!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Re: ruitensproeierpomje Stelvio doorgeroest
« Reactie #15 Gepost op: 19 juni 2020, 12:01:14 »
Dat ziet er inderdaad ernstig uit. Geen contactcorrosie op aangrenzende delen?
Coulance daar doen ze niet gauw aan bij AR. Ze maken hun merk zelf kapot door zelf de fans tegen zich in het harnas te jagen.

Zonde...
*

Pau
11

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: ruitensproeierpomje Stelvio doorgeroest
« Reactie #16 Gepost op: 19 juni 2020, 13:40:31 »
tja ik denk dat er gewoon ruitenwisservloeistof op het pompje is gevallen en dat het is gaan roesten...
*

Pau
11

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: ruitensproeierpomje Stelvio doorgeroest
« Reactie #17 Gepost op: 19 juni 2020, 13:43:45 »
Ik ga contact opnemen met AR-NL. Wordt vervolgd.....
Het is niet het eerste probleem wat ik met deze Stelvio First Edition heb gehad.
Gekocht bij GIVA Rotterdam ( bestaat niet meer ); hebben nooit problemen serieus genomen. Altijd via Alfa Romeo Italie problemen moeten oplossen.
*

streetscreamer
225

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: ruitensproeierpomje Stelvio doorgeroest
« Reactie #18 Gepost op: 20 juni 2020, 23:50:26 »
.... iets met geluk en gelijk.....

coulance wordt hooguit gegeven door importeurs op zaken die door fabrikant erkend zijn als structureel te zwak en dan staan ze vaak op een lijst. Maar kleine zaken als een ruitensproeierpomp denk ik daar nooit op terug te zien. Ik heb zelf in de positie gezeten vanuit een fabrikan de importeurs te ondersteunen. De importeur mag dit zelf oplossen, heeft in principe in haar marge daar enige ruimte voor, en datzelfde geldt voor de toonbank (dealer).
In gevallen dat consumentenrecht in een land het te lastig maakt voor de importeur, staat deze er vaak zelf voor . Denk aan conformiteitsbeginsel. Mag je dit verwachten enz. Is het voertuig zakelijk aangeschafft (ook lease!) vergeet het dan maar.
2 + 3 + 3 + 4 + 4 + 4 + 8 = 28 cilinders driving fun now
previous Alfa's: Alfasud Super 1.3, Alfetta Lusso 2.0, 159SW jtdm 8v
*

Pau
11

  • Type Alfa: Stelvio
  • *
    - Startende Alfist
Re: ruitensproeierpomje Stelvio doorgeroest
« Reactie #19 Gepost op: 22 juni 2020, 19:43:21 »
dit is wel een ingewikkeld verhaal
hier kan ik vlees nog vis van maken !
heb ik nou geluk of heb ik nou gelijk ?