!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Spiegel klapt niet uit als het vriest
« Gepost op: 31 januari 2019, 15:17:17 »
Hoi,
De afgelopen dagen is mijn linker spiegel al 2x niet open geklapt als het vriest.
Ondanks dat de kou toch wel meevalt.

Heb door het infotainment gezocht, maar kan de optie om het inklappen uit te schakelen niet vinden.
Dacht wel dat ik het eerder wel had gezien, maar wellicht ligt het aan de nieuwe software (of ik ben gewoon scheel, niet ondenkbaar).
Hebben jullie die optie wel?
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Spiegel klapt niet uit als het vriest
« Reactie #1 Gepost op: 31 januari 2019, 15:38:33 »
In principe zou het onder het hoofdstuk "bestuurdersondersteuning" moeten vallen op het infotainment,  maar niet alles is altijd aanwezig ;)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

bekkie
2.729

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Spiegel klapt niet uit als het vriest
« Reactie #2 Gepost op: 31 januari 2019, 21:37:20 »
Hoi,
De afgelopen dagen is mijn linker spiegel al 2x niet open geklapt als het vriest.
Ondanks dat de kou toch wel meevalt.

Heb door het infotainment gezocht, maar kan de optie om het inklappen uit te schakelen niet vinden.
Dacht wel dat ik het eerder wel had gezien, maar wellicht ligt het aan de nieuwe software (of ik ben gewoon scheel, niet ondenkbaar).
Hebben jullie die optie wel?

Wat bedoel je precies? Klapt ie niet open na inschakelen contact? Of ook niet na bediening van aparte knop daarvoor?
Punt is namelijk dat Alfa heel veel veiligheden inbouwt voor sneeuw en vorstscenario's. Zo werken bij de Giulietta de ruitenwissers nooit na inschakelen contact, als deze 'aan' staan. Dat is om schade aan de wisserbladen te voorkomen als deze vastgevroren zijn. Zou zo maar kunnen dat dat bij de spiegels ook zo is.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Re: Spiegel klapt niet uit als het vriest
« Reactie #3 Gepost op: 1 februari 2019, 07:47:44 »


Wat bedoel je precies? Klapt ie niet open na inschakelen contact? Of ook niet na bediening van aparte knop daarvoor?
Punt is namelijk dat Alfa heel veel veiligheden inbouwt voor sneeuw en vorstscenario's. Zo werken bij de Giulietta de ruitenwissers nooit na inschakelen contact, als deze 'aan' staan. Dat is om schade aan de wisserbladen te voorkomen als deze vastgevroren zijn. Zou zo maar kunnen dat dat bij de spiegels ook zo is.

Ik wil dat de spiegel niet dicht klapt bij het uitzetten van het contact.
Omdat die nu al 2x niet open klapte na het starten van de motor ivm vorst.
*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Re: Spiegel klapt niet uit als het vriest
« Reactie #4 Gepost op: 1 februari 2019, 07:50:35 »
Heb nog een keer gecontroleerd. Heb de optie niet.
Maar dacht de optie voorheen wel te hebben gezien in het menu.
Zal wel door de update komen.

Heb nu infotainment versie 002.009.055

Dus als jullie die optie belangrijk vinden, wellicht even niet updaten naar deze versie
Re: Spiegel klapt niet uit als het vriest
« Reactie #5 Gepost op: 1 februari 2019, 12:28:10 »
Ik heb de optie ook niet in mijn stelvio infotainment. Als workaround kun je de auto ook sluiten met de knop in de kofferklep en dan vouwen de spiegels niet in. Maar weet niet of dit ook mogelijk is op een giulia
*

Alfa 147 Ti
1.564

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Spiegel klapt niet uit als het vriest
« Reactie #6 Gepost op: 1 februari 2019, 17:33:52 »
Ik heb de spiegel van de week gewoon met de hand uitgeklapt en naar die tijd geen problemen meer mee gehad.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Re: Spiegel klapt niet uit als het vriest
« Reactie #7 Gepost op: 6 februari 2019, 12:10:28 »
Citaat van: vdelst.bart@gmail.com op  1 februari 2019, 12:28:10
Citaat van: vdelst.bart@gmail.com op  1 februari 2019, 12:28:10
Ik heb de optie ook niet in mijn stelvio infotainment. Als workaround kun je de auto ook sluiten met de knop in de kofferklep en dan vouwen de spiegels niet in. Maar weet niet of dit ook mogelijk is op een giulia

Goede tip..! ga ik proberen. (al heb ik keyless entry uit staan ivm alarm, dus zal wel niet werken)
Stoer dat je dan altijd om je auto heen moet lopen. Bestaat denk ik alleen bij Alfa.
Heb het trouwens ook bij de dealer gemeld. Die zouden er nog naar kijken waarom de optie is verdwenen.
Als ik daar iets van hoor laat ik het weten.

Vind de software updates deze ronde trouwens helemaal geen succes. Schakelen van de automaat gaat nu soms met een ruk (voorheen niet) en die zachtere remmen vind ik ook niks..
*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Spiegel klapt niet uit als het vriest
« Reactie #8 Gepost op: 6 februari 2019, 15:27:17 »
Heb het vorig jaar 1x gehad aan 1 kant toen er de eerste keer wat natte sneeuw was ofzo.

Motor gestart, achterruit/spiegel verwarming aan en vervolgens ijs gaan krabben.
Toen ik eenmaal instapte met het knopje de spiegels week in geklapt en vervolgens uitgeklapt zonder problemen.
Dus de spiegelverwarming had het in de paar minuten dat ik bezig was vooraf aan het wegrijden al voldoende ontdooit.
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

Vifaatje
27

  • Type Alfa: Giulia 2.0T Super "Lusso"
  • *
    - Startende Alfist
Re: Spiegel klapt niet uit als het vriest
« Reactie #9 Gepost op: 6 februari 2019, 17:01:35 »
Zelfs met mijn vorieg Volvo had ik dit probleem. Oplossing ook niet gevonden, gewoon als het gebeurd met het handje de spiegels uitklappen.
*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Re: Spiegel klapt niet uit als het vriest
« Reactie #10 Gepost op: 8 maart 2019, 13:42:13 »
Nog bij de dealer geweest.
Inderdaad blijkt de optie om het inklappen van de spiegels aan/uit te schakelen te zijn verdwenen bij de nieuwe firmware van de infotainment.
Reden is onbekend. De dealer geeft aan dit bij Alfa te melden.

Dus voor wie dit belangrijk is, voorlopig niet updaten.