!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Even offtopic vraagje: als jij in de A-stand rijdt: rij je dan continu op 3 cilinders, of is dat alleen boven een bepaalde snelheid? Ben wel benieuwd naar het verbruik van de Q in de A-stand.
Citaat van: AdT op 8 februari 2021, 19:23:44Citaat van: AdT op 8 februari 2021, 19:23:44Zijn in principe 2 uitwisselbare standaardtypes voor de accu, een 80 Ah en een 95 Ah type. 95 Ah accu is eigenlijk onderdeel van het winterpakket QV heeft standaard de 95 Ah
Zijn in principe 2 uitwisselbare standaardtypes voor de accu, een 80 Ah en een 95 Ah type. 95 Ah accu is eigenlijk onderdeel van het winterpakket QV heeft standaard de 95 Ah
Citaat van: alfata op 9 februari 2021, 11:55:05Citaat van: alfata op 9 februari 2021, 11:55:05Even offtopic vraagje: als jij in de A-stand rijdt: rij je dan continu op 3 cilinders, of is dat alleen boven een bepaalde snelheid? Ben wel benieuwd naar het verbruik van de Q in de A-stand.Ik heb grote twijfels of het verhaal dat er 3 cilinders worden uitgeschakeld in de A stand wel klopt. Volgens mij wordt het beschikbaar vermogen gewoon gedrukt, net als dat van de D naar de N stand plaatsvindt. Ik denk dit omdat het motorgeluid bij bij een stationair draaiende motor in de N en in de A stand gewoon hetzelfde is..... als hij slechts op 3 cilinders zou draaien ipv 6 dan zou je dat toch echt moeten horen, lijkt mij. ook als ik rijd dan hoor ik geen verschil..... het enige grote verschil is dat je door het veel lagere beschikbare vermogen je het idee hebt in een volstrekt andere auto te rijden.... maar met de huidige weersomstandigheden is die A stand briljant.... bij grote kruispunten met stoplichten waar je twee rijbanen hebt waar de rechter rijstrook een stuk schoner is dan de linker....... je rijdt in de 'vuile' strook in de A stand met AWD en winterbandjes gewoon weg alsof er niets aan de hand is... briljant !!Het verbruik in de A stand weet ik niet want die heb ik nu eigenlijk pas na bijna 3 jaar voor het eerst intensief gebruikt... ;-)) Het algemeen verbruik ligt rond de 1 op 7,2 na bijna 60.000 km.
Citaat van: jwq op 8 februari 2021, 20:14:42Citaat van: jwq op 8 februari 2021, 20:14:42Citaat van: AdT op 8 februari 2021, 19:23:44Citaat van: AdT op 8 februari 2021, 19:23:44Zijn in principe 2 uitwisselbare standaardtypes voor de accu, een 80 Ah en een 95 Ah type. 95 Ah accu is eigenlijk onderdeel van het winterpakket QV heeft standaard de 95 AhHebben ze dat veranderd? In mijn nieuwe Stelvio Q zat gewoon een 80 Ah hoor.... ook de vervanger van de standaard accu is 80 Ah.
Citaat van: __1337__ op 9 februari 2021, 11:58:21Citaat van: __1337__ op 9 februari 2021, 11:58:21Met Squadra Massimo tuning rijd ik met de Q c.a. 1 op 8,8. Veel snelweg verkeer en in de A stand op de snelweg (dan rijd hij op de snelweg zuiniger in ieder geval). Op de N wegen vaak in de D met klep open. Verbruik valt me echt allezins mee.Dat valt me alleszins mee. Is dat met een Giulia of Stelvio? Als je met de Q in de A stand rijdt, rijdt die dan permanent op 3 cilinders?
Met Squadra Massimo tuning rijd ik met de Q c.a. 1 op 8,8. Veel snelweg verkeer en in de A stand op de snelweg (dan rijd hij op de snelweg zuiniger in ieder geval). Op de N wegen vaak in de D met klep open. Verbruik valt me echt allezins mee.
Dat helpen lukte pas na diverse pogingen en al snel was duidelijk dat de Varta accu kapot was. Best snel na 2 1/2 jaar en 23000km.
Gelukkig zijn er ook nog zeer goede universele autobedrijven. Garage Adjan had een 95ah Bosch agm accu op voorraad en wilden gelijk helpen.