!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

Nathan
14

• Type Alfa: Giulia 2.0 T
  • *
    - Startende Alfist
Toeter werkt soms niet
« Gepost op: 30 november 2024, 16:59:31 »
Iemand ook al eens voorgehad dat de toeter het niet echt goed lijkt te doen? Ik moet soms 2x duwen en bij gebruik van de remote start toetert hij vaak slechts 1x en ook duidelijker korter en stiller.

Giulia 2.0 T 200
2019
*

Marcel1979
833

• Type Alfa: Giulia 2.0T
    Amico del club - Super Alfist
Re: Toeter werkt soms niet
« Reactie #1 Gepost op: 30 november 2024, 19:21:13 »
Ik meen ergens gelezen te hebben dat het vervangen van (een van de 6) relais bij het rechter voorwiel deze storing oplost.
Nu: 2018 Giulia 2.0T Squadra Massimo
Toen: 2001 156 SW Selespeed, 2014 Giulietta 2.0JTDm, 2011 Giulietta QV
*

Robert69
1.854

• Type Alfa: Giulia Veloce
    - Super Alfist
« Reactie #2 Gepost op: 30 november 2024, 19:32:53 »
Ik meen ergens gelezen te hebben dat het vervangen van (een van de 6) relais bij het rechter voorwiel deze storing oplost.

Die relais zijn overal goed voor. Doet je airco, startstop, airfryer, stoomstrijkijzer of toeter het niet? Nieuwe relais! ;D
147 JTD 8V - Edizione Limitate
147 JTD 8V - Progression
Giulietta 1.4 MA QV-line
Giulietta QV - Launch Edition nr. 345
Giulia Veloce
*

DanielH92
2.368

• Type Alfa: Giulietta QV TCT
    Moderatore - Super Alfist
« Reactie #3 Gepost op: 1 december 2024, 12:53:37 »

En dan maar gelijk alle 6 vervangen om toekomstige ellende te voorkomen.

Het zou Alfa toch sieren om voor zoiets een terugroepactie te regelen.. Even langsrijden, kwartiertje werk en weer een tevreden klant. Maar blijkbaar moet je als managementfunctie het omgekeerde doen van waar de klant blij van wordt om weer een mooie bonus op te mogen strijken.
*

Nathan
14

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #4 Gepost op: 1 december 2024, 16:02:09 »
Bedankt voor de reacties. Die relais van de toeter is blijkbaar niet erg makkelijk bereikbaar. Zit in de meest linkse van de 3 afdekbakjes die achter het passagierskant licht zitten.
*

Nathan
14

• *
    - Startende Alfist
« Reactie #5 Gepost op: 19 juni 2025, 16:20:01 »
Heb ze uiteindelijk toch vervangen omdat de Giulia niet wou starten. De twee relais onder het  voorlicht aan de passagierskant. Sindsdien ook geen toeter problemen meer gehad. Ik vermoed dat het een voorbode was van een slechte relais, of toeval.
*

Ron
322

• Type Alfa: Giulia 2.0T / Giulia 2.1
    - Senior Alfist
« Reactie #6 Gepost op: 19 juni 2025, 17:37:58 »
Auto rechtsvoor omhoog op de krik, rechtervoorwiel eraf, kunststof binnenscherm rechtsvoor achter de koplamp losmaken en naar achteren buigen. Kan je er perfect bij en meteen alle relais vervangen. Ben je voor klaar ? Kofferbak open en daar ook alle relais vervangen. Ik was voor rond de 50€ klaar. Geen storingen meer.

Gr Ron