!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

*

woutur
23

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #180 Gepost op: 24 juli 2018, 10:56:40 »
Voor de geïntesseerden, topsnelheid van mijn Giula 2.2 JTD zal zo rond de 245~250 liggen. Heb een lang weekend in Duitsland vertoefd en op een mooi, rustig stukje autobahn zonder bochten bij goed weer het gas ingetrapt.
Ik kwam tot 245 op de teller en had niet het idee dat het daar zou stoppen. Nu weet ik de afwijking niet zo goed, maar flitsmeister meet bij 130 op de teller 128 op de gps. Het zal niet zoveel schelen.

Dat zal ik niet veel vaker doen. De auto wordt bij die snelheden toch wel een tikkie onrustig. En anders ik wel.
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #181 Gepost op: 24 juli 2018, 12:28:14 »
ABS/Traction control uitschakeling voor de Giulia en Stelvio

https://www.squadra-tuning.nl/chiptuning/alfa-romeo/giulia/abstc-off-dongle/
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #182 Gepost op: 24 juli 2018, 13:01:42 »
ABS/Traction control uitschakeling voor de Giulia en Stelvio
https://www.squadra-tuning.nl/chiptuning/alfa-romeo/giulia/abstc-off-dongle/

ja, dat stond hier ook al:
http://www.clubalfaromeo.nl/forum/technisch-66/abstraction-control-uitschakeling-voor-de-giulia-en-stelvio/msg97643/#new

vindt het nogal een houtje-touwtje oplossing, zet niet alleen traction control uit, maar zo'n beetje alle hulpsystemen, inclusief parkbrake, hi-beam assist, dempers etc etc plus allerlei foutmeldingen.
ook joekel van dongel in obd poort. Gaat ook niet werken met nieuwe modellen, aangezien daar een security gateway op de OBD poort zit.....

van site:

“ABS niet beschikbaar”
De wielen kunnen nu blokkeren bij heel hard remmen
“Remsysteem laten controleren”
Dit is een algemene waarschuwing
“ESC (Electronic Stability Control) niet beschikbaar”
Dit systeem controleert onder andere de bewuste Traction Control maar ook  over- en onderstuur.
“Elektronische parkeerrem laten controleren”
De handrem werkt niet meer.
“Hill Holder control niet beschikbaar”
De auto wordt niet meer vast gehouden op een kleine helling met wegrijden
“AST niet beschikbaar”
AST staat voor Alfa Steering Torque). In gevaarlijke situaties (bijvoorbeeld met hard remmen op oppervlakken met verschillende grip) beïnvloed deze de stuurbekrachtiging, om zo de bestuurder voor te stellen hoe hij het stuurwiel moet worden houden om de stabiliteit van het voertuig te verbeteren. Iets waar een echter stuurman een enorme hekel aan heeft.

De belangrijkste meldingen na het uitschakelen van het ABS/ESC systeem.
Even later verschijnen nog 2 meldingen:
“Automatic Highbeam niet beschikbaar”
“FCW werking beperkt camera voorkant laten controleren”
Helaas gaat op auto’s met elektronische dempers ook dit systeem uit.


Gaat hem voor mij niet worden.....
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

erwin.mvdb
40

  • Type Alfa: Stelvio 2.0 280pk Veloce
  • *
    - Startende Alfist
  • AR Stelvio 2.0 280pk Veloce AWD [Squadra tuning]
    • Erwin Maassen van den Brink
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #183 Gepost op: 24 juli 2018, 13:57:43 »
Voor de geïntesseerden, topsnelheid van mijn Giula 2.2 JTD zal zo rond de 245~250 liggen. Heb een lang weekend in Duitsland vertoefd en op een mooi, rustig stukje autobahn zonder bochten bij goed weer het gas ingetrapt.
Ik kwam tot 245 op de teller en had niet het idee dat het daar zou stoppen. Nu weet ik de afwijking niet zo goed, maar flitsmeister meet bij 130 op de teller 128 op de gps. Het zal niet zoveel schelen.

Dat zal ik niet veel vaker doen. De auto wordt bij die snelheden toch wel een tikkie onrustig. En anders ik wel.

In het pinksterweekend heb ik de 248,55 km/u gehaald met mijn Giulia Super 2.0 op de Duitse snelweg. Ik denk dat de 250km/u er in had gezeten, maar wind tegen (echt waar) en ik had ook net te weinig vrije ruimte om echt 250 op de teller te zien verschijnen. Van 240-250 duurt het zo'n beetje 1,5 seconde per kilometer wat je erbij krijgt. Bij die snelheid wordt de Alfa iets zenuwachtiger. Waarschijnlijk had het Active Suspension System iets meer rust kunnen brengen. De meting heb ik gedaan met een ODB plug en Torqua app op mijn telefoon. Dit zijn volgens mij redelijk betrouwbare snelheden.
*

alfa brera
507

  • Type Alfa: stelvio veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #184 Gepost op: 25 juli 2018, 18:16:49 »
Bij de autobaan meeting heb ik met mijn guilia super 268 km gereden op de gps
Ik heb achter Thomas zijn 4 c gereden en daar achter de guilietta van ebuzz
*

erwin.mvdb
40

  • Type Alfa: Stelvio 2.0 280pk Veloce
  • *
    - Startende Alfist
  • AR Stelvio 2.0 280pk Veloce AWD [Squadra tuning]
    • Erwin Maassen van den Brink
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #185 Gepost op: 25 juli 2018, 19:45:03 »
Bij de autobaan meeting heb ik met mijn guilia super 268 km gereden op de gps
Ik heb achter Thomas zijn 4 c gereden en daar achter de guilietta van ebuzz

