!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Long tall Nick
25

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • *
    - Startende Alfist
Tijdsduur updates navigatie ?
« Gepost op: 1 augustus 2019, 08:33:37 »
Guilia bijna 2 jaar oud. Volgens telefonisch contact met dealer blijft de navigatie altijd ( gratis ) te updaten.  Ik heb hier mijn vraagtekens bij. Heeft iemand ervaringen hiermee.
En hoe zit het met connect, ik bedoel het systeem dat live de files aangeeft .
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Tijdsduur updates navigatie ?
« Reactie #1 Gepost op: 1 augustus 2019, 09:53:29 »
Citaat van: Long tall Nick op  1 augustus 2019, 08:33:37
Citaat van: Long tall Nick op  1 augustus 2019, 08:33:37
Guilia bijna 2 jaar oud. Volgens telefonisch contact met dealer blijft de navigatie altijd ( gratis ) te updaten.  Ik heb hier mijn vraagtekens bij. Heeft iemand ervaringen hiermee.
En hoe zit het met connect, ik bedoel het systeem dat live de files aangeeft .

Volgens de gegevens op de Mopar site zijn de updates in elk geval de eerste 3 jaar gratis. Wat er daarna gebeurd staat nergens ;) , en ik denk dat er nog niemand zo ver is (mijne is ook 2 jaar oud )
File informatie loopt "gewoon" via RDS/TMC over de radio, dit is een gratis dienst.

eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

svadu
372

  • Type Alfa: Giulia Super
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Tijdsduur updates navigatie ?
« Reactie #2 Gepost op: 5 augustus 2019, 14:14:12 »
En als je 'extended fabrieks garantie' hebt is het ook een vraag hoe het gaat werken :)
147 1.6 TS -> GT 2.0 JTS -> Giulietta QV (Squadra tuning, Supersprint turboback) -> Giulie Super 2T (Veloce Pack  + Squadra Massimo)
*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Re: Tijdsduur updates navigatie ?
« Reactie #3 Gepost op: 6 augustus 2019, 14:56:06 »
Citaat van: svadu op  5 augustus 2019, 14:14:12
Citaat van: svadu op  5 augustus 2019, 14:14:12
En als je 'extended fabrieks garantie' hebt is het ook een vraag hoe het gaat werken :)

Bestaat dit ook al? Moest je zeker betalen?
Heb laatst nog een brief naar de FCA gestuurd hierover, dat ik het niet leuk vind dat de modellen nu 5 jaar garantie hebben.
Ik weet dat men hierover kan discussiƫren, maar vind vanuit elk oogpunt belachelijk.

En "on topic":
De kaarten lijken nog steeds aardig achter te lopen. Dus zelf kan ik mij er niet druk om maken.
Dit TomTom is echt de slechtste navigatie die ik tot nu toe heb gehad. Qua kaart materiaal, maar ook features, schermindeling etc.
Maar ja, daardoor rijd juul niet minder goed natuurlijk
*

jwq
2.620

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Tijdsduur updates navigatie ?
« Reactie #4 Gepost op: 6 augustus 2019, 15:12:24 »
Citaat van: QuadroOlieo op  6 augustus 2019, 14:56:06
Citaat van: QuadroOlieo op  6 augustus 2019, 14:56:06
.....
Bestaat dit ook al? Moest je zeker betalen?
Heb laatst nog een brief naar de FCA gestuurd hierover, dat ik het niet leuk vind dat de modellen nu 5 jaar garantie hebben.
Ik weet dat men hierover kan discussiƫren, maar vind vanuit elk oogpunt belachelijk.
...

Binnen de fabrieksgarantie periode kan je inderdaad tegen betaling verlengde garantie kopen, zie
http://www.alfaromeoextragarantie.nl/index.php
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA