!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

*

Cavallino
118

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #405 Gepost op: 6 januari 2020, 16:24:23 »
… en het is geworden (tromgeroffel) … EQ Performance!

Denk ik te zien aan de banner hierboven  :D
*

peetmultiair
582

  • Type Alfa: Giulietta Multiair 170pk.
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #406 Gepost op: 6 januari 2020, 19:30:15 »
Morgen wordt de Giulietta daar getuned.
Alfasud, 2x Alfa 33, 3x Alfa 155, Alfa 156 V6 200pk🎉, Alfa Giulietta MA 170 pk.(Na tuning 200 pk.)
*

Paul
1.847

  • ******
    Presidente - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #407 Gepost op: 6 januari 2020, 21:13:19 »
haha jaa klopt @Cavallino , dat is inderdaad de partij. Wat de actie daar precies zal zijn moet ik nog eventjes stil houden. Maar zodra die bekend wordt gemaakt zal je 'm zeker niet missen :)
Mijn grote Alfa-liefde Giulietta Quadrifoglio; 285pk, Etna Black, Giulia Veloce wielen, Carbon delen, verlaagd, Ulter uitlaatsysteem met klep, rode intercooler, alcantara dashboard en meer lees je hier.
*

SirLancelot
126

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ***
    - Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #408 Gepost op: 5 februari 2020, 11:22:04 »
Wie heeft een idee wat dit is, hoe het werkt, en of het een goede toevoeging is op een gechipte 2.0t?
https://www.showoffimports.nl/product.php?productid=90020

Citaat
DV+ 9366 Alfa Romeo 2.0L Giulia/ BMW X5M/X6M Diverter Valve
GFB’s DV+ solution couldn’t be simpler - keep what works and replace what doesn’t.

* Retains the factory solenoid coil for seamless integration
* Replaces plastic valve parts with metal for reliability and strength on chipped engines
* Direct-fit replacement with GFB’s TMS benefits
* Exclusive “pilot-actuated” valve mechanism for rapid response at high boost
Ik snap alleen niet waarom het voor 2.0 Giulia is en ook voor X5M en X6M (S63 engines)?
Giulia 2.0T A/T, Bianco Alfa, Red Veloce Interior, Squadra Massimo
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #409 Gepost op: 5 februari 2020, 11:30:23 »
Ik heb deze gehad op mijn 1.4 Giuletta MA, weinig tot geen verschil gemerkt. Wel heel mooi gemaakt, veel duurzamer dan de originele.

De S63 hebben vermoedelijk dezelfde turbo's of in ieder geval dezelfde steek qua bevestiging. Degene die ik had gekocht was ook toepasbaar op een BMW 1 serie als ik het me goed herinner.
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

Terencevg
23

  • Type Alfa: Giulia , 155 q4 , sud, m
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #410 Gepost op: 5 februari 2020, 15:17:10 »
Heb hem 2 weken geleden gemonteerd   , zeker een aanrader .
Er is kwa gevoel sneller vermogen beschikbaar en voor mijn gevoel sterker bovenin .
Acceleratie metingen ga ik nog doen om te kijken of er ook werkelijk winst behaald is .
*

driftend
491

  • ****
    - Senior Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #411 Gepost op: 5 februari 2020, 16:51:10 »
Citaat van: Terencevg op  5 februari 2020, 15:17:10
Citaat van: Terencevg op  5 februari 2020, 15:17:10
Heb hem 2 weken geleden gemonteerd   , zeker een aanrader .
Er is kwa gevoel sneller vermogen beschikbaar en voor mijn gevoel sterker bovenin .
Acceleratie metingen ga ik nog doen om te kijken of er ook werkelijk winst behaald is .

maar wat is het voor iets? ik snap niet eens waar het over gaat :)
*

Terencevg
23

  • Type Alfa: Giulia , 155 q4 , sud, m
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #412 Gepost op: 5 februari 2020, 17:46:50 »
Versterkte dumpvalve is het , zie het als een klep die opend op moment dat je gas loslaat(gasklep dicht)
Dit is om de turbodruk die nog aanwezig is af te blazen .
De orginele dumpvalve is een kunstof zuigertje met vanaf de fabriek al wat kleine gaatjes erin(turbodruk lekt dus iets weg) .

Dit component vervangt dat fragiele zuigertje door een veel sterkere constructie zonder iets te lekken .

