!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Re: Stelvio kopen in Duitsland
« Reactie #45 Gepost op: 12 november 2020, 19:59:54 »
Verder is er hier niemand die beweerd dat een aanschafwaarde regeling niet gunstig is. Maar het is wel een beetje naïef om te denken dat je die regeling bij Alfa Romeo Insurance gratis cadeau krijgt zonder dat dit in de premie verrekend is.

er is hier helemaal niemand die stelt dat dit niet in de premie is verrekend..... waar haal je dat vandaan?? Er is wel iemand die bij Alfa Romeo Insurance minder premie betaalt dan bij CB en toch een volwaardige aanschafwaarde regeling heeft die hij bij CB niet kan krijgen (het factuurbedrag van aanschaf wordt uitbetaald) ..... hoe moeilijk is dat om te begrijpen?
*

DanaBanana
758

  • *****
    - Super Alfist
Re: Stelvio kopen in Duitsland
« Reactie #46 Gepost op: 12 november 2020, 20:04:49 »
Ik ben hier niet om voor of tegen een bepaalde maatschappij te pleiten. Heb zelf alleen ervaring met OHRA en Centraal Beheer en die vond ik allebei prima.

Wat ik wel een beetje  vervelend vind aan Alfa Romeo Insurance, is dat het de suggestie wekt dat je direct met Alfa Romeo zelf te maken hebt, en daardoor met betrokken mensen die alle ins en outs weten van jóuw merk en daar het beste mee voor. Als je even googlet op het adres van Alfa Romeo Insurance (Vaalserbergweg 313, Eindhoven), is die illusie verdwenen en wordt duidelijk hoe de vork werkelijk in de steel zit. Ik wil absoluut niet zeggen dat er daardoor iets mis is met Alfa Romeo Insurance. Maar het is wel een marketing-element waar ik me persoonlijk een beetje aan stoor. 
Re: Stelvio kopen in Duitsland
« Reactie #47 Gepost op: 12 november 2020, 20:30:11 »
Als je even googlet op het adres van Alfa Romeo Insurance (Vaalserbergweg 313, Eindhoven), is die illusie verdwenen en wordt duidelijk hoe de vork werkelijk in de steel zit. Ik wil absoluut niet zeggen dat er daardoor iets mis is met Alfa Romeo Insurance. Maar het is wel een marketing-element waar ik me persoonlijk een beetje aan stoor.

het lijkt wel of je in de veronderstelling verkeert dat dit een een of ander schimmig verzekeraartje is die zomaar de naam van Alfa Romeo gebruikt om zijn verzekeringetjes te kunnen slijten.......  denk je werkelijk dat Alfa Romeo (lees: FCA) daar zijn niets mee van doen zou hebben? Voor jouw informatie.... als je je garantie wil verlengen (via de officiële site van Alfa Romeo) dan kom je ook bij deze club in Eindhoven terecht ..... nog sterker: op mijn laatste polisblad staat nu zelfs FIAT insurance.....

*

DanaBanana
758

  • *****
    - Super Alfist
Re: Stelvio kopen in Duitsland
« Reactie #48 Gepost op: 12 november 2020, 20:35:04 »
Er is wel iemand die bij Alfa Romeo Insurance minder premie betaalt dan bij CB en toch een volwaardige aanschafwaarde regeling heeft die hij bij CB niet kan krijgen (het factuurbedrag van aanschaf wordt uitbetaald) ..... hoe moeilijk is dat om te begrijpen?
Hartstikke mooi, goed gedaan. En tegelijkertijd zijn er ongetwijfeld ook mensen die bij CB beter en goedkoper af zijn dan bij Alfa Romeo Insurance. (In ieder geval 1: Ik) En de eigenaar van dit topic die vroeg naar een maatschappij die geen alarminstallatie misschien ook wel. Of misschien is hij nog wel beter af bij een maatschappij waar we allemaal nog niet aan gedacht hebben.

Het heeft dus niet zoveel zin om eindeloos te blijven benadrukken hoe goed (of misschien wel briljant) jouw keuze voor Alfa Romeo Insurance is geweest. Jouw omstandigheden en afwegingen hoeven niet per definitie hetzelfde te zijn voor anderen. Op deze manier ontstaat een beetje het gevoel - vast en zeker onbedoeld - alsof iedereen die tot een andere keuze komt dan jij gek is. En dat is natuurlijk niet het geval.

