!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Pibri
40

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtdm squadra
  • *
    - Startende Alfist
Sleutel probleem
« Gepost op: 5 januari 2021, 15:56:07 »
Betreft Giulia 3 jaar oud, 2.2 jtdm, normale afstandbediening/sleutel, geen keyless entry.

Zaterdag bij thuiskomst geen reactie bij afsluiten, nieuwe batterij erin daarna gewoon reageren. Zondag morgen geen reactie, met de mechanische sleutel opengemaakt en gestart met de sleutel in de middenconsole, op de sensor.
Verder hele dag goed, gistermorgen en vanmorgen, reactie pas na een keer of 4 open en dicht klikken.
Het lijkt nu een patroon te zijn, eerste keer meerdere keren proberen, na reactie geen probleem meer op de dag. ?????  Gedrag is met beide sleutels gelijk.

Iemand een idee..?
*

DanaBanana
759

  • *****
    - Super Alfist
Re: Sleutel probleem
« Reactie #1 Gepost op: 5 januari 2021, 18:58:02 »
Hoi, ik had een paar maanden geleden precies hetzelfde raadselachtige, onvoorspelbare gedrag met de sleutels van mijn Stelvio. Toen óók ongeveer 3 jaar oud en óók met beide sleutels. Waarvan er eentje eigenlijk niet of nauwelijks gebruikt was.

Geloof het of niet, bij mij is het probleem volledig weg sinds ik naar de bouwmarkt ben geweest en daar écht nieuwe batterijen voor de sleutels heb gekocht. De eerste batterijwissel deed ik met batterijen uit zo'n groot-verpakking die al járen ergens in een la lagen. Maar die werkten blijkbaar niet goed meer.

Hopelijk is het bij jou ook zoiets simpels.
*

Pibri
40

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtdm squadra
  • *
    - Startende Alfist
Re: Sleutel probleem
« Reactie #2 Gepost op: 5 januari 2021, 20:41:11 »
Dankje voor je reactie. Inderdaad komen deze batterijen ook uit zo’n grootverpakking van jaren geleden. Dus morgen echt nieuwe batterijen scoren, wordt vervolgd..
*

Pibri
40

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtdm squadra
  • *
    - Startende Alfist
Re: Sleutel probleem
« Reactie #3 Gepost op: 7 januari 2021, 09:56:37 »
Opgelost..!

Nieuwe Varta batterijen erin en het is nu opgelost. De tip is dus: gebruik nieuwe en merk batterijen :)
*

streetscreamer
225

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Sleutel probleem
« Reactie #4 Gepost op: 10 januari 2021, 15:52:43 »
Nu in lockdown dacht ik ook ff bij depraxis langs te kunnen rijden... not dus. Mn buurmeiske werkt bij een Kruidvat en had een pakje CR2032 opzij gelegd voor mij. Ze hebben er nu een enorme toeloop op. Mn sleutel afstandbediening heeft weer alle kracht nu, terwijl soms direct naast de deurkruk toch de keyless entry niet wilde..
2 + 3 + 3 + 4 + 4 + 4 + 8 = 28 cilinders driving fun now
previous Alfa's: Alfasud Super 1.3, Alfetta Lusso 2.0, 159SW jtdm 8v
*

AdT
88

  • Type Alfa: Stelvio grigio vesuvio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Sleutel probleem
« Reactie #5 Gepost op: 10 januari 2021, 20:01:34 »
Mijn Stelvio geeft het zelf aan wanneer de batterij vervangen moet worden. In het middenscherm krijg ik dan een waarschuwing. Dat moet dan toch bij alle andere Stelvios ook het geval zijn?
*

Alfa 147 Ti
1.564

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Sleutel probleem
« Reactie #6 Gepost op: 10 januari 2021, 21:46:39 »
Lijkt mij ook, bij mij auto geeft die het ook aan.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

DanaBanana
759

  • *****
    - Super Alfist
Re: Sleutel probleem
« Reactie #7 Gepost op: 11 januari 2021, 22:16:59 »
Dat wordt in principe bij iedere Giulia/Stelvio aangegeven.
Maar ik kan uit ervaring vertellen dat ook die melding wispelturig wordt als je het probleem hebt met verouderde batterijen zoals ik en de topic starter.
*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Sleutel probleem
« Reactie #8 Gepost op: 12 januari 2021, 10:31:59 »
Ik kreeg na moeilijk open gaan alleen de melding, geen sleutel aanwezig in de auto.

De dealer heeft bij mijn laatste bezoek er een nieuwe batterij in gedaan als service.
Reed toen al een tijdje rond met de andere sleutel.
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

AdT
88

  • Type Alfa: Stelvio grigio vesuvio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Sleutel probleem
« Reactie #9 Gepost op: 12 januari 2021, 10:47:07 »
Nu we toch aan het sleutelen zijn.
Weet iemand wat de kosten van het inleren van een nieuwe sleutel zijn?
Toen ik mij Stelvio ophaalde bij de dealer in Aken, was de 2e sleutel zoek. Inmiddels heben ze maar een nieuwe besteld, maar die moet ik die daar laten inleren of hij wordt opgestuurd.
Nu vind ik naar Aken rijden niet erg, maar alles is nu door corona op slot en een gezellig uitje kan het dus niet worden.
*

lers
136

  • Type Alfa: Stelvio
  • ***
    - Alfist
Re: Sleutel probleem
« Reactie #10 Gepost op: 20 juli 2022, 10:52:53 »
Nu we toch aan het sleutelen zijn.
Weet iemand wat de kosten van het inleren van een nieuwe sleutel zijn?
Toen ik mij Stelvio ophaalde bij de dealer in Aken, was de 2e sleutel zoek. Inmiddels heben ze maar een nieuwe besteld, maar die moet ik die daar laten inleren of hij wordt opgestuurd.
Nu vind ik naar Aken rijden niet erg, maar alles is nu door corona op slot en een gezellig uitje kan het dus niet worden.
Heb je je sleutel nog ergens in laten leren? Zo ja, wat waren de kosten ongeveer?
*

AdT
88

  • Type Alfa: Stelvio grigio vesuvio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Sleutel probleem
« Reactie #11 Gepost op: 20 juli 2022, 11:24:39 »
Bij Stern in Houten,(Sam van lingen vroeger). Ik heb € 66,55 betaald. Ik weet nog dat het een hele puzzel voor hen was omdat ze de codes niet hadden. Duurde ruim een uur. Ze vonden zelf dat ze dit niet konden berekenen. Dus zeer coulant.