!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

*

Kees777
3

  • Type Alfa: Guilia Q
  • *
    - Startende Alfist
Re: Vraagje over adaptieve cruise control
« Reactie #15 Gepost op: 22 maart 2024, 10:34:07 »
Bij mij op mijn Giulia uit 2017 zat ook geen acc. Dit heb ik voor €275,- laten inbouwen bij Wim Prins eind vorig jaar. Nog geen moment spijt van gehad.

Daar komt die van mij ook vandaan, dus dat bedrag klopt.  Is de knopbediening links van het stuur ook aangepast?
*

Sander1234
31

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Vraagje over adaptieve cruise control
« Reactie #16 Gepost op: 22 maart 2024, 10:55:30 »
Die is idd aangepast, daar zit nu een extra knopje om de afstand in te stellen
*

Rohit
306

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Vraagje over adaptieve cruise control
« Reactie #17 Gepost op: 9 april 2024, 09:08:22 »
Ik zou knopjes swappen met Kees.
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

Romeer
238

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Vraagje over adaptieve cruise control
« Reactie #18 Gepost op: 9 april 2024, 10:23:18 »
Bij nieuwkoop kan je ook kiezn voor "gewone" cruise control, dat heb ik ook gedaan omdat ik geen fan was van de adaptieve versie,

Indien je een gebruikte giulia koopt met adaptieve cruise control, kan je deze met behulp van MES omzetten naar "gewoon" , echter moeten dan wel de knoppen op het stuur vervangen worden.

Ik heb nu de nieuwe adapterkabels voor MES binnen maar ik kan helaas nog niet vinden waar ik het adaptieve deel uit kan zetten. Weet je toevallig onder welk "hoofdstukje" van MES ik het kan vinden?
Ik heb overigens de betaalde versie van € 50,-, ik weet niet of dat voldoende is?
*

Rohit
306

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Vraagje over adaptieve cruise control
« Reactie #19 Gepost op: 9 april 2024, 10:58:50 »
Citaat van: Romeer op  9 april 2024, 10:23:18
Citaat van: Romeer op  9 april 2024, 10:23:18
Bij nieuwkoop kan je ook kiezn voor "gewone" cruise control, dat heb ik ook gedaan omdat ik geen fan was van de adaptieve versie,

Indien je een gebruikte giulia koopt met adaptieve cruise control, kan je deze met behulp van MES omzetten naar "gewoon" , echter moeten dan wel de knoppen op het stuur vervangen worden.

Ik heb nu de nieuwe adapterkabels voor MES binnen maar ik kan helaas nog niet vinden waar ik het adaptieve deel uit kan zetten. Weet je toevallig onder welk "hoofdstukje" van MES ik het kan vinden?
Ik heb overigens de betaalde versie van € 50,-, ik weet niet of dat voldoende is?
je moet ook de knoppen aanpassen.

https://www.giuliaforums.com/threads/adaptive-cruise-control-retrofit-install.45992/
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

koepeetje
96

  • Type Alfa: Giulia 2.0T, 156 GTA
  • **
    - Junior Alfist
Re: Vraagje over adaptieve cruise control
« Reactie #20 Gepost op: 9 april 2024, 22:15:31 »
Om van gewone cruisecontrol naar ACC te gaan heb je de andere knoppen nodig, maar ik heb nog niet zou gauw ergens gelezen dat je met de met de ACC knoppen het adaptieve gedeelte niet zou kunnen uitschakelen via MES.

Je kan natuurlijk gewoon een poging wagen door in "Body" naar CAN Setup / PROXI Alignment Procedure (952) te gaan een daar bij Adjustments Cruise Control op Enabled te zetten, Adaptive cruise control op Not Present of unused te zetten en daarna een proxy alignment te doen?

Overigens heb ik het knoppenpaneel zonder ACC-knop ook nog liggen in Driebergen.

Hier nog een linkje naar een handleiding voor flippers en de ACC-knop:
https://www.clubalfaromeo.nl/forum/technisch-66/inbouw-paddle-shifters-inlerenprogrammeren-in-systeem/msg138173/#msg138173
Nu: Giulia 2.0T Super Business, 156 GTA, Maserati Ghibli 2.0V6 1994, BMW i3 120Ah.
Gehad: Giulietta QV, 159 sw 1.9JTS en nog veel meer