!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Stelvio kopen in Duitsland
« Reactie #30 Gepost op: 11 november 2020, 23:02:24 »
Die van mij is ook bij CB verzekerd, die hebben 3 jaar nieuw aanschaf waarderegeling (als dat nog steeds zo is). Zij hadden bij hun bepalingen ook geen alarm vereiste.

CB en interpolis is goed met uitbetalen van schades.
*

AdT
88

  • Type Alfa: Stelvio grigio vesuvio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Stelvio kopen in Duitsland
« Reactie #31 Gepost op: 12 november 2020, 09:51:46 »
Dank voor de tip👍
Re: Stelvio kopen in Duitsland
« Reactie #32 Gepost op: 12 november 2020, 12:02:15 »
Die van mij is ook bij CB verzekerd, die hebben 3 jaar nieuw aanschaf waarderegeling (als dat nog steeds zo is)

Dat geldt bij CB alleen voor auto's onder de 50 mille.... dan heb je met een nieuwe Stelvio pech, ben ik bang.  Als je hem bij Alfa Romeo Insurance zelf verzekert dan is die nieuwwaarde vergoeding wel geregeld voor drie jaar. Ik heb voor mijn Stelvio Q '3 Jaar aanschafwaarde garantie' en betaal voor mijn all-risk verzekering € 105,56 per maand.... dat gaat bij CB niet lukken... ;-)
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: Stelvio kopen in Duitsland
« Reactie #33 Gepost op: 12 november 2020, 15:21:07 »
@Donald maar dat is nu toch niet van toepassing, maar wel goed om te weten.

Laatst zag een ik dergelijke vraag voorbij komen voor een 4c.

Maar die verzekering via Alfa Romeo is zeer gunstig. Is dat met die 75 jaar no-claim korting ?
Re: Stelvio kopen in Duitsland
« Reactie #34 Gepost op: 12 november 2020, 15:28:18 »
@Donald maar dat is nu toch niet van toepassing, maar wel goed om te weten.

hoezo niet van toepassing? Hij wil hem toch All-risk verzekeren? En dat gaat op basis van de nieuwwaarde .... en die ligt voor elke Stelvio (ruim) boven de 50 mille ... ;-)) En ja.... mijn premie wordt bepaald op basis van max aantal schade vrije jaren .... lekker hoor !! Nergens goedkoper dan bij Alfa Romeo Insurance en dan ook nog met een mooie 3 jaar lange aanschafwaarde regeling... ;-)) en moet je dus niet bij CB zijn . ;-) Overigens ben ik benieuwd of er een verzekeringsmaatschappij is te vinden. waar je een auto van > 60 mille nieuwwaarde kan verzekeren zonder dat ze eisen stellen aan een alarminstallatie..... als er al 1 is te vinden dan zal dat fors merkbaar zijn in de premie.... het zal toch uit de lengte of uit de breedte moeten komen voor zo'n maatschappij .....
*

brinkerik
1.817

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Stelvio kopen in Duitsland
« Reactie #35 Gepost op: 12 november 2020, 17:30:00 »
 :sign0004:
Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

DanaBanana
759

  • *****
    - Super Alfist
Re: Stelvio kopen in Duitsland
« Reactie #36 Gepost op: 12 november 2020, 18:06:15 »
Overigens ben ik benieuwd of er een verzekeringsmaatschappij is te vinden. waar je een auto van > 60 mille nieuwwaarde kan verzekeren zonder dat ze eisen stellen aan een alarminstallatie

Zoals ik hiervoor al schreef: Bij Centraal Beheer dus.
Mijn Stelvio First Edition met aanschafprijs van zo'n 68.000 euro is daar all-risk verzekerd voor 78 euro per maand. Daarbij is geen alarm verplicht.

als er al 1 is te vinden dan zal dat fors merkbaar zijn in de premie.... het zal toch uit de lengte of uit de breedte moeten komen voor zo'n maatschappij .....

Dat is natuurlijk helemaal waar. Maar dat geldt net zo goed voor een aanschafwaarde regeling. Die moet uit precies dezelfde lengte of breedte komen.

