!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dit topic bevat een bericht dat is gemarkeerd als beste antwoord. Klik hier om dat bericht direct te bekijken!
Update remmen, helemaal blij nu !!!
« Gepost op: 16 december 2018, 17:07:19 »
Afgelopen week zijn mijn remmen geupdate !
Wat een verademing !
Mocht je ook niet blij zijn met de manier waarop jouw remmen reageren,
informeer dan zeker even bij je dealer of deze update er ook voor jouw Alfa is
*

Giulia M
268

  • Type Alfa: Giulia Super 2.2 MT
  • ****
    - Senior Alfist
    • GM - Car Drawings
Re: Update remmen, helemaal blij nu !!!
« Reactie #1 Gepost op: 16 december 2018, 20:36:47 »
Wat was er dan aan de hand wat nu dan verholpen is met een update?

Geïnteresseerd in een tekening van jouw auto? Die kan ik voor je maken! Klik Hier (of PM!)

Mijn Giulia :-)
*

Alfa 147 Ti
1.564

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Update remmen, helemaal blij nu !!!
« Reactie #2 Gepost op: 16 december 2018, 21:58:44 »
Ja meer info is altijd leuk.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

Paul
1.847

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Update remmen, helemaal blij nu !!!
« Reactie #3 Gepost op: 17 december 2018, 09:11:02 »
Ik heb problemen met mijn remmen voor, hoor bij langzaam rollend een honend geluid vanaf voren. HS Corse heeft er al naar gekeken, maar vertelde dat zij er verder niets aan konden doen (naast schoonmaken etc en dat hadden ze al gedaan). Dus ik ben wel benieuwd wat bij jou verholpen is en wie dit heeft gedaan.
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

bekkie
2.729

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Update remmen, helemaal blij nu !!!
« Reactie #4 Gepost op: 17 december 2018, 17:10:58 »
Ik heb problemen met mijn remmen voor, hoor bij langzaam rollend een honend geluid vanaf voren. HS Corse heeft er al naar gekeken, maar vertelde dat zij er verder niets aan konden doen (naast schoonmaken etc en dat hadden ze al gedaan). Dus ik ben wel benieuwd wat bij jou verholpen is en wie dit heeft gedaan.

Lijkt me een software-update specifiek voor de Stelvio, voor activering van de remmen (brake by wire).
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
Re: Update remmen, helemaal blij nu !!!
« Reactie #5 Gepost op: 18 december 2018, 16:35:41 »
Wat was er dan aan de hand wat nu dan verholpen is met een update?

De auto remde nooit mooi regelmatig
In veel testen is dit ook al na voren gekomen.
ik kan moeilijk benoemen wat er precies gebeurde,
maar bij stevig remmen bijv. vanaf 100 tot 0 moest
je altijd de remdruk variëren om de auto gelijkmatig
te laten vertragen.
Nu remt deze mooi gelijkmatig
*

Cavallino
118

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Update remmen, helemaal blij nu !!!
« Reactie #6 Gepost op: 18 december 2018, 23:07:45 »
Wel herkenbaar, gelijkmatig remmen met de Giulia vraagt gewenning, zeker op lage snelheid. Weet je of het een update is die standaard wordt doorgevoerd bij een onderhoudsbeurt?
*

woutur
23

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Update remmen, helemaal blij nu !!!
« Reactie #7 Gepost op: 19 december 2018, 10:18:19 »
Interessant! Een van mijn minder goede ervaringen met de Giulia is mijn onvermogen om de auto tot een mooie stilstand te laten komen. Tenzij ik ontzettend mijn best doe, grijpt de klauw bij langzame snelheden ineens in de schijf waardoor ik altijd met een schok(je) stil kom te staan.
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Update remmen, helemaal blij nu !!!
« Reactie #8 Gepost op: 19 december 2018, 10:41:39 »
Grappig, heb er zelf nooit last mee gehad..... ;)
Als veloce natuurlijk wel iets grotere schijven, wellicht dat dat ook nog uitmaakt....
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Update remmen, helemaal blij nu !!!
« Reactie #9 Gepost op: 19 december 2018, 12:04:29 »
Het rustig tot stilstand komen heeft naar mijn idee niet zo veel met de remmen te maken.
Meer dat de automaat nog even 2-3 versnellingen terug schakeld.

