!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-inLET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
0 leden en 1 gast bekijken dit topic.
Je kan beter een 200pk versie halen en dan tunen naar 280-300pk.Heb ik ook gedaan bij Stephan, en het is natuurlijk fan.tas.tisch.Ook handig zaken als start/stop altijd uit, verschillende niveau van vermogen met dna knop, geen soft limiter, etc etc.
Nou, die 'paar pk's' pak ik anders graag mee!En de driveability verbeteren kan natuurlijk óók geen kwaad. Ik snap ook dat er bij benzinemodellen minder extra vermogen te halen is i.v.m. een diesel, maar vooral de herprogrammering vd DNAknop lijkt me prettig.Dat racegedoe is niets meer voor een heer van mijn leeftijd ;-)
Ik heb mijn Stelvio wel laten tunen bij EQ Performance ( @Paul ). Mijn Stelvio is de 280pk versie en zal dus nu ergens rond de 320pk moeten leveren. Het ding loopt echt als een trein. Je merkt vooral het verschil in de "punch" van de auto in het middengebied en boven de 5000 toeren. Helaas is Duitsland nog dicht, want de begrenzer is ook verwijderd.
Je mag wel op doorreis door Duitsland als ik het goed heb. Heb ik al twee keer gedaan. Een keer voor een weekendje Drenthe en een keer voor een zakelijk ritje naar Belgie.Is wel bizar als je dan continu rond de 200 rijdt en dan ineens weer in Nederland bent en je weer 100 moet rijden. Echt een enorm verschil...
Citaat van: alfata op 29 april 2021, 11:07:34Ik heb mijn Stelvio wel laten tunen bij EQ Performance ( @Paul ). Mijn Stelvio is de 280pk versie en zal dus nu ergens rond de 320pk moeten leveren. Het ding loopt echt als een trein. Je merkt vooral het verschil in de "punch" van de auto in het middengebied en boven de 5000 toeren. Helaas is Duitsland nog dicht, want de begrenzer is ook verwijderd.Wat is je ervaring met EQ performance? Lees er niet zo heel veel over op dit forum. Jij heb natuurlijk redelijke ervaring met andere tuners, dit in vergelijking meegenomen? Niet op de rollerbank gemeten bij EQ?
Citaat van: hwk op 25 april 2021, 17:48:22Nou, die 'paar pk's' pak ik anders graag mee!En de driveability verbeteren kan natuurlijk óók geen kwaad. Ik snap ook dat er bij benzinemodellen minder extra vermogen te halen is i.v.m. een diesel, maar vooral de herprogrammering vd DNAknop lijkt me prettig.Dat racegedoe is niets meer voor een heer van mijn leeftijd ;-)Nou ik kan je vertellen dat je met 280 pk al bang word, vind het nu al een monster. Denk dat je er nog op terugkomt na je diesel avontuur :P
Citaat van: alfata op 29 april 2021, 11:07:34Ik heb mijn Stelvio wel laten tunen bij EQ Performance ( @Paul ). Mijn Stelvio is de 280pk versie en zal dus nu ergens rond de 320pk moeten leveren. Het ding loopt echt als een trein. Je merkt vooral het verschil in de "punch" van de auto in het middengebied en boven de 5000 toeren. Helaas is Duitsland nog dicht, want de begrenzer is ook verwijderd.Wat is je ervaring met EQ performance? Lees er niet zo heel veel over op dit forum. Jij heb natuurlijk redelijke ervaring met andere tuners, dit in vergelijking meegenomen? Niet op de rollerbank gemeten bij EQ?[/quote@gbinsb Ik heb 2 weken geleden mijn Stelvio laten tunen bij eq performance. Er is geen rollenbank, maar ze werken met een dynopro. Een apparaat waar ik nog nooit van gehoord had, maar het is een soort computer die op je wiel gemonteerd wordt.Volgens de meting had mijn Stelvio 199pk en na tuning 292pk. Het koppel was vooral enorm toegenomen.Nu 400km verder en ik ben absoluut tevreden over het resultaat. Auto is serieus snel en de automaat hoeft nog minder snel een tandje terug te schakelen. Wel jammer dat de het start/stopsysteem niet konden uitschakelen.