Bij Centraal Beheer heb je zo'n aanschafwaarde regeling boven de 50.000 euro inderdaad niet. Persoonlijk vind ik het ook niet nodig om daar extra premie voor te betalen. Een flinke afschrijving in de eerste jaren hoort nou eenmaal bij de aanschaf van een nieuwe auto. Als je die in de eerste 3 jaar weer weg doet, leg je er fors op toe. Punt.  Als je dat niet wilt, moet je eigenlijk niet nieuw kopen. Als je toch een nieuwe auto koopt, is die afschrijving in de eerste jaren blijkbaar niet doorslaggevend in je beslissing. Ik begrijp dan nooit helemaal waarom exact dezelfde afschrijving wel een issue is bij een onverhoopte total loss.

Het wel of niet extra premie willen betalen voor een aanschafwaarde regeling is wat mij betreft een soortgelijke afweging als wel/niet een hogere premie willen betalen voor een lager eigen risico. Een kwestie van kansberekening, waar je je zelf prettig bij voelt en welk risico je zelf wilt/kunt dragen. Eén ding is zeker: De extra premie die je er in die eerste 3 jaar voor betaalt, ben je 100% zeker kwijt. De kans dat je je auto in de eerste 3 jaar total loss rijdt, is aanzienlijk kleiner.
*

Bratra
331

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 sport
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Stelvio kopen in Duitsland
« Reactie #37 Gepost op: 12 november 2020, 18:10:41 »
Nergens goedkoper dan bij Alfa Romeo Insurance en dan ook nog met een mooie 3 jaar lange aanschafwaarde regeling... ;-)) en moet je dus niet bij CB zijn . ;-)

Al eens een schade geclaimed bij Alfa Romeo insurance? Kun je lachen! Slechte ervaring mee.
Fiat Cinquecento 1.1 Sporting
Fiat Seicento 1.1 Sporting
Fiat Seicento 1.1 Sporting Abarth
Fiat Panda 100HP
Fiat Punto EVO
Fiat Punto Twinair Turbo

Alfa Romeo MiTo TwinAir 0.9 Esclusivo
Alfa Romeo MiTo Racer
Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm Super Veloce Pack

Alfa Romeo Giulietta 1.4 Sport

Stan
Re: Stelvio kopen in Duitsland
« Reactie #38 Gepost op: 12 november 2020, 18:10:50 »
Bij Centraal Beheer heb je zo'n aanschafwaarde regeling boven de 50.000 euro inderdaad niet. Persoonlijk vind ik het ook niet nodig om daar extra premie voor te betalen.

bij Alfa Romeo Insurance betaal je dus niet meer dan bij CB..... en toch een volwaardige 3 jaar lange aanschafwaarde vergoeding.... ;-)) Het is maar waar je prioriteiten liggen. Als die van mij de drie jaar is gepasseerd dan ga ik weer kijken waar ik zijn moet.... misschien wel bij CB ... ;-))))
Re: Stelvio kopen in Duitsland
« Reactie #39 Gepost op: 12 november 2020, 18:12:42 »
Al eens een schade geclaimed bij Alfa Romeo insurance? Kun je lachen! Slechte ervaring mee.

nee.. gelukkig nog geen ervaring mee gehad..... overigens al 40 jaar niet, maar dat terzijde ... ;-) Wat zijn jouw ervaringen dan op dat gebied?
*

Bratra
331

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 sport
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Stelvio kopen in Duitsland
« Reactie #40 Gepost op: 12 november 2020, 18:21:54 »
Huur vrachtwagen schampt mijn auto. Rijdt door. Heeft niks gemerkt. Bij vkl tot stoppen gebracht. Schadeformulier ingevuld. Bestuurder wil graag vermeld hebben dat hij niks gemerkt heeft. Is daarom doorgereden. Vervolgens zegt AR ass de tegenpartij ontkent dus we vergoeden uw schade maar het kost u wel u no claim. Toevallig kent mijn vrouw de directeur van het verhuurbedrijf. Die doet navraag en AR ass blijkt de schade nooit geclaimed te hebben. Onder het mom verhalen kost meer dan betalen en no claim korten. Eerst werd er ontkent maar toen ik wat documentatie had werd het angstvallig stil bij AR ass. Oplichters met een hoofdletter. Gaat nog een staartje hebben. Verrek, we zijn volledig off-topic.
Fiat Cinquecento 1.1 Sporting
Fiat Seicento 1.1 Sporting
Fiat Seicento 1.1 Sporting Abarth
Fiat Panda 100HP
Fiat Punto EVO
Fiat Punto Twinair Turbo

Alfa Romeo MiTo TwinAir 0.9 Esclusivo
Alfa Romeo MiTo Racer
Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm Super Veloce Pack

