!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

hwk
15

  • Type Alfa: 159 1.9 JTdM Squadra Mass
  • *
    - Startende Alfist
Tuning Giulia Veloce (benzine)
« Gepost op: 25 april 2021, 15:15:58 »
Hallo,

ik ben nieuw op dit forum en heb heb hier een paar uur een beetje rondgekeken.
Zèlf heb ik een 159 diesel die ik jaren terug bij Stephan heb laten tunen (altijd doen!!)
Wat mij op valt is dat ik geen berichten zie van mensen die hunGiulia Veloce benzine hebben laten tunen (of heb ik niet goed gekeken?..)
Ook op de site van Squadra zie ik ook geen gebruikerservaringen gepost..
Ik hèb dan nog geen Giulia, maar ik ga haar ZEKER laten tunen
Geloof niet alles wat je denkt!

Alfa Romeo 159 1.9 JTdM Squadra Massimo
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Tuning Giulia Veloce (benzine)
« Reactie #1 Gepost op: 25 april 2021, 17:40:13 »
Zijn er wel, maar er valt weinig te halen......
Meest eenvoudige is om de 200 pk naar 280 te krijgen. Uit de 280 pk (veloce) is max 320 pk te halen, en dat leverde de eerste versies ook al af fabriek ;)
Is dus hoofdzakelijk wat aanpassingen kwa driveability, en wellicht zoiets als performance logger (OBD dongle), of toevoegen van een race mode

https://squadra-tuning.nl/obd-tools/

https://squadra-tuning.nl/obd-tools/performance-logger/
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

hwk
15

  • Type Alfa: 159 1.9 JTdM Squadra Mass
  • *
    - Startende Alfist
Re: Tuning Giulia Veloce (benzine)
« Reactie #2 Gepost op: 25 april 2021, 17:48:22 »
Nou, die 'paar pk's' pak ik anders graag mee!
En de driveability verbeteren kan natuurlijk óók geen kwaad.
Ik snap ook dat er bij benzinemodellen minder extra vermogen te halen is i.v.m. een diesel, maar vooral de herprogrammering vd DNAknop lijkt me prettig.
Dat racegedoe is niets meer voor een heer van mijn leeftijd ;-)
Geloof niet alles wat je denkt!

Alfa Romeo 159 1.9 JTdM Squadra Massimo
*

SirLancelot
126

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ***
    - Alfist
Re: Tuning Giulia Veloce (benzine)
« Reactie #3 Gepost op: 28 april 2021, 22:50:27 »
Je kan beter een 200pk versie halen en dan tunen naar 280-300pk.
Heb ik ook gedaan bij Stephan, en het is natuurlijk fan.tas.tisch.
Ook handig zaken als start/stop altijd uit, verschillende niveau van vermogen met dna knop, geen soft limiter, etc etc.
Giulia 2.0T A/T, Bianco Alfa, Red Veloce Interior, Squadra Massimo
*

GT1986
1.151

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning Giulia Veloce (benzine)
« Reactie #4 Gepost op: 29 april 2021, 07:25:50 »
Je kan beter een 200pk versie halen en dan tunen naar 280-300pk.
Heb ik ook gedaan bij Stephan, en het is natuurlijk fan.tas.tisch.
Ook handig zaken als start/stop altijd uit, verschillende niveau van vermogen met dna knop, geen soft limiter, etc etc.

Als je het leuk vindt om een zo groot mogelijke vermogenswinst te behalen kun je idd het beste de 200pk-versie halen. Maar die kun je in technisch opzicht natuurlijk niet vergelijken met de Veloce, die van het Q4-systeem is voorzien.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

alki
62

  • Type Alfa: Giulietta
  • **
    - Junior Alfist
Re: Tuning Giulia Veloce (benzine)
« Reactie #5 Gepost op: 29 april 2021, 09:59:10 »
Nou, die 'paar pk's' pak ik anders graag mee!
En de driveability verbeteren kan natuurlijk óók geen kwaad.
Ik snap ook dat er bij benzinemodellen minder extra vermogen te halen is i.v.m. een diesel, maar vooral de herprogrammering vd DNAknop lijkt me prettig.
Dat racegedoe is niets meer voor een heer van mijn leeftijd ;-)

