!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wat is dat toch met die autojournalisten ??
« Gepost op: 11 mei 2019, 10:46:48 »
https://autorai.nl/autotest-alfa-romeo-stelvio-quadrifoglio-2019/?utm_source=pushnotifications&utm_medium=onesignal&utm_campaign=pushnotifications

Een leuk verslag van de Stelvio Q die met hetzelfde kenteken ook tijdens Viva Italia te zien was. Het klopt vrijwel allemaal wat deze jongeman te vertellen heeft met uitzondering van wat hij roept over het brandstofverbruik...... de opmerking 'Wie rustig aan doet, haalt eenvoudig 1 op 10' deed spontaan mijn wenkbrauwen fronsen .......... Wie doet er nu rustig aan in dit straatmonster? De waarheid gebied mij te zeggen dat ik tijdens woon-werkverkeer weliswaar 'rustig' aan doe, simpelweg omdat het elke dag een vaste routine is over een vast traject op een vast tijdstip. Gemiddeld haal ik de 1 op 7,5 niet...... dat is nogal een verschilletje...... als je het verbruik als autojournalist niet feitelijk zelf hebt vastgesteld, kom dan niet aanzetten met die onzin ....

Hoe is het verbruik van andere Stelvio Q/Giulia Q rijders? Daar ben ik zeer benieuwd naar.

In ieder geval heb ik er een paar mooie foto's bij .... ;-))))
*

Giuliatje
162

  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
  • Beste antwoord!
  • Re: Wat is dat toch met die autojournalisten ??
    « Reactie #1 Gepost op: 11 mei 2019, 10:54:54 »
    Verbruik kan van invloed zijn door de stand van je DNA instelling, bandenspanning en of je een constante snelheid kan rijden of veel moeten afremmen en optrekken.
    En hoe zwaar je voet is bij optrekken.
    Je zult er je best voor moeten doen om mooie cijfers te halen, maar wat maakt het uit, je koopt deze Alfa niet voor het lage verbruik.
  • Beste antwoord!
  • Re: Wat is dat toch met die autojournalisten ??
    « Reactie #2 Gepost op: 11 mei 2019, 10:57:08 »
    Helemaal waar, maar je moet toekomstige Stelvio Q rijders geen onzin vertellen over het brandstofverbruik..... en zeker niet als journalist... ;-))
    *

    Giuliatje
    162

    • ***
      - Alfist
    • Club Alfa Romeo lid
  • Beste antwoord!
  • Re: Wat is dat toch met die autojournalisten ??
    « Reactie #3 Gepost op: 11 mei 2019, 11:02:44 »
    Ach ja die journalisten schrijven allemaal met een Duits roze brilletje en zeiken altijd over een knopje of een kunststof paneeltje wat niet Premium aanvoelt. En zo ook brandstofverbruik, iets wat helemaal niet toe doet bij een test als bij een dergelijke Alfa, dat is beleving en emotie en daar horen de rationele zaken als verbruik niet in thuis.
  • Beste antwoord!
  • Re: Wat is dat toch met die autojournalisten ??
    « Reactie #4 Gepost op: 11 mei 2019, 11:07:42 »
    Bingo ... ;-))
    *

    Paul
    1.847

    • ******
      Presidente - Super Alfist
  • Beste antwoord!
  • Re: Wat is dat toch met die autojournalisten ??
    « Reactie #5 Gepost op: 13 mei 2019, 08:26:28 »
    Haha jaa abnormaal, een Q hoort niet rustig te rijden. Daarom hebben ze geen 510pk erin gestopt tochh?
    Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
    *

    EdwinV
    396

    • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA (2011)
    • ****
      Amico del club - Senior Alfist
    • Alfisti Per Sempre
  • Beste antwoord!
  • Re: Wat is dat toch met die autojournalisten ??
    « Reactie #6 Gepost op: 14 mei 2019, 20:18:42 »
    Haha, rustig rijden met een 510 pk sterke 2.9 V6 Biturbo monster... ;D
    Alfa Romeo Giulietta 1.4 MA Distinctive (2011) - Blu Profondo