!!
U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in
LET OP !! als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.
Alfa Romeo Types > De Giulia / Stelvio Club
turbo fluitje 2.0 benzine
driftend:
Beste Allemaal,
Mijn auto, een 2.0 benzine turbo, gechipt savali, heeft bij koude motor een heel zacht fluitje in de verte. Na een paar kilometer verdwijnt het. Eigenlijk hoor je het alleen als de radio uit is, en bij uitrijden van het parkeervak, net voordat de turbo moet gaan leveren. Bij een normale rit hoor je niks, geen vermogenverlies, geen rook, geen gekke bijgeluiden niets.
Wie herkent dit en is dit normaal?
SpecialVeloce:
Niet echt iets om je zorgen over te maken.
Materiaal warmt wat op
Diesels hebben veel meer fluit. zeker mijn oude GTB 2256V die had een echte huil. En die sleurde er ook echt aan met 1.45 bar en die bleef het doen.
Als je stationair wat een rookpluimpje krijgt zijn de seals slecht aan het worden.
Na het rijden even kort de motor laten nadraaien. Parkeren valt daar ook onder. Te lang nadraaien is ook weer nadelig. meer als 30 seconden zorgt er weer voor dat de boel allemaal weer op warmt.
Cavallino:
Ik zal er eens op letten, die van mij is ook bij Savali geweest. Tot nu toe is het mij niet opgevallen.
DanaBanana:
--- Citaat van: driftend op 20 juni 2019, 11:25:23 ---Beste Allemaal,
Mijn auto, een 2.0 benzine turbo, gechipt savali, heeft bij koude motor een heel zacht fluitje in de verte. Na een paar kilometer verdwijnt het. Eigenlijk hoor je het alleen als de radio uit is, en bij uitrijden van het parkeervak, net voordat de turbo moet gaan leveren. Bij een normale rit hoor je niks, geen vermogenverlies, geen rook, geen gekke bijgeluiden niets.
Wie herkent dit en is dit normaal?
--- Einde van citaat ---
100% herkenbaar voor mijn Stelvio 2.0 benzine 280 pk. (Niet gechipt.)
driftend:
Beste heren, bedankt voor jullie feedback tot zover. Het klinkt ook niet echt als een probleem, maar ik heb een beetje slechte ervaring met de turbo in mijn giulietta QV toendertijd (tot 2x toe vervangen !). Maar die was nogal gevoelig voor vervuiling heb ik begrepen van verschillende kenners. Ik tank altijd RON 98, maar ten tijde van de giulietta wel bij een witte pomp. Bij de giulia gaat er alleen maar ESSOSynergy Supreme Plus 98 in, en anders BP of Shell. Inmiddels ook van anderen die kennis hebben van de giulia en de turbo vernomen dat het geheel uitstekend in elkaar zit (de giulia motorisch+turbo) en er tot nu toe geen problemen zijn gemeld op dat vlak.
Ik weet vanzelfsprekend ook dat een turbo (en een motor) eerst lekker warm moet zijn voordat je "gaat blazen" en dat je altijd even uit moet rijden, dat zit wel goed!
Navigatie
[0] Berichtenindex
[#] Volgende pagina
Naar de volledige versie