!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Bram Bijl
1

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
thuiskomer op de Giulia
« Gepost op: 15 april 2020, 21:05:24 »
Ik heb een Alfa Romeo Giulia 2.2 Super (Diesel) met lichtmetalen velgen type Veloce en bandenmaat 225/45 R18. Op deze auto wordt een bandenreparatieset geleverd, een systeem waar ik niet enthousiast van wordt. Ik heb veel liever een thuiskomer. Mijn dealer vertelde me dat een thuiskomer niet past onder deze auto. Hetgeen ik zeer vreemd vind. Dus mijn vraag aan jullie Giulia-experts: past er een thuiskomer onder mijn Giulia en zo ja, welke maat/type moet ik dan hebben ? Mvg Bram Bijl
*

streetscreamer
225

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: thuiskomer op de Giulia
« Reactie #1 Gepost op: 15 april 2020, 22:19:29 »
past niet onder of past niet in...?    De verlaging in de kofferbak van de Juul leent zich niet echt voor het herbergen van een reservewiel of thuiskomer.  Gaat je een hoop bagageruimte kosten.
2 + 3 + 3 + 4 + 4 + 4 + 8 = 28 cilinders driving fun now
previous Alfa's: Alfasud Super 1.3, Alfetta Lusso 2.0, 159SW jtdm 8v
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: thuiskomer op de Giulia
« Reactie #2 Gepost op: 16 april 2020, 11:28:22 »
past niet onder of past niet in...?    De verlaging in de kofferbak van de Juul leent zich niet echt voor het herbergen van een reservewiel of thuiskomer.  Gaat je een hoop bagageruimte kosten.

klopt, giullia is nooit met thuiskomer geleverd ivm met min-of-meer standaard runflat banden.... Stelvio wel, die heeft dan ook plaats voor thuiskomer in de kofferbak. Deze past niet in de giulia, zoals aantal mensen al ondervonden hebben ;)
Ook heb je natuurlijk geen krik etc, die moet je dan ook hebben. Bij mijn vorige 147 GTA was probleem met thuiskomer o.a. of velg over de 330mm remmen paste, zou bij giulia ook wel eens op kunnen gaan. Bij GTA moest ik bij lekke voorband 2 wielen wisselen, achtervelg ipv lekke voorband, vervolgens thuiskomer naar achterwiel.
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

SpecialVeloce
1.241

  • Type Alfa: Alfa 159 SW TI
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
  • Turbo lag is like fore play
Re: thuiskomer op de Giulia
« Reactie #3 Gepost op: 16 april 2020, 13:10:15 »
@jwq

Ik dacht dat de 156 GTA wel een dergelijke thuiskomer had die was beduidend groter de velg.

Is er niet een uitsparing in de kofferbak van de Giulia ?
Eventueel denk ik hardop als ik een Thuiskomer van de 159 Ti zou nemen met eventueel een spacer zou het ook moeten lukken.
Welliswaar los in de kofferbak... Terug naar de e30 of ascona tijd  :D maar op vakantie echt fantastisch als je geen prop kan zetten.
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: thuiskomer op de Giulia
« Reactie #4 Gepost op: 16 april 2020, 13:15:00 »
@jwq
Ik dacht dat de 156 GTA wel een dergelijke thuiskomer had die was beduidend groter de velg.
...
Op mijn 147 GTA zijn op een gegeven moment de voorremen opgewaardeerd van 305 mm naar 330 mm schijven (fabrieksmodificatie), waardoor de standaard thuiskomer niet meer paste. Standaard alfa oplossing was dat je ook zo'n schuimset erbij kreeg ;), bij inleveren van de thuiskomer. Heb ik toen niet voor gekozen.

Die uitsparing in de kofferbak van de giulia blijkt niet te passen voor de stelvio set, zit bij giulia nml zekeringkast in ......
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Robbros
78

  • Type Alfa: Giulia 2.2jtdm
  • **
    - Junior Alfist
  • startende forum alfist met 25 jaar alfa ervaring
33,146,145,156,159,gt,giulietta,giulia