Als je vervang voor de GFB DV+ dan moet je de orginele ook uit elkaar halen,  nou letterlijk alles breekt af wat je vervangen.
Het component wat je van hun monteert is een heel mooi aluminium huisje met een messing zuiger erin , dit voelt kwalitatief al een heel stuk beter aan .
*

Alfa 147 Ti
1.564

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #413 Gepost op: 5 februari 2020, 19:05:01 »
En hoe klinkt het.
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.
*

Terencevg
23

  • Type Alfa: Giulia , 155 q4 , sud, m
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #414 Gepost op: 5 februari 2020, 19:10:30 »
Hetzelfde als orgineel,  vrijwel niet , hebt de luchtfilter wel aangepast dus je hoort het wel iets , maar het is geen "open " dumpvalve en dat wilde ik bewust niet want icm met de automatische transmissie heb je er vrij weinig aan .
Met een handbak is het wel weer leuk vind ik
*

streetscreamer
225

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #415 Gepost op: 30 april 2020, 15:24:33 »
vandaag eens even een run gedaan en gemeten....
Squadra Massimo op de 2.0t versie.


https://youtu.be/JvBNzrf_8LY



2 + 3 + 3 + 4 + 4 + 4 + 8 = 28 cilinders driving fun now
previous Alfa's: Alfasud Super 1.3, Alfetta Lusso 2.0, 159SW jtdm 8v
*

Don Pietro
108

  • Type Alfa: Giulia Super Jtdm 180pk
  • ***
    - Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #416 Gepost op: 11 mei 2020, 22:57:22 »
Hoe zijn de ervaringen met diesel en Squadra massimo tuning ?
Pre owned: 33 1.7 16V - 155 1.8 TS  - 145 1.6 16V - 156 2.0  TS Selespeed - 147 Gta - Lancia Delta 1.4 T-Jet 150 pk Platino
*

streetscreamer
225

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #417 Gepost op: 12 mei 2020, 10:24:51 »
Hoe zijn de ervaringen met diesel en Squadra massimo tuning ?

Er staat een ervaring genoteerd op de site van Squadra zelf.  Met "wij van WC Eend"in mn achterhofd weet ik dat er natuurlijk louter positieve berichtgeving te verwachten valt...
https://squadra-tuning.nl/chiptuning/alfa-romeo/giulia/gulia-2-2-jtdm/

In mijn beleving neemt Stefan van Squadra zijn werk erg serieus en probeert de techniek niet over de kop te jagen. Weinig sites die ook zoveel zij informatie geven over waar allemaal rekening mee wordt gehouden (en vooral ook waarom) . Mijn 1.9 jtdm in de 159 heeft 3 ton op massimo tuning getuft zonder problemen.
2 + 3 + 3 + 4 + 4 + 4 + 8 = 28 cilinders driving fun now
previous Alfa's: Alfasud Super 1.3, Alfetta Lusso 2.0, 159SW jtdm 8v
*

grigio vesuvio
61

  • Type Alfa: Giulia 2.0T Super
  • **
    - Junior Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #418 Gepost op: 12 mei 2020, 21:04:08 »
vandaag eens even een run gedaan en gemeten....
Squadra Massimo op de 2.0t versie.


https://youtu.be/JvBNzrf_8LY



Hey streetscreamer, hoe heb je dit zo precies kunnen meten?
*

streetscreamer
225

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #419 Gepost op: 12 mei 2020, 21:51:32 »
Ik heb dit eigenlijk altijd gedaan met een accelerometer, de Gtech Pro RR. Maar deze krijg ik op moderne auto's niet goed gecalibreerd. De voeding via sigarettenaanstekeraansluiting geeft ook de rimpelspanning van de dynamo door waar het toerental van de motor uit kan wordt afgeleid. Echter zijn de moderne systemen de "plat"of vol van ruis waar in ieder geval de Gtech Pro RR niks mee kan, Die blijft voor mn oudere bakkies dan. Want je kan er zeer goed koppel en vermogen op de wielen mee bepalen.  Samen met een breedbandlambda sonde is zo een platte weg mijn rollebank en heb ik al menig motortje afgesteld.

Bon: de Juul is gemeten met een OBD app, genaamd Car Scanner (Android) . Bluetooth dongle in de OBD poort.  Deze heeft naast de reguliere uitleesfeatures ook dus acceleratietests. Kan je ook zelf meetranges instellen.  Ik ga binnenkort nog eens een keer een testje ermee doen, want het vertrekken met de Juul was nog niet optimaal. Dus hopelijk zijn er nog beter runs :-)
2 + 3 + 3 + 4 + 4 + 4 + 8 = 28 cilinders driving fun now
previous Alfa's: Alfasud Super 1.3, Alfetta Lusso 2.0, 159SW jtdm 8v