Waar je met een handbak op dat moment de koppeling ingedrukt hebt, is dat niet zo met de automaat.
Heb in het begin op een tip van giuliaforums dat je op lage snelheid voor stilstand met de flippers naar neutraal schakeld dit geprobeerd.
Je kan dan mooi vloeiend tot stilstand komen. Echter … als je hem in neutraal zet precies op het moment dat hij van 2 naar 1 schakelt vind hij het niet leuk.
Dus ben daar toe mee gestopt, inmiddels gewend.
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

Cavallino
118

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Update remmen, helemaal blij nu !!!
« Reactie #10 Gepost op: 19 december 2018, 14:25:34 »
Grappig, heb er zelf nooit last mee gehad..... ;)
Als veloce natuurlijk wel iets grotere schijven, wellicht dat dat ook nog uitmaakt....


Ik heb de Veloce remmen (upgrade) en ervaar het ook, met name het vloeiend en zonder schokje tot stilstand komen vereist fijnbesnaard voetenwerk. Inmiddels ben ik er zodanig aan gewend dat ik het niet meer als heel storend ervaar. 
Re: Update remmen, helemaal blij nu !!!
« Reactie #11 Gepost op: 19 december 2018, 17:08:57 »
Het rustig tot stilstand komen heeft naar mijn idee niet zo veel met de remmen te maken.
Meer dat de automaat nog even 2-3 versnellingen terug schakeld.

Waar je met een handbak op dat moment de koppeling ingedrukt hebt, is dat niet zo met de automaat.
Heb in het begin op een tip van giuliaforums dat je op lage snelheid voor stilstand met de flippers naar neutraal schakeld dit geprobeerd.
Je kan dan mooi vloeiend tot stilstand komen. Echter … als je hem in neutraal zet precies op het moment dat hij van 2 naar 1 schakelt vind hij het niet leuk.
Dus ben daar toe mee gestopt, inmiddels gewend.

Klopt ik dacht ook altijd dat het aan het terugschakelen lag.
Maar na de update kun je veel gedoseerder remmen (zonder dat je het gevoel hebt dat de schijf niet overal even stroef is)
Re: Update remmen, helemaal blij nu !!!
« Reactie #12 Gepost op: 22 december 2018, 20:03:22 »
Met mijn Stelvio is het ook onmogelijk een zogenaamde 'taxi-stop' te maken. Als je probeert langzaam tot stilstand te komen gooit hij opeens zijn ankers uit en kom je met een schok(je) tot stilstand..... zeer irritant. Hij heeft net zijn eerste beurt gehad waarbij ik aanneem dat als er een update zou zijn, zij die zullen hebben uitgevoerd. Ik heb nog steeds hetzelfde probleem.... maar het went hoor... net als hangen ... ;-)
Gemarkeerd als beste antwoord door Gepost op Vandaag om 11:52:13
*

Fritsie
131

  • ***
    - Alfist
  • Annuleer Beste antwoord
  • Re: Update remmen, helemaal blij nu !!!
    « Reactie #13 Gepost op: 29 december 2018, 18:26:03 »
    Is het een hardware update of een software update geweest? Kun je iets meer vertellen wat nu is geupdate?

    Wat was er dan aan de hand wat nu dan verholpen is met een update?

    De auto remde nooit mooi regelmatig
    In veel testen is dit ook al na voren gekomen.
    ik kan moeilijk benoemen wat er precies gebeurde,
    maar bij stevig remmen bijv. vanaf 100 tot 0 moest
    je altijd de remdruk variëren om de auto gelijkmatig
    te laten vertragen.
    Nu remt deze mooi gelijkmatig
    Alfa Romeo Giulia 2.0 T Super 280pk AT
    Re: Update remmen, helemaal blij nu !!!
    « Reactie #14 Gepost op: 3 januari 2019, 16:53:20 »
    Is het een hardware update of een software update geweest? Kun je iets meer vertellen wat nu is geupdate?

    Wat was er dan aan de hand wat nu dan verholpen is met een update?

    Een Software update !