!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

bluebird
132

  • Type Alfa: Stelvio 2.0 (H&S stage 1)
  • ***
    - Alfist
  • Same shit, different day ;)
Re: Stelvio kapotte motor project
« Reactie #60 Gepost op: 2 juni 2023, 14:13:36 »
Wat is vroeg? Volgens mij is het afhankelijk van hoeveel gas je geeft (en dan ook nig verschil per D, N en A?). Ik lees dat te vroeg schakelen meer hier oo het forum. Ik herken het echter niet, in mijn geval ook een 2018 Stelvio 200 pk (inmiddels met Stage 1 iets meer ;)).
historie:
2001 147 1.6 Veloce  (Squadra)
1998 GTV 3.0  (Squadra)
2002 147 GTA 3.2
2011 Mito 1.4T MultiAir  (Squadra)
2011 Abarth Punto Evo (H&S stage 1)
2010 Brera 1750 TI (H&S stage 1)
2015 Guilietta QV LE
2017 Abarth 124 (H&S stage 1)
2017 Giulia 2.0 RWD (H&S stage 1)
*

PascalV
338

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Stelvio kapotte motor project
« Reactie #61 Gepost op: 2 juni 2023, 22:26:18 »
Citaat van: Alfamaus op  2 juni 2023, 11:15:18
Citaat van: Alfamaus op  2 juni 2023, 11:15:18
Vraag: wat is inbouw speeling van de Zuigers?

Nee helaas die weten we niet. We hebben de cilinders bij een revisie specialist laten plaatsen, zij zullen dat ongetwijfeld wel weten.

Inmiddels loopt de motor weer en hebben we zon 700km gereden met de auto. Er zijn nog wat kleine dingen die we moeten fixen, maar het ziet er goed uit tot zover.
Wat wel opvalt is dat de bak ontzettend snel opschakelt, veel eerder dan bij een 280PK versie. Ben eigenlijk wel benieuwd of daar meer ervaringen mee zijn? Dat sluit natuurlijk ook helemaal aan bij het verhaal van LSPI.

Wat in eerste instantie bij mij naar boven komt.  Sowieso schakels hij sneller op bij rustig accelereren. Geef wat meer ga een dan blijft hij langer in de versnelling hangen.

In A mode staan?
Heeft de bak alle updates gehad?
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

Alfamaus
20

  • Type Alfa: Giulietta
  • *
    - Startende Alfist
Re: Stelvio kapotte motor project
« Reactie #62 Gepost op: 5 juni 2023, 13:39:01 »
Citaat van: bluebird op  2 juni 2023, 14:13:36
Citaat van: bluebird op  2 juni 2023, 14:13:36
Wat is vroeg? Volgens mij is het afhankelijk van hoeveel gas je geeft (en dan ook nig verschil per D, N en A?). Ik lees dat te vroeg schakelen meer hier oo het forum. Ik herken het echter niet, in mijn geval ook een 2018 Stelvio 200 pk (inmiddels met Stage 1 iets meer ;)).

Over vroeg kun je natuurlijk van mening verschillen, maar in de N stand schakelt de bak met rustig rijden al bij 16-1700 toeren. Je merkt aan de auto dat die dit niet leuk vind. In de D stand gaat het wel goed en de A stand hebben we niet geprobeerd. Naar de updates hebben we ook nog niet gekeken, maar dat is nog wel een goede.
Overigens herkennen wij het ook niet bij de 200pk Giulia's. Die schakelen toch anders dan deze Stelvio.

Overigens zijn we 800km verder en hebben we nu twee keer een noodloop gehad met een fout op het partikelfilter (heeft deze naast een katalysator ook).  Dit gebeurd alleen op de snelweg met constant rijden. Waarschijnlijk heeft het filter toch al een tik gehad van het op 3 poten lopen voor die tijd.  We gaan nu kijken of we het met een toevoeging in de benzine kunnen verhelpen, anders moet die er weer onderuit en moet deze goed gereinigd worden.
*

PascalV
338

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Stelvio kapotte motor project
« Reactie #63 Gepost op: 5 juni 2023, 21:50:53 »
Citaat van: Alfamaus op  5 juni 2023, 13:39:01
Citaat van: Alfamaus op  5 juni 2023, 13:39:01
Citaat van: bluebird op  2 juni 2023, 14:13:36
Citaat van: bluebird op  2 juni 2023, 14:13:36
Wat is vroeg? Volgens mij is het afhankelijk van hoeveel gas je geeft (en dan ook nig verschil per D, N en A?). Ik lees dat te vroeg schakelen meer hier oo het forum. Ik herken het echter niet, in mijn geval ook een 2018 Stelvio 200 pk (inmiddels met Stage 1 iets meer ;)).

Over vroeg kun je natuurlijk van mening verschillen, maar in de N stand schakelt de bak met rustig rijden al bij 16-1700 toeren. Je merkt aan de auto dat die dit niet leuk vind. In de D stand gaat het wel goed en de A stand hebben we niet geprobeerd. Naar de updates hebben we ook nog niet gekeken, maar dat is nog wel een goede.
Overigens herkennen wij het ook niet bij de 200pk Giulia's. Die schakelen toch anders dan deze Stelvio.

Overigens zijn we 800km verder en hebben we nu twee keer een noodloop gehad met een fout op het partikelfilter (heeft deze naast een katalysator ook).  Dit gebeurd alleen op de snelweg met constant rijden. Waarschijnlijk heeft het filter toch al een tik gehad van het op 3 poten lopen voor die tijd.  We gaan nu kijken of we het met een toevoeging in de benzine kunnen verhelpen, anders moet die er weer onderuit en moet deze goed gereinigd worden.

Giulia en Stelvio hebben mogelijk een andere overbrenging in de bak ivm het gewicht?

Heb beide gehad en dat idee heb ik er dan bij.
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition