!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

*

grigio vesuvio
13

• Leeftijd: 40
  • Type Alfa: Giulia 2.0T Super
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #420 Gepost op: 13 mei 2020, 08:20:13 »
Ah, interessant. Wellicht ook wat voor mij, zo’n dongel. Wel jammer dat de app niet voor Iphone is.

Ik verwacht overigens op vergelijkbare waarden als jou uit te komen.  Heb volgens mij dezelfde specificaties: 2.0 T RWD met Squadra Massimo. Een van de eerste serie, met maximale vermogenswinst, volgens de garage met 320 pk. Heb 18 inch velgen (wel breedteset) dit zou nog wat kunnen schelen. Of heb je nog andere aanpassingen?

Ben benieuwd naar het verschil met de AWD. Deze staat in de boekjes voor 5,2 sec naar de honderd (geen idee of hij dat ook haalt...) en voor de onze bestaan natuurlijk geen officiële fabriekscijfers. Op papier sneller (want: meer vermogen, minder kilo’s en andere overbrenging) maar dan moet hij het nog wel op de weg krijgen... Voor de 280 pk RWD (leverbaar In het buitenland maar vanaf MY2020 dacht ik ook in NL) worden lagere waarden opgegeven.
*

Cavallino
111

• Leeftijd: 37
  • Type Alfa: Giulia
    - Alfist
« Reactie #421 Gepost op: 19 mei 2020, 15:21:22 »
Ah, interessant. Wellicht ook wat voor mij, zo’n dongel. Wel jammer dat de app niet voor Iphone is.

Ik verwacht overigens op vergelijkbare waarden als jou uit te komen.  Heb volgens mij dezelfde specificaties: 2.0 T RWD met Squadra Massimo. Een van de eerste serie, met maximale vermogenswinst, volgens de garage met 320 pk. Heb 18 inch velgen (wel breedteset) dit zou nog wat kunnen schelen. Of heb je nog andere aanpassingen?

Ben benieuwd naar het verschil met de AWD. Deze staat in de boekjes voor 5,2 sec naar de honderd (geen idee of hij dat ook haalt...) en voor de onze bestaan natuurlijk geen officiële fabriekscijfers. Op papier sneller (want: meer vermogen, minder kilo’s en andere overbrenging) maar dan moet hij het nog wel op de weg krijgen... Voor de 280 pk RWD (leverbaar In het buitenland maar vanaf MY2020 dacht ik ook in NL) worden lagere waarden opgegeven.

De Veloce in NL is nu ook alleen RWD 280 PK
*

joostrui
4

• Leeftijd: 58
  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.0T Q4
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
« Reactie #422 Gepost op: 21 mei 2020, 21:37:30 »
Ik heb vorig jaar m'n Giulia Veloce laten tunen bij Squadra tuning in Nunspeet.  Mijn Alfa was een van de eerste die nu ook een Race setting heeft net zoals in de QV versies van de Giulia. Ik ben 100% tevreden over het resultaat. De motor gaat veel makkelijker in de hogere toeren, heeft merkbaar meer vermogen, en zelfs driften is (als het een beetje nat is) goed te doen. De voorwiel aandrijving gaat niet 100% uit, dus op een droge weg lukt het niet echt. Verder de standaard dingen; Start-stop uit, toeren begrenzing bij gassen in neutraal is weg, en de snelheids begrenzer weg. Maximum snelheid op de GPS was 261 km/h. De race mode geeft ook nog eens een nog hardere setting voor de demping. Samen met een QV spoiler en een Ragazzon uitlaat is m'n Veloce helemaal af..........
Zelfs zonder de race mode zou ik al blij zijn !!!!!!!!!

Qverde Italian parts Klavertje7