!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

*

grigio vesuvio
61

  • Type Alfa: Giulia 2.0T Super
  • **
    - Junior Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #420 Gepost op: 13 mei 2020, 08:20:13 »
Ah, interessant. Wellicht ook wat voor mij, zo’n dongel. Wel jammer dat de app niet voor Iphone is.

Ik verwacht overigens op vergelijkbare waarden als jou uit te komen.  Heb volgens mij dezelfde specificaties: 2.0 T RWD met Squadra Massimo. Een van de eerste serie, met maximale vermogenswinst, volgens de garage met 320 pk. Heb 18 inch velgen (wel breedteset) dit zou nog wat kunnen schelen. Of heb je nog andere aanpassingen?

Ben benieuwd naar het verschil met de AWD. Deze staat in de boekjes voor 5,2 sec naar de honderd (geen idee of hij dat ook haalt...) en voor de onze bestaan natuurlijk geen officiële fabriekscijfers. Op papier sneller (want: meer vermogen, minder kilo’s en andere overbrenging) maar dan moet hij het nog wel op de weg krijgen... Voor de 280 pk RWD (leverbaar In het buitenland maar vanaf MY2020 dacht ik ook in NL) worden lagere waarden opgegeven.
*

Cavallino
118

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #421 Gepost op: 19 mei 2020, 15:21:22 »
Ah, interessant. Wellicht ook wat voor mij, zo’n dongel. Wel jammer dat de app niet voor Iphone is.

Ik verwacht overigens op vergelijkbare waarden als jou uit te komen.  Heb volgens mij dezelfde specificaties: 2.0 T RWD met Squadra Massimo. Een van de eerste serie, met maximale vermogenswinst, volgens de garage met 320 pk. Heb 18 inch velgen (wel breedteset) dit zou nog wat kunnen schelen. Of heb je nog andere aanpassingen?

Ben benieuwd naar het verschil met de AWD. Deze staat in de boekjes voor 5,2 sec naar de honderd (geen idee of hij dat ook haalt...) en voor de onze bestaan natuurlijk geen officiële fabriekscijfers. Op papier sneller (want: meer vermogen, minder kilo’s en andere overbrenging) maar dan moet hij het nog wel op de weg krijgen... Voor de 280 pk RWD (leverbaar In het buitenland maar vanaf MY2020 dacht ik ook in NL) worden lagere waarden opgegeven.

De Veloce in NL is nu ook alleen RWD 280 PK
*

joostrui
4

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.0T Q4
  • *
    - Startende Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #422 Gepost op: 21 mei 2020, 21:37:30 »
Ik heb vorig jaar m'n Giulia Veloce laten tunen bij Squadra tuning in Nunspeet.  Mijn Alfa was een van de eerste die nu ook een Race setting heeft net zoals in de QV versies van de Giulia. Ik ben 100% tevreden over het resultaat. De motor gaat veel makkelijker in de hogere toeren, heeft merkbaar meer vermogen, en zelfs driften is (als het een beetje nat is) goed te doen. De voorwiel aandrijving gaat niet 100% uit, dus op een droge weg lukt het niet echt. Verder de standaard dingen; Start-stop uit, toeren begrenzing bij gassen in neutraal is weg, en de snelheids begrenzer weg. Maximum snelheid op de GPS was 261 km/h. De race mode geeft ook nog eens een nog hardere setting voor de demping. Samen met een QV spoiler en een Ragazzon uitlaat is m'n Veloce helemaal af..........
Zelfs zonder de race mode zou ik al blij zijn !!!!!!!!!
*

Diter De Vrieze
2

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #423 Gepost op: 3 augustus 2021, 14:59:45 »
Hi, misschien zou ik mijn Giulia 2.0T 200pk wel willen tunen en laten testen op een vermogenbank, maar via via kreeg ik te horen dat testen op de vermogenbank moeilijk is doordat er een soft limiter op de Giulia zou zitten??? Klopt dit want lijkt me raar of kan dit omzeilt worden? Alvast dank voor jullie feedback.

Thnx
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #424 Gepost op: 3 augustus 2021, 15:20:45 »
Citaat van: Diter De Vrieze op  3 augustus 2021, 14:59:45
Citaat van: Diter De Vrieze op  3 augustus 2021, 14:59:45
Hi, misschien zou ik mijn Giulia 2.0T 200pk wel willen tunen en laten testen op een vermogenbank, maar via via kreeg ik te horen dat testen op de vermogenbank moeilijk is doordat er een soft limiter op de Giulia zou zitten??? Klopt dit want lijkt me raar of kan dit omzeilt worden? Alvast dank voor jullie feedback.

Thnx

giulia/stelvio heeft een speciale rollenbank instelling, die je met bijv MES in kan stellen. Hierdoor gooit het ABS geen roet in het eten, anders ziet hij dat de gegevens van diverse sensoren niet kloppen, en beperkt het vermogen.


eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Diter De Vrieze
2

  • Type Alfa: Giulia
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #425 Gepost op: 3 augustus 2021, 17:13:05 »
Bedankt voor de info, dit zal het probleem waarschijnlijk zijn.
Het screenshot is wat je krijgt wanneer je de computer aansluit?
Het is omdat ik eens wil testen op een bank maar het lukte niet..

*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #426 Gepost op: 3 augustus 2021, 19:38:25 »
Citaat van: Diter De Vrieze op  3 augustus 2021, 17:13:05
Citaat van: Diter De Vrieze op  3 augustus 2021, 17:13:05
Bedankt voor de info, dit zal het probleem waarschijnlijk zijn.
Het screenshot is wat je krijgt wanneer je de computer aansluit?
Het is omdat ik eens wil testen op een bank maar het lukte niet..

