!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

*

8Ball
659

  • Type Alfa: Alfa Romeo 159SW TBi Ti
  • *****
    - Super Alfist
Re: Waar moet ik op letten bij de Giulia Q?
« Reactie #15 Gepost op: 14 mei 2020, 19:54:13 »
Al is het maar om er nog eens in te rijden, sowieso een tweede uitproberen. Wat voor banden ie staat, hoe nauw de uitlijning gedaan is etc. helpt allemaal natuurlijk, en is bij elke auto -ondanks hetzelfde type- net even anders denk ik. Of wellicht een Veloce vergelijken? Zeker met Q4 is dat een heel ander beest lijkt me.

Waar zit dat moeilijke doseerbare in? Als het de gasresponse en motorgedrag is kan je er wellicht nog iets aan laten doen lijkt me? Moet denken aan de eerdere aanbieding van EQ dit jaar, wellicht dat zij je daar in zouden kunnen adviseren/helpen? 👍🏼👍🏼
Alfa Romeo 159 TBi Ti Rosso Competizione

Oude liefdes:
AR MiTo QV 100/101 Rosso Alfa
AR 159SW 1750TBi Ti Bianco Ghiaccio
AR 159SW 1.9JTDm Nero

2-wielers:
Ducati S4R 996
*

Milan.M
1.874

  • Type Alfa: Giulietta QV Rosso Comp.
  • *****
    Moderatore - Super Alfist
  • Instagram: @Juul.QV
Re: Waar moet ik op letten bij de Giulia Q?
« Reactie #16 Gepost op: 14 mei 2020, 20:48:15 »
Ja misschien kun je bij EQ terecht @Paul  😜
Giulietta QV Rosso Competizione 🍀
Meer info: De Giulietta QV van Milan

Instagram: Juul.QV
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Waar moet ik op letten bij de Giulia Q?
« Reactie #17 Gepost op: 14 mei 2020, 20:55:10 »
Al is het maar om er nog eens in te rijden, sowieso een tweede uitproberen. Wat voor banden ie staat, hoe nauw de uitlijning gedaan is etc. helpt allemaal natuurlijk, en is bij elke auto -ondanks hetzelfde type- net even anders denk ik. Of wellicht een Veloce vergelijken? Zeker met Q4 is dat een heel ander beest lijkt me.

Waar zit dat moeilijke doseerbare in? Als het de gasresponse en motorgedrag is kan je er wellicht nog iets aan laten doen lijkt me? Moet denken aan de eerdere aanbieding van EQ dit jaar, wellicht dat zij je daar in zouden kunnen adviseren/helpen? 👍🏼👍🏼

of wellicht was hij al niet standaard....;) . Ook heeft de DNA stand uiteraard effect
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

bekkie
2.729

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Waar moet ik op letten bij de Giulia Q?
« Reactie #18 Gepost op: 14 mei 2020, 21:37:11 »
Ik heb heel wat recenties gelezen en gekeken van de Q, maar in alle gevallen werd vermeld dat je deze auto ook heel lui kon rijden, als een boodschappenauto, en zich daarbij heel gemakkelijk 'gedroeg'. Dus niet dar zenuwachtige gedrag.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

Alfa 147 Ti
1.564

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Waar moet ik op letten bij de Giulia Q?
« Reactie #19 Gepost op: 15 mei 2020, 07:24:51 »
Misschien moet die nog goed worden ingereden en daar ben ik exper  in😜
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

StefV
424

  • Type Alfa: Guilietta 1.4 MA 170 pk
  • ****
    - Senior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Waar moet ik op letten bij de Giulia Q?
« Reactie #20 Gepost op: 15 mei 2020, 07:43:48 »
Waar zit dat moeilijke doseerbare in? Als het de gasresponse en motorgedrag is kan je er wellicht nog iets aan laten doen lijkt me? Moet denken aan de eerdere aanbieding van EQ dit jaar, wellicht dat zij je daar in zouden kunnen adviseren/helpen? 👍🏼👍🏼

Als het dat is moet het programmeerbaar zijn.. Ik vond het bij mijn Giulietta in D-stand ook lastig doseerbaar toen ik hem nieuw kreeg. Erg horten en stoten bij de minste aanraking van het gaspedaal. Na het chippen rijd het stukken fijner en veel makkelijker bij dagelijks gebruik (wel in D-stand dan)
Alfa Newbie.
*

GT1986
1.151

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Waar moet ik op letten bij de Giulia Q?
« Reactie #21 Gepost op: 15 mei 2020, 11:22:38 »
Ik heb heel wat recenties gelezen en gekeken van de Q, maar in alle gevallen werd vermeld dat je deze auto ook heel lui kon rijden, als een boodschappenauto, en zich daarbij heel gemakkelijk 'gedroeg'. Dus niet dar zenuwachtige gedrag.

