van die nieuwe europese radio hebben we geen chassis nummer van dus kunnen we de code niet opvragen. en Alfa romeo zelf of magneti marreli wil zoals gewoonlijk niet meewerken
*

DanaBanana
779

  • *****
    - Super Alfist
Re: Radio code Giulia?
« Reactie #3 Gepost op: 3 april 2019, 00:30:29 »
Citaat van: bashorst op  2 april 2019, 18:54:35
Citaat van: bashorst op  2 april 2019, 18:54:35
jaa dat is hem nu juist. De radio zit aan het chassisnummer gekoppeld. maar van die nieuwe europese radio hebben we geen chassis nummer van dus kunnen we de code niet opvragen. en Alfa romeo zelf of magneti marreli wil zoals gewoonlijk niet meewerken
Tsja... Ik weet er het fijne niet van. Maar volgens mij is dit systeem bedacht om misbruik van gestolen spul te voorkomen. Dus op zich lullig, maar het lijkt me eigenlijk wel goed dat men hier niet zomaar aan meewerkt zonder dat het herkomst van de radio duidelijk is?
*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Re: Radio code Giulia?
« Reactie #4 Gepost op: 3 april 2019, 12:15:22 »
Citaat van: bashorst op  2 april 2019, 18:54:35
Citaat van: bashorst op  2 april 2019, 18:54:35
jaa dat is hem nu juist. De radio zit aan het chassisnummer gekoppeld. maar van die nieuwe europese radio hebben we geen chassis nummer van dus kunnen we de code niet opvragen. en Alfa romeo zelf of magneti marreli wil zoals gewoonlijk niet meewerken

Oh ja nu begrijp ik hem...
Dat is inderdaad lastig..
*

Alfa 147 Ti
1.585

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Radio code Giulia?
« Reactie #5 Gepost op: 3 april 2019, 21:17:47 »
Misschien met auto en papieren naar dealer gaan en zorgen dat je een id kaart bij je hebt en misschien gaat het dan wel lukken, anders denk wat eerder hier boven al beschreven werdt wel is zo kan zijn en dat lijkt mij ook vrij logies bij mij op het werk krijg je ook niet zo maar de radio code.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.