!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

Pstruijk
2

  • Type Alfa: Stelvio first edition
  • *
    - Startende Alfist
USB aansluitingen geven onvoldoende stroom
« Gepost op: 16 mei 2021, 10:36:19 »
Ik heb een Stelvio first edition en de USB poorten geven te weinig  wattage af om mijn telefoon te gebruiken en opteladen. Achterin is het al niet beter. De iPad wordt gewoon niet opgeladen. Is dit te verhelpen met een zwaardere zekering, of?.??
*

Timon
413

  • Type Alfa: Brera 1750, Merc E250
  • ****
    - Senior Alfist
Re: USB aansluitingen geven onvoldoende stroom
« Reactie #1 Gepost op: 16 mei 2021, 11:10:29 »
Gebruik je de originele snellaad kabels van de apparaten? De zekering vervangen heeft geen effect.
*

Rohit
302

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: USB aansluitingen geven onvoldoende stroom
« Reactie #2 Gepost op: 16 mei 2021, 12:49:14 »
Beste is een snellader in de sigarettenaansteker. Mijn Samsung laad daarmee "snel" op.
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

Pstruijk
2

  • Type Alfa: Stelvio first edition
  • *
    - Startende Alfist
Re: USB aansluitingen geven onvoldoende stroom
« Reactie #3 Gepost op: 16 mei 2021, 16:55:05 »
Ja, ik gebruik de originele Apple kabels, en de Apple wil graag 2,1 Amp. Hebben en de alfa levert maar 1 Amp. 
*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: USB aansluitingen geven onvoldoende stroom
« Reactie #4 Gepost op: 16 mei 2021, 19:01:48 »
In de Giulia zit er niet veel power achter.
Maar het laad wel op, ook tijdens stream + navigatie etc.

Heb een zo kort mogelijke kabel omdat het alleen maar in de weg zit.
Dat zal ook helpen.
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

DanielH92
1.921

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
Re: USB aansluitingen geven onvoldoende stroom
« Reactie #5 Gepost op: 16 mei 2021, 20:40:01 »
Heb een zo kort mogelijke kabel omdat het alleen maar in de weg zit.
Dat zal ook helpen.

Een kortere label laadt echt niet sneller op, dat verschil ga je pas merken als je in de honderden meters verschil gaat zitten. Het is geen tuinslang 😅
*

Rohit
302

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: USB aansluitingen geven onvoldoende stroom
« Reactie #6 Gepost op: 16 mei 2021, 21:27:44 »
Heb een zo kort mogelijke kabel omdat het alleen maar in de weg zit.
Dat zal ook helpen.

Een kortere label laadt echt niet sneller op, dat verschil ga je pas merken als je in de honderden meters verschil gaat zitten. Het is geen tuinslang 😅
een kortere kabel kan toch echt wel sneller opladen in sommige gevallen. Probeer die cheap ass kabels van 5meter tegenover een normale 1m kabel. Zit echt wel verschil in.
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: USB aansluitingen geven onvoldoende stroom
« Reactie #7 Gepost op: 17 mei 2021, 08:28:20 »
een kortere kabel kan toch echt wel sneller opladen in sommige gevallen. Probeer die cheap ass kabels van 5meter tegenover een normale 1m kabel. Zit echt wel verschil in.

Ik vermoed dat dat toch meer in de (slechte) kwaliteit/weerstand van de betreffende kabel zit.....
Maar goed, max. stroom wordt bepaald door apparaat dat de aansluiting verzorgt, dus de infotainment unit. Deze kan niet zomaar meer stroom leveren.
Als het alleen om laden gaat, kan je inderdaad beter de aansteker aansluiting gebruiken, die kan meer stroom leveren (of wellicht de USB aansluiting achterin, die is alleen voor voeding)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

PatrickP0078
85

  • Type Alfa: Giulia 2.2JTD
  • **
    - Junior Alfist
  • ay lmao
Re: USB aansluitingen geven onvoldoende stroom
« Reactie #8 Gepost op: 26 mei 2021, 13:07:09 »
Je kunt iets als onderstaande gebruiken, maar ik durf niet te garanderen of het zal werken met de usb aansluitingen van een auto. Op een computer werkt het wel.