Als je de site van Squadra Tuning zo leest is het juist wel een bekend iets bij de Q. Squadra Tuning kan je hier dus sowieso mee helpen.
Huidig: Giulietta 1750 TBi QV TCT bianco lunare (2014)
Gehad: Giulietta 2.0 JTDm TCT (2013) | MiTo 1.3 JTDm Eco (2011) | 156 2.5 V6 24V (2003) | 75 3.0 V6 America (1988)
*

alfa brera
507

  • Type Alfa: stelvio veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Waar moet ik op letten bij de Giulia Q?
« Reactie #22 Gepost op: 16 mei 2020, 07:23:35 »
paul meer test ritten maken met verschillende guilia q dan pas kijken wat het verschil is
*

Johnpang
173

  • Type Alfa: Giulietta QV TCT 1750TBI
  • ***
    - Alfist
  • Instagram @ Jqhn_QV
Re: Waar moet ik op letten bij de Giulia Q?
« Reactie #23 Gepost op: 16 mei 2020, 21:41:37 »
Al is het maar om er nog eens in te rijden, sowieso een tweede uitproberen. Wat voor banden ie staat, hoe nauw de uitlijning gedaan is etc. helpt allemaal natuurlijk, en is bij elke auto -ondanks hetzelfde type- net even anders denk ik. Of wellicht een Veloce vergelijken? Zeker met Q4 is dat een heel ander beest lijkt me.

Waar zit dat moeilijke doseerbare in? Als het de gasresponse en motorgedrag is kan je er wellicht nog iets aan laten doen lijkt me? Moet denken aan de eerdere aanbieding van EQ dit jaar, wellicht dat zij je daar in zouden kunnen adviseren/helpen? 👍🏼👍🏼

Pas mijn Giulietta QV laten chippe bij Squdra, in N-stand Is de motor veel rustiger ( minder rauw ), in D-stand rijdt ie top en snel, motor is nog soepeler dan voorheen.  Binnenkort richting de autobahn op.

Trouwens er stond een Gulia QV bij Squadra, Stephane ging een nieuwe software in plaatsen.
# Giulietta QV TCT LE nr. 30 # Rosso Competizione
# Squadra Remapped, 295PK & 400Nm
# 3" Down Pipe/ Race Kat.200 Cel.
# Ulter sport exhaust 
# JTD Perf. Intercooler
# Eibach Spacers 16mm
# Oil Dual Catch Can
# BMC Dia Airbox
*

jan engelaar
118

  • Type Alfa: GIULIA Q + STELVIO
  • ***
    - Alfist
  • GIULIA Q 600 PK + STELVIO
    • www.djjean.com
Re: Waar moet ik op letten bij de Giulia Q?
« Reactie #24 Gepost op: 18 mei 2020, 20:44:28 »
Ik vraag mij nog steeds af of dat aan specifiek deze auto ligt of in de Giulia Q in het algemeen...
Is er geen andere Giulia Q waar je in kunt rijden om te vergelijken?

Natuurlijk is de Q een tandje ruiger dan de standaard Giulia, maar zenuwachtig zou niet mogen (lijkt mij).
Het is tenslotte geen die-Hard sportwagen zoals een GT3 RS.

Inderdáád beetje vreemd verhaal, want preciés dit dus....... Q is juist helemaal niet zenuwachtig kwa karakter, want  héél lineair kwa vermogensopbouw/nauwelijks turbogat, en bovendien , als je em in N of A zet zelfs gezapig te noemen ,oftewel in die standen juist bijzonder geschikt voor dagelijks gebruik gezien het enorme vermogen...
*

jan engelaar
118

  • Type Alfa: GIULIA Q + STELVIO
  • ***
    - Alfist
  • GIULIA Q 600 PK + STELVIO
    • www.djjean.com
Re: Waar moet ik op letten bij de Giulia Q?
« Reactie #25 Gepost op: 18 mei 2020, 20:47:44 »
Ik vraag mij nog steeds af of dat aan specifiek deze auto ligt of in de Giulia Q in het algemeen...
Is er geen andere Giulia Q waar je in kunt rijden om te vergelijken?

Natuurlijk is de Q een tandje ruiger dan de standaard Giulia, maar zenuwachtig zou niet mogen (lijkt mij).
Het is tenslotte geen die-Hard sportwagen zoals een GT3 RS.

Inderdáád beetje vreemd verhaal, want preciés dit dus....... Q is juist helemaal niet zenuwachtig kwa karakter, want  héél lineair kwa vermogensopbouw/nauwelijks turbogat, en bovendien , als je em in N of A zet zelfs gezapig te noemen ,oftewel in die standen juist bijzonder geschikt voor dagelijks gebruik gezien het enorme vermogen...