En hoelang duurde het voor je op die snelheid zat, en vanaf welk punt was het moeizaam om er nog iets bij te krijgen? Op automaat of 'handgeschakeld'?
*

alfa brera
507

  • Type Alfa: stelvio veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #186 Gepost op: 26 juli 2018, 10:13:57 »
De tijd heb ik niet naar gekeken maar het ging echt best snel naar de 250 260 en van 100 naar 200 staan op het forum autobahnmeeting die heeft ebuzzz gefilmd
Het was met een automaat
*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #187 Gepost op: 5 september 2018, 13:37:55 »
Ik vertrouw de software van de tuner niet helemaal op me Juul.
Zit te denken om toch een keer naar Squadra te gaan, maar wil eigenlijk eerst ff een onafhankelijke meting laten doen.
Heb even gegoogeld, maar kom er niet helemaal uit.

iemand nog een tip voor een goede en betrouwbare (4x4) testbank in Brabant?
*

Cavallino
118

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #188 Gepost op: 5 september 2018, 13:58:02 »
Door wie is hij getuned? En wat vertrouw je niet? De vermogensopgave?
*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #189 Gepost op: 6 september 2018, 13:15:10 »
Wil geen namen noemen hier, is niet chique.. Zeker als ik nog geen feiten heb.
Maar inderdaad het vermogen vertrouw ik niet helemaal. Verder ben ik ook achterdochtig aangaande de kwaliteit (komt door dingen die ik wel/niet af en toe denk te ervaren tijdens optrekken etc).

Dus een goede vermogens run zou al wel wat uitsluitsel geven over vervolgstappen.
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #190 Gepost op: 6 september 2018, 13:56:35 »
Leo, heb jij dan het idee dat hij het beloofde vermogen niet haalt? Dat idee heb ik namelijk ook een beetje, al zou inderdaad slechts een officiele meting daar uitsluitsel over kunnen geven. LIgt ook vaak aan de beleving. Ik kon van de week een oudere mercedes E-klasse 350 cdi bijna helemaal bijhouden en dat ding gaat volgens het boekje binnen de 7 sec naar de 100. Ook hier geldt weer dat je niet zeker weet of hij hem vol intrapte of slechts voor 90% oid.
Wat ik ook merk is dat als ik wat langer 200+ rijd, de temperatuur omhoog gaat, dus 1 streepje boven de middelste stand. Weet niet of dit normaal is en of een standaard Giulia dit ook heeft maar viel me wel op. Ik ervaar echter geen problemen met de loop van de motor en met accelereren. Dat gaat allemaal mooi vloeiend.
*

alfa brera
507

  • Type Alfa: stelvio veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #191 Gepost op: 6 september 2018, 18:37:13 »
anders een keer bij elkaar komen en dan kijken of het echt zo is met de gps meten komen we al een heel eind  met wat runs van 100 naar 200 km en met een diesel en benziene
*

bekkie
2.729

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #192 Gepost op: 6 september 2018, 21:17:39 »
Citaat van: QuadroOlieo op  6 september 2018, 13:15:10
Citaat van: QuadroOlieo op  6 september 2018, 13:15:10
Wil geen namen noemen hier, is niet chique.. Zeker als ik nog geen feiten heb.
Maar inderdaad het vermogen vertrouw ik niet helemaal. Verder ben ik ook achterdochtig aangaande de kwaliteit (komt door dingen die ik wel/niet af en toe denk te ervaren tijdens optrekken etc).

Dus een goede vermogens run zou al wel wat uitsluitsel geven over vervolgstappen.

Heb je dan het gevoel dat ie bij vol accelereren iets inhoudt, net niet lekker doorhaalt?
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #193 Gepost op: 7 september 2018, 12:59:17 »
Citaat
Heb je dan het gevoel dat ie bij vol accelereren iets inhoudt, net niet lekker doorhaalt?

Heb inderdaad het gevoel dat Juul af en toe beetje "hapt" tijdens het optrekken. Is niet altijd, maar soms.
En ondanks het een snelle dam is, of zou moeten zijn, valt de acceleratie vanaf 100 mij soms beetje tegen.
Ook als ik op de snelweg iemand tegen kom waarvan ik denk  moet een makkie zijn.. Uiteraard weet je nooit wat aan een auto is gedaan, of hij terug schakelt etc..

Maar ik wil ook gewoon een keer op papier zien wat Juul nu echt kan..
*

alfa brera
507

  • Type Alfa: stelvio veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #194 Gepost op: 7 september 2018, 20:00:00 »
misschien een roller meeeting dan