Alfa Romeo Giulietta 1.4 Sport

Stan
Re: Stelvio kopen in Duitsland
« Reactie #41 Gepost op: 12 november 2020, 18:30:53 »
Verrek, we zijn volledig off-topic.

maakt niet uit... als we het maar kunnen blijven volgen .. ;-)) Maar wat je vertelt, daar zou ik ook doodziek van worden hoor..... uiteraard moeten we niet uit het oog verliezen dat die maatschappijen er zijn om (veel) geld te verdienen ... en hun klanten een beetje tevreden te houden want anders lopen ze weg niet waar. Jouw ervaring geeft alleen maar aan dat je als je iets overkomt alles zo veel mogelijk ter plaatste moet vastleggen..... maar door de commotie denk je daar natuurlijk niet altijd aan.... wie denkt er nu aan om zijn smartphone te gebruiken om gesprekken op te nemen in zo'n geval..... nu ik dit heb gelezen zal ik daar aan denken in voorkomend geval...
*

Bratra
331

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 sport
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Stelvio kopen in Duitsland
« Reactie #42 Gepost op: 12 november 2020, 18:40:10 »
Alles lag vast met foto’s en bestuurder heeft later verklaring gegeven dat hij het niet gemerkt heeft maar dat hij het helemaal niet ontkent aangezien de  sporen op de foto’s duidelijk waren. Directeur van het verhuurbedrijf heeft verklaard op papier dat de schade nooit verhaald is. Dikke pret! Het maakt niet zoveel uit voor mijn no claim maar het gaat om het principe.
Fiat Cinquecento 1.1 Sporting
Fiat Seicento 1.1 Sporting
Fiat Seicento 1.1 Sporting Abarth
Fiat Panda 100HP
Fiat Punto EVO
Fiat Punto Twinair Turbo

Alfa Romeo MiTo TwinAir 0.9 Esclusivo
Alfa Romeo MiTo Racer
Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm Super Veloce Pack

Alfa Romeo Giulietta 1.4 Sport

Stan
Re: Stelvio kopen in Duitsland
« Reactie #43 Gepost op: 12 november 2020, 18:43:41 »
Een flinke afschrijving in de eerste jaren hoort nou eenmaal bij de aanschaf van een nieuwe auto. Als je die in de eerste 3 jaar weer weg doet, leg je er fors op toe. Punt.  Als je dat niet wilt, moet je eigenlijk niet nieuw kopen. Als je toch een nieuwe auto koopt, is die afschrijving in de eerste jaren blijkbaar niet doorslaggevend in je beslissing. Ik begrijp dan nooit helemaal waarom exact dezelfde afschrijving wel een issue is bij een onverhoopte total loss.

Appels-met-peren vergelijking...... de afschrijving van een nieuwe auto is een zekere gebeurtenis..... het total loss raken van een auto is een onzekere gebeurtenis.... daar is het verzekeringsstel nu juist compleet op ingericht en ben ik blij dat als ik onverhoopt in een dergelijke situatie terecht kom gewoon een nieuwe auto kan ophalen..... en dat kan bij de ene maatschappij wel... en bij de andere niet.
*

DanaBanana
759

  • *****
    - Super Alfist
Re: Stelvio kopen in Duitsland
« Reactie #44 Gepost op: 12 november 2020, 19:53:52 »
ik blij dat als ik onverhoopt in een dergelijke situatie terecht kom gewoon een nieuwe auto kan ophalen..... en dat kan bij de ene maatschappij wel... en bij de andere niet.
'Gewoon een nieuwe auto ophalen zal h"et sowieso niet zijn. Je zult een bedrag ontvangen en daarmee eventueel een nieuwe auto kunnen kopen. En dat kan bij elke maatschappij. Het enige verschil is dat je bij de ene maatschappij een hoger bedrag krijgt dan bij de andere. Dus zonder aanschafwaarde regeling moet je inderdaad zelf de afschrijving bijpassen. Maar dat moet je ook als je om een andere reden je auto inruilt. Maar goed, ik geloof niet dat we elkaar op dit punt gaan begrijpen, maar dat is verder geen probleem.

Verder is er hier niemand die beweerd dat een aanschafwaarde regeling niet gunstig is. Maar het is wel een beetje naïef om te denken dat je die regeling bij Alfa Romeo Insurance gratis cadeau krijgt zonder dat dit in de premie verrekend is.