Daarnaast is het natuurlijk sowieso hóóg tijd dat "EL PRESIDENTE "  die PORSCHE de deur uitschopt en weer in een ALFA stapt...   Of op z n mínst er bij, ja toccchhhhh....
*

tjr
55

  • Type Alfa: Giulia Quadrifoglio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Waar moet ik op letten bij de Giulia Q?
« Reactie #26 Gepost op: 19 mei 2020, 14:07:16 »
Inderdáád beetje vreemd verhaal, want preciés dit dus....... Q is juist helemaal niet zenuwachtig kwa karakter, want  héél lineair kwa vermogensopbouw/nauwelijks turbogat, en bovendien , als je em in N of A zet zelfs gezapig te noemen ,oftewel in die standen juist bijzonder geschikt voor dagelijks gebruik gezien het enorme vermogen...
Precies dat ja, in de N stand is de Q bijzonder tam. Ook de standaard D stand is nog redelijk te doen ook zelfs voor ritjes binnen de bebouwde kom. Voelt zelfs een beetje rustiger dan de D stand op mijn Giulietta QV destijds. *edit* Oh wacht nu ik even beter nadenk, die D stand was wel een Savali D stand.
*

Jorn
19

  • Type Alfa: Giulia Quadrifoglio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Waar moet ik op letten bij de Giulia Q?
« Reactie #27 Gepost op: 9 juni 2020, 14:24:38 »
Ha Paul,

Dan heb je m denk ik in de D/Race stand gehad, dan is namelijk de gaspedaal respons gereduceert  tot 50%. Oftewel de eerste 50% dat je het gaspedaal intrapt is alles dat hij doet, dus bij 50% rijd je vol gas. De laatste 50% doet hij niets meer. In de N en A stand is dit 70%-90% uit mn hoofd.

Vooral als je langzaam rijdt is het daardoor wat lastig te doseren in de D/Race, op snelheid / bochtige wegen gaat het prima en je went er vrij snel aan. Echter heeft Squadra tuning hiervoor een oplossing, google maar even, goed aan te passen met een stukje tuning. Ik heb het nog niet gedaan, eerst even ander probleempje oplossen. Maar staat wel in de planning!
sowieso wil je m daar heenbrengen om de cilinderuitschakeling uit te zetten.. na +/- 1-2min onder de 3.000 toeren schakelt hij de helft van de motor uit (ook in de D).. dus in feite rij je een groot deel van de tijd met een 3 cilinder rond.. blok loopt dan niet mooi, komt een extra vibratie in de auto.

Waar verder op te letten:
- speling draagarmen voor. Merk je gelijk door 'zwabberig' gedrag in de bochten. Dit is overdreven, maar hij hoort echt superstrak te sturen in de bochten.
- ik heb zelf wat problemen met de brandstofdruk (staat nu ook bij de dealer daarvoor), lijkt de brandstofpomp te zijn.
- hou even rekening met de hele grote beurten, die zijn om de 60.000km en kosten rond de 1400 (vrij prijzig dus), andere kosten 450-600 euro. beurtjes elke 15.000km
- denk even goed na over je voorkeur (automaat / hand). Ik heb voor de automaat gekozen, omdat die fantastisch rijdt (in manual stand). Maar als automaat vind ik het persoonlijk niets... schakelt veel te snel op, waardoor ie erg laag in toeren rijdt op de snelweg. Maar manual is het een fantastische bak.  Stiekem had ik alleen misschien toch achteraf wel een handgeschakelde willen hebben:)


*

Jorn
19

  • Type Alfa: Giulia Quadrifoglio
  • *
    - Startende Alfist
Re: Waar moet ik op letten bij de Giulia Q?
« Reactie #28 Gepost op: 9 juni 2020, 14:32:37 »
oh en ga voor eentje met de carbon seats! dat blijft echt 1 van de mooiste dingen van de auto! Ze zitten echt fantastisch..
Ze lijken hard, maar je kan er de hele dag in zitten/rijden en geven enorm veel steun. Hoort in mijn ogen echt bij de auto:)

Over de adaptive cruise ben ik overigens niet te spreken. Afstand tot voorganger blijft erg (te) groot en werkt erg 'schokkerig' in vergelijking met andere merken. Ook met tot stilstand komen (bv in de file) houdt ie teveel afstand. (ja ik heb m op minimaal ingesteld). Resultaat is dat ik m bijna nooit gebruik, alleen als het erg rustig is op de weg.

En zelf heb ik de zwart/rode bekleding met rode stiksels, dat ziet er in het echt heel mooi uit, auto is een stuk minder somber van binnen. (komt op foto's nooit zo mooi over vind ik, moet je echt even in het echt zien)

De CC remmen zijn overigens fantastisch! Voelen supergoed aan, goed te doseren en ook met nat weer / koud doen ze het goed. Maar ik heb ooit 1 rondje met de stalen remmen gereden dus kan het ook niet echt vergelijken.

Kleur is natuurlijk persoonlijk, maar ik vind de lijnen in het zwart bij deze auto niet echt uitkomen.. misano blue of natuurlijk rosso comp blijven de mooiste ;)