https://www.amazon.com/dp/B009WWKN1S/ref=cm_sw_em_r_mt_dp_2JHVW9XD27PY78AVFY5H
Giulietta 1.6JTDm2 Squadra Massimo 160PK
Huidig: Giulia 2.2JTD Performance 235PK! 🏎
*

PascalV
330

  • Type Alfa: Stelvio 2.0T Q4 First Edi
  • ****
    - Senior Alfist
Re: USB aansluitingen geven onvoldoende stroom
« Reactie #9 Gepost op: 26 mei 2021, 13:59:57 »
Je kunt iets als onderstaande gebruiken, maar ik durf niet te garanderen of het zal werken met de usb aansluitingen van een auto. Op een computer werkt het wel.

https://www.amazon.com/dp/B009WWKN1S/ref=cm_sw_em_r_mt_dp_2JHVW9XD27PY78AVFY5H

Zullen ze wel een condensator in hebben gedaan dat het heel even lijkt alsof je telefoon sneller op laad.
Auto chronologie: Porsche 924 -> Alfa Romeo 147 -> Alfa Romeo GT -> BMW325i E90 -> Alfa Romeo MiTo -> Alfa Romeo Giulia 2.0T -> Stelvio First Edition
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: USB aansluitingen geven onvoldoende stroom
« Reactie #10 Gepost op: 26 mei 2021, 14:28:26 »
Ik heb zelf een Giulia met alleen een USB poort in het middenconsole vakje. Daar laast hij aardig vlot mee op moet ik zeggen. Zelfs met flitsmeister, google maps, spotify enz en het scherm van de phone op een redelijk felle/heldere stand, laadt hij nog altijd bij. Niet zo heel vlot maar dat kan ook haast niet
*

Wim Colle
12

  • Type Alfa: Stelvio diesel 210 pk
  • *
    - Startende Alfist
Re: USB aansluitingen geven onvoldoende stroom
« Reactie #11 Gepost op: 23 oktober 2022, 23:41:26 »
Ik heb een Stelvio first edition en de USB poorten geven te weinig  wattage af om mijn telefoon te gebruiken en opteladen. Achterin is het al niet beter. De iPad wordt gewoon niet opgeladen. Is dit te verhelpen met een zwaardere zekering, of?.??
f
Zelfde probleem in Stelvio eerste reeks. Ik werk altijd met originele kabels, opladen is érg zwak, zowel op IPhone als op Samsung.  Behoorlijk vervelend. Ken jij ondertussen een oplossing?
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: USB aansluitingen geven onvoldoende stroom
« Reactie #12 Gepost op: 24 oktober 2022, 08:51:52 »
Zelfde probleem in Stelvio eerste reeks. Ik werk altijd met originele kabels, opladen is érg zwak, zowel op IPhone als op Samsung.  Behoorlijk vervelend. Ken jij ondertussen een oplossing?
Ja, zoals hiervoor gemeld, aansteker aansluiting gebruiken ;)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

DanaBanana
758

  • *****
    - Super Alfist
Re: USB aansluitingen geven onvoldoende stroom
« Reactie #13 Gepost op: 24 oktober 2022, 18:31:48 »
Ik heb een Stelvio first edition en de USB poorten geven te weinig  wattage af om mijn telefoon te gebruiken en opteladen. Achterin is het al niet beter. De iPad wordt gewoon niet opgeladen. Is dit te verhelpen met een zwaardere zekering, of?.??
f
Zelfde probleem in Stelvio eerste reeks. Ik werk altijd met originele kabels, opladen is érg zwak, zowel op IPhone als op Samsung.  Behoorlijk vervelend. Ken jij ondertussen een oplossing?
Mmmm... ik heb ook een Stelvio First Edition. Bij een rit langer dan pakweg 30 minuten hang ik mijn iPhone eigenlijk standaard aan de usb voorin om bij te laden. Doorgaans draaien dan ook Waze en/of Flitsmeister en zo nu en dan een telefoontje tussendoor. Heb het idee dat de telefoon dan aan het eind van de rit altijd netjes bijgeladen is. (en gewoon via een goedkoop, niet origineel kabeltje.)
*

Wim Colle
12

  • Type Alfa: Stelvio diesel 210 pk
  • *
    - Startende Alfist
Re: USB aansluitingen geven onvoldoende stroom
« Reactie #14 Gepost op: 24 oktober 2022, 19:08:04 »
Zo zou ik het ook graag willen 😋