!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Citaat van: paulalfa op 31 mei 2023, 14:15:54Vraag: wat is inbouw speeling van de Zuigers?Nee helaas die weten we niet. We hebben de cilinders bij een revisie specialist laten plaatsen, zij zullen dat ongetwijfeld wel weten. Inmiddels loopt de motor weer en hebben we zon 700km gereden met de auto. Er zijn nog wat kleine dingen die we moeten fixen, maar het ziet er goed uit tot zover.Wat wel opvalt is dat de bak ontzettend snel opschakelt, veel eerder dan bij een 280PK versie. Ben eigenlijk wel benieuwd of daar meer ervaringen mee zijn? Dat sluit natuurlijk ook helemaal aan bij het verhaal van LSPI.
Vraag: wat is inbouw speeling van de Zuigers?
Wat is vroeg? Volgens mij is het afhankelijk van hoeveel gas je geeft (en dan ook nig verschil per D, N en A?). Ik lees dat te vroeg schakelen meer hier oo het forum. Ik herken het echter niet, in mijn geval ook een 2018 Stelvio 200 pk (inmiddels met Stage 1 iets meer ).
Citaat van: bluebird op 2 juni 2023, 14:13:36Citaat van: bluebird op 2 juni 2023, 14:13:36Wat is vroeg? Volgens mij is het afhankelijk van hoeveel gas je geeft (en dan ook nig verschil per D, N en A?). Ik lees dat te vroeg schakelen meer hier oo het forum. Ik herken het echter niet, in mijn geval ook een 2018 Stelvio 200 pk (inmiddels met Stage 1 iets meer ).Over vroeg kun je natuurlijk van mening verschillen, maar in de N stand schakelt de bak met rustig rijden al bij 16-1700 toeren. Je merkt aan de auto dat die dit niet leuk vind. In de D stand gaat het wel goed en de A stand hebben we niet geprobeerd. Naar de updates hebben we ook nog niet gekeken, maar dat is nog wel een goede.Overigens herkennen wij het ook niet bij de 200pk Giulia's. Die schakelen toch anders dan deze Stelvio.Overigens zijn we 800km verder en hebben we nu twee keer een noodloop gehad met een fout op het partikelfilter (heeft deze naast een katalysator ook). Dit gebeurd alleen op de snelweg met constant rijden. Waarschijnlijk heeft het filter toch al een tik gehad van het op 3 poten lopen voor die tijd. We gaan nu kijken of we het met een toevoeging in de benzine kunnen verhelpen, anders moet die er weer onderuit en moet deze goed gereinigd worden.