Nooit beginnen aan dit soort dingen. Mijn familie zit in het schadeherstel dus ik krijg vaak mee dat met dit soort gevallen enorm veel wordt gesjoemeld... Zeker Amerikaanse import. Ze rijden aan die kant van de wereld vaak enorm veel kilometers, dus die 18dkm is een sprookje. Vaak worden dit soort wagens voor een prikkie hierheen gehaald en in mekaar gebeund. Deze ziet er natuurlijk netjes uit want hij zit waarschijnlijk helemaal nieuw in de lak en is netjes gepoetst. Niet in trappen.
Inderdaad en ik denk zelfs dat dit met een groot merendeel van import auto´s het geval is.
Natuurlijk zijn er ook wel nette bedrijven die auto's uit het buitenland haalt bij merk dealers,
maar ik denk wel dat het er niet zo heel veel zijn.
Als ik gewoon puur de prijzen van jonge occasions in Duitsland / Belgie enz vergelijk,
dan lijkt het mij voor een net bedrijf niet zo heel erg rendabel.
Laat staan auto´s van buiten de EU.
Maar je hebt natuurlijk altijd van die de loesje bedrijfjes die schade auto's importeren voor een prikkie,
en dan hier inderdaad goedkoop weer oplappen en beetje sjoemelen met de km standen.
Tja dan is het ineens een lucratieve handel.
Persoonlijk loop ik meestal met een grote boog om import auto´s heen,
misschien soms ten onrechte want er zitten ook echt wel nette bedrijven en exemplaren tussen.
Maar je moet gewoon erg voorzichtig zijn met dit soort dingen.
Als je een auto uit het buitenland wilt omdat dat financieel aantrekkelijk kan zijn,
ga dan vooral zelf in het buitenland opzoek bij gerenommeerde merk dealers etc.
Maar goed dat weet topic starter zelf natuurlijk ook.