Ik denk dat de persoon die de vraag stelde vooral geholpen is met feitelijke informatie waarmee hij zelf een keuze kan maken. Niet met anekdotisch bewijs waarom de keuze van een individu ook het beste voor hem zou moeten zijn..
Re: Stelvio kopen in Duitsland
« Reactie #49 Gepost op: 12 november 2020, 20:48:40 »
Ik denk dat de persoon die de vraag stelde vooral geholpen is met feitelijke informatie waarmee hij zelf een keuze kan maken. Niet met anekdotisch bewijs waarom de keuze van een individu ook het beste voor hem zou moeten zijn..

juist... feitelijke info.... dat was de stelling dat CB een nieuwaarde regeling had voor een Stelvio van > 60 mille dus niet en daar reageerde ik op met de mededeling dat ik bovendien nog minder premie betaalde ook bij een maatschappij die wel een echte nieuwwaarde regeling had .... dat is alles... dat er je er van alles bij gaat slepen om maar een punt te kunnen maken is redelijk triest....

Of deze verzekeraar goed is weet ik niet... geen ervaring mee zoals gezegd dus ga nou geen woorden in mijn mond leggen...... kom met goede argumenten en feitelijkheden...... aan waardeoordelen hebben we niets......
*

DanaBanana
758

  • *****
    - Super Alfist
Re: Stelvio kopen in Duitsland
« Reactie #50 Gepost op: 12 november 2020, 20:56:01 »
het lijkt wel of je in de veronderstelling verkeert dat dit een een of ander schimmig verzekeraartje is

Nee hoor, dat veronderstel ik helemaal niet. Ik meld alleen dat je niet, zoals de naam wellicht veronderstelt, "direct bij Alfa Romeo" verzekerd bent. Maar gewoon bij A.S.R. Verzekeringen. Via een bureau dat voor talloze bedrijven en merken op die manier de "eigen label" verzekerings- en garantieactiviteiten runt. Niet alleen voor Alfa Romeo en andere FCA merken. Maar ook voor bijvoorbeeld Jaguar en bedrijven buiten de autobranche.

Nogmaals, daar is op zich helemaal niks mis mee en het laatste wat ik wil is beweren dat Alfa Romeo Insurance slecht is. Maar ik vind het persoonlijk een irritant marketing-trucje, dat bedoeld is om te suggereren dat je zaken doet "direct met de mensen achter jouw merk" en dat je daardoor eigenlijk beter af bent dan bij een "normale verzekeringsmaatschappij". Dat laatste is natuurlijk helemaal niet gezegd. Waarmee ik overigens ook niet wil suggereren dat je slechter af bent.

Maar goed, ik denk dat inmiddels alles wel gezegd is. Ik hoop dat de topic starter de verzekeraar kan vinden die hem het best past.
*

AdT
88

  • Type Alfa: Stelvio grigio vesuvio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Stelvio kopen in Duitsland
« Reactie #51 Gepost op: 12 november 2020, 21:28:14 »
Temperamentvolle discussie heren, past wel bij het merk😉.
Inmiddels iemand van cb aan de lijn gehad, ze verzekeren mijn auto w.a. op chassisnr voor de rit naar rdw. Verder krijg ik een offerte voor een all risk verzekering. Zij eisen een alarm als de auto meer dan 75k nieuw was en jonger dan 5 jaar. Hoogte van de premie weet ik nog niet.
Re: Stelvio kopen in Duitsland
« Reactie #52 Gepost op: 12 november 2020, 21:30:52 »
Top !! Alvast veel plezier toegewenst met je nieuwe aanwinst !
*

AdT
88

  • Type Alfa: Stelvio grigio vesuvio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Stelvio kopen in Duitsland
« Reactie #53 Gepost op: 12 november 2020, 21:59:55 »
Dankje gaat lukken. Woensdag ophalen, vrijdag rdw, bpm aangeven en dan de dagen aftellen tot het kenteken komt.🙃
Re: Stelvio kopen in Duitsland
« Reactie #54 Gepost op: 12 november 2020, 22:04:47 »
@AdT Had je de beslissing al genomen dat je hem wilde kopen voordat je de proefrit maakte of heb je dat erna/tijdens besloten? Ik wilde eerst een MB GLC kopen maar moest van mijn echtgenote (heeft zelf een MiTo) een proefritje maken in een Stelvio ..... ;-)) De Benz is het niet geworden ...... ;-))
*

grigio vesuvio
61

  • Type Alfa: Giulia 2.0T Super
  • **
    - Junior Alfist
Re: Stelvio kopen in Duitsland
« Reactie #55 Gepost op: 12 november 2020, 23:05:53 »
Temperamentvolle discussie heren, past wel bij het merk😉.