Nou ik kan je vertellen dat je met 280 pk al bang word, vind het nu al een monster.
Denk dat je er nog op terugkomt na je diesel avontuur :P
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning Giulia Veloce (benzine)
« Reactie #6 Gepost op: 29 april 2021, 11:07:34 »
Ik heb mijn Stelvio wel laten tunen bij EQ Performance ( @Paul ). Mijn Stelvio is de 280pk versie en zal dus nu ergens rond de 320pk moeten leveren. Het ding loopt echt als een trein. Je merkt vooral het verschil in de "punch" van de auto in het middengebied en boven de 5000 toeren. Helaas is Duitsland nog dicht, want de begrenzer is ook verwijderd.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning Giulia Veloce (benzine)
« Reactie #7 Gepost op: 29 april 2021, 12:50:35 »
Je mag wel op doorreis door Duitsland als ik het goed heb. Heb ik al twee keer gedaan. Een keer voor een weekendje Drenthe en een keer voor een zakelijk ritje naar Belgie.
Is wel bizar als je dan continu rond de 200 rijdt en dan ineens weer in Nederland bent en je weer 100 moet rijden. Echt een enorm verschil...
*

gbinsb
307

  • Type Alfa: 147 GTA
  • ****
    Amico del club - Senior Alfist
Re: Tuning Giulia Veloce (benzine)
« Reactie #8 Gepost op: 29 april 2021, 15:55:38 »
Ik heb mijn Stelvio wel laten tunen bij EQ Performance ( @Paul ). Mijn Stelvio is de 280pk versie en zal dus nu ergens rond de 320pk moeten leveren. Het ding loopt echt als een trein. Je merkt vooral het verschil in de "punch" van de auto in het middengebied en boven de 5000 toeren. Helaas is Duitsland nog dicht, want de begrenzer is ook verwijderd.

Wat is je ervaring met EQ performance? Lees er niet zo heel veel over op dit forum. Jij heb natuurlijk redelijke ervaring met andere tuners, dit in vergelijking meegenomen? Niet op de rollerbank gemeten bij EQ?
147 GTA, GTV 2.0 V6 TB, Giulietta 1.4MA TCT, Corvette C6 6.2 V8
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning Giulia Veloce (benzine)
« Reactie #9 Gepost op: 29 april 2021, 16:32:24 »
Je mag wel op doorreis door Duitsland als ik het goed heb. Heb ik al twee keer gedaan. Een keer voor een weekendje Drenthe en een keer voor een zakelijk ritje naar Belgie.
Is wel bizar als je dan continu rond de 200 rijdt en dan ineens weer in Nederland bent en je weer 100 moet rijden. Echt een enorm verschil...

Ook op doorreis is een test verplicht. Je hoeft enkel en alleen je bezoek niet digitaal aan te melden als je op doorreis bent.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

alfata
3.412

  • Type Alfa: Alfa Romeo 4C / Stelvio Q
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: Tuning Giulia Veloce (benzine)
« Reactie #10 Gepost op: 29 april 2021, 16:34:55 »
Ik heb mijn Stelvio wel laten tunen bij EQ Performance ( @Paul ). Mijn Stelvio is de 280pk versie en zal dus nu ergens rond de 320pk moeten leveren. Het ding loopt echt als een trein. Je merkt vooral het verschil in de "punch" van de auto in het middengebied en boven de 5000 toeren. Helaas is Duitsland nog dicht, want de begrenzer is ook verwijderd.

Wat is je ervaring met EQ performance? Lees er niet zo heel veel over op dit forum. Jij heb natuurlijk redelijke ervaring met andere tuners, dit in vergelijking meegenomen? Niet op de rollerbank gemeten bij EQ?

Je moet denk ik dan kijken naar de prijs/kwaliteit verhouding. EQ heeft geen bank, dus je betaalt simpelweg voor het laten programmeren van de software. Vooraf en daarna wel met Draggy even wat geprobeerd met acceleratietijden. Daar zie je dan de verschillen.
Ik vind het een prima keuze, maar voor mij was het meer een gimmick dan hele serieuze bedoelingen. De 4C was gewoon heel belangrijk, dus die ging echt op de bank bij een bekende tuner. Met de Giulia en Stelvio kun je voor die prijs weinig mis gaan bij EQ. Er zal niet zoveel kennis als bij Squadra ofzo zitten, maar ik ben erg tevreden met hoe de auto loopt. Hij loopt echt hard door.
Alfa Romeo 4C - Rosso Alfa - Race package - 15mm spacers  -  Madeno 3mm wishbones blocks - Yokohama AD08R (215-40-18 / 255-30-19) - Beek Racing ECU stage 1 - Scara73 downpipe - JM Tuning exhaust - BMC Air inlet (315hp/400nm)

Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio Grigio Vesuvio - Beek stage 1
*

hwk
15

  • Type Alfa: 159 1.9 JTdM Squadra Mass
  • *
    - Startende Alfist
Re: Tuning Giulia Veloce (benzine)
« Reactie #11 Gepost op: 29 april 2021, 17:07:29 »
Nou, die 'paar pk's' pak ik anders graag mee!
En de driveability verbeteren kan natuurlijk óók geen kwaad.
Ik snap ook dat er bij benzinemodellen minder extra vermogen te halen is i.v.m. een diesel, maar vooral de herprogrammering vd DNAknop lijkt me prettig.
Dat racegedoe is niets meer voor een heer van mijn leeftijd ;-)

Nou ik kan je vertellen dat je met 280 pk al bang word, vind het nu al een monster.
Denk dat je er nog op terugkomt na je diesel avontuur :P

Het zal zéker een groot verschil zijn, ja.
Maar ik zal niet gauw bang zijn, denk ik. In het verleden het ik een Corvette ZR1, een C3 Corvette met een Keith Black motor (>700 pk, doorslippende wielen in de 3e versnelling), een BMW M5 Schnitzer (super auto!) en een Dax Cobra  (>500 pk) mogen rijden EN deze alle weten heel te houden. De laatste accelereerde zó agressief, dat het differentieel soms tegen de grond getrokken werd...
De enige die ècht lekker reed naar mijn smaak was de BMW: soepel, luxe en, als je wilde, super snel. Deze auto was in de 90er jaren bedoeld voor de Beierse politie om vette Porsches in te kunnen halen
Geloof niet alles wat je denkt!

Alfa Romeo 159 1.9 JTdM Squadra Massimo
*

AdT
88

  • Type Alfa: Stelvio grigio vesuvio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Tuning Giulia Veloce (benzine)
« Reactie #12 Gepost op: 29 april 2021, 19:12:41 »
Ik heb mijn Stelvio wel laten tunen bij EQ Performance ( @Paul ). Mijn Stelvio is de 280pk versie en zal dus nu ergens rond de 320pk moeten leveren. Het ding loopt echt als een trein. Je merkt vooral het verschil in de "punch" van de auto in het middengebied en boven de 5000 toeren. Helaas is Duitsland nog dicht, want de begrenzer is ook verwijderd.

Wat is je ervaring met EQ performance? Lees er niet zo heel veel over op dit forum. Jij heb natuurlijk redelijke ervaring met andere tuners, dit in vergelijking meegenomen? Niet op de rollerbank gemeten bij EQ?
[/quote
@gbinsb
Ik heb 2 weken geleden mijn Stelvio laten tunen bij eq performance.
Er is geen rollenbank, maar ze werken met een dynopro. Een apparaat waar ik nog nooit van gehoord had, maar het is een soort computer die op je wiel gemonteerd wordt.
Volgens de meting had mijn Stelvio 199pk en na tuning 292pk. Het koppel was vooral enorm toegenomen.
Nu 400km verder en ik ben absoluut tevreden over het resultaat. Auto is serieus snel en de automaat hoeft nog minder snel een tandje terug te schakelen. Wel jammer dat de het start/stopsysteem niet konden uitschakelen.
*

GT1986
1.151

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Tuning Giulia Veloce (benzine)
« Reactie #13 Gepost op: 29 april 2021, 21:56:49 »
Ik heb vandaag met een door Squadra getunede Giulia AWD Veloce gereden. Serieus rap apparaat, schijnt dankzij de verwijderde begrenzer 270 km/h te halen.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

hwk
15

  • Type Alfa: 159 1.9 JTdM Squadra Mass
  • *
    - Startende Alfist
Re: Tuning Giulia Veloce (benzine)
« Reactie #14 Gepost op: 30 april 2021, 09:20:31 »
@GT1986: dit is precies de auto, zoals ik haar wil hebben!!
Geloof niet alles wat je denkt!

Alfa Romeo 159 1.9 JTdM Squadra Massimo