Inderdaad een temperamentvolle discussie. Alhoewel ik wel vind dat Alfa-liefhebbers onder elkaar wat eensgezinder zouden mogen zijn. Dit lijkt meer op een Mercedes-Alfa Romeo battle, waarbij ik in het midden laat wie in dit geval de berekenende Duitser dan wel de gepassioneerde, maar soms wat irrationele Italiaan is.  In ieder geval goed om te horen dat in het letterlijke vergelijk van Donald de Merc het heeft afgelegd tegen de Alfa.
*

AdT
88

  • Type Alfa: Stelvio grigio vesuvio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Stelvio kopen in Duitsland
« Reactie #56 Gepost op: 12 november 2020, 23:22:11 »
@Donald
Dit was de 4e Stelvio waarin ik een proefrit maakte, dus zeer bewust een Stelvio gekozen ondanks dat ik over mijn BMW zeer tevreden was.
Zeg nou zelf, het is toch met afstand de mooiste suv die je kan kopen😊
Re: Stelvio kopen in Duitsland
« Reactie #57 Gepost op: 12 november 2020, 23:49:53 »
@AdT  ..... ha ha .... ook uit een Duitser gestapt (mijn echtgenote en ik hebben er 6 versleten .. ;-)) .... daar moet Alfa het van hebben om een beetje te groeien: klanten die overkomen van andere merken !  De merk-trouwheid is bij Alfa ongekend.... er lopen er hier rond die een lange reeks Alfa's in bezit hebben gehad... mooi vind ik dat .... ;-)) Ik vind de 'looks' van de Stelvio niet eens het grootse 'party-piece' van de auto. Ik vind hem onder alle Cross-overs/SUV's wel een van de mooiste, maar Ik was (en ben) nog het meest onder de indruk van de rijeigenschappen van de auto... en niet omdat ik nu in een Q rijd. Mijn eerste testrit begin 2018 was in een 4-cilinder (de 6 was er nog niet) en daar was ik al van onder de indruk. Knappe prestatie om zo'n SUV met een 2 liter 4 cilinder er af-fabriek 280 pk uit te laten persen en gelijk zulke mooie rijeigenschappen mee te geven. Ik weet zeker dat als ze alle Volvo XC60, BMW X3, Audi Q5 en MB GLC rijders van deze wereld een proefrit in een Stelvio zouden laten maken, Alfa er een boel klanten bij zou krijgen..... ;-)) .... Maar hoe krijg je dat nu voor elkaar ??
*

Robert69
1.230

  • Type Alfa: Benenwagen
  • *****
    - Super Alfist
Re: Stelvio kopen in Duitsland
« Reactie #58 Gepost op: 13 november 2020, 09:11:36 »
@AdT  Ik weet zeker dat als ze alle Volvo XC60, BMW X3, Audi Q5 en MB GLC rijders van deze wereld een proefrit in een Stelvio zouden laten maken, Alfa er een boel klanten bij zou krijgen..... ;-)) .... Maar hoe krijg je dat nu voor elkaar ??

Ja ehhh...niet. De massa vertrouwt op en volgt de massa. Een kleine speler als Alfa Romeo bedient een niche markt en dat zal niet veranderen. En eigenlijk ken ik geen enkele Alfa rijder die graag wilt dat iedereen in een Alfa rijdt. Het geeft toch een gevoel van exclusiviteit, nietwaar?
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

Alfajan53
64

  • Type Alfa: Giulietta
  • **
    - Junior Alfist
Re: Stelvio kopen in Duitsland
« Reactie #59 Gepost op: 24 december 2020, 15:54:00 »
zo is het. Moet er niet aan denken dat ik op ieder hoek een alfa tegenkom. Krijg er kramp in mijn duim van
Alfa Giulietta 1.6 JDTm
De beste verbinding tussen twee punten is een Alfa Romeo

In het verleden:
33 1.4, 146 1.4. , 75 3.0 V6 america , 155 2.0 ts, 147 1.6 ts,
gt 1.8 imola, Giullietta 1.4 ma 170 pk.