Bij gebruik van MES (MultiEcuScan), een OBD testtool, speciaal voor particullier gebruik op FCA auto's.
Dealer gebruikt een speciale testtool, die voor particulier gebruik veel te duur is  ( Witech) ;)

Voor MES, zie volgende website:
https://multiecuscan.net/Default.aspx
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #427 Gepost op: 3 augustus 2021, 19:43:56 »
overigens zit op de latere giulia's / stelvio's (ca vanaf eind 2017) een SGW (Security GateWay) die als een firewall ervoor zorgt dat je alleen via de OBD poort kunt lezen, niet schrijven. Om toch te kunnen schrijven heb je dan ook  een SGW-Bypass nodig.
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

AdT
88

  • Type Alfa: Stelvio grigio vesuvio
  • **
    - Junior Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #428 Gepost op: 7 augustus 2021, 22:50:12 »
Bij eqperformance hebben ze het vermogen van mijn 200pk Stelvio gemeten met een Dynopro. Dit is apparaat wat op éen van je wielen wordt gemonteerd. In de computer vullen ze dan wagengewicht, wielomtrek en nog wat gegevens in. Vervolgens gaan ze ermee rijden. Het schijnt precieser te zijn dan een rollenbank.  Overigens maten ze bij mij 199pk. En na tuning 292 :)
*

Conquestador
50

  • Type Alfa: Giulia 2.0t
  • **
    - Junior Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #429 Gepost op: 13 augustus 2021, 08:57:31 »
Mijn 2.0 is door de vorige eigenaar Squadra medio gechipt, zover ik weet is dit gewoon 100% gelijk aan veloce. Bij aanschaf verkocht Wim Prins 'm dan ook als "300 PK", aangezien dat vaak gezegd wordt door Squadra, dat veloce in werkelijkheid vaak 300 ipv 280 pk is.

Gister reed ik op de snelweg, en reed er een witte giulietta veloce achter me. Toen we even open baan kregen gaf ik volgas, laten we zeggen dat we van 100 naar 160 gingen. Het stomme was: Hij reed dik op me in, hij was duidelijk sneller dan mij :(

Ik heb even gezocht, en zelfs een massimo gechipte veloce zou maar 270pk hebben. Zou het gewichtsverschil zoveel uitmaken?? Je snapt natuurlijk dat ik het niet leuk vind om door een Giulietta eruit gereden te worden. Zou Massimo nog zoveel verschil gaan maken als ik terug zou gaan naar Squadra?

(ter info: ik ben het eigenlijk wel van plan, ik heb alleen niet de behoefte een vrije dag te nemen, die zijn duur als ZZPer :P )
*

Rohit
302

  • Type Alfa: Giulia 2.2
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #430 Gepost op: 13 augustus 2021, 09:16:17 »
Mijn 2.0 is door de vorige eigenaar Squadra medio gechipt, zover ik weet is dit gewoon 100% gelijk aan veloce. Bij aanschaf verkocht Wim Prins 'm dan ook als "300 PK", aangezien dat vaak gezegd wordt door Squadra, dat veloce in werkelijkheid vaak 300 ipv 280 pk is.

Gister reed ik op de snelweg, en reed er een witte giulietta veloce achter me. Toen we even open baan kregen gaf ik volgas, laten we zeggen dat we van 100 naar 160 gingen. Het stomme was: Hij reed dik op me in, hij was duidelijk sneller dan mij :(

Ik heb even gezocht, en zelfs een massimo gechipte veloce zou maar 270pk hebben. Zou het gewichtsverschil zoveel uitmaken?? Je snapt natuurlijk dat ik het niet leuk vind om door een Giulietta eruit gereden te worden. Zou Massimo nog zoveel verschil gaan maken als ik terug zou gaan naar Squadra?

(ter info: ik ben het eigenlijk wel van plan, ik heb alleen niet de behoefte een vrije dag te nemen, die zijn duur als ZZPer :P )
Gewicht maakt zeker verschil en Massimo is altijd beter! Ook het koppel verschil kan veel uitmaken..
156 1.6 TS  120 PK
159 1.9 JTDm Squadra Massimo 160 PK
Giulia 2.2 JTDm Squadra Massimo 242 PK! 😍
*

dmakily
62

  • Type Alfa: giulia 2.0 T luxury360pk
  • **
    - Junior Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #431 Gepost op: 13 augustus 2021, 09:45:26 »
Vergis je niet in de snelheid van de Giuletta hoor. Ik heb zelf massimo 2.0 T Giulia en heb de breedset van de Q (dus meer rolweerstand dan standaard). Mn vader heef t een gechipte 1.7 Giulietta TCT. Samen zijn we naar Duitsland gegaan en ik kon het kleinere broertje niet echt losrijden. De top lag bij mij op 261 Gps kilometers en die van mn vader was nog geen 5 km minder. Nu is het zo dat de breedset misschien nadelig is voor tussenacceleratie van 100-200+ ten op zichte van een smallere band onder de giulietta. 0-100 zal de Giulia (zelfs met medio) echt sneller zijn lijkt me door de betere automaat en achterwielaandrijving, maar als beide volleding gechipt zijn ontlopen ze naar de 200, elkaar niet veel. Massimo is altijd lekker natuurlijk, maar ik zou me niet blindstaren op de 300 of 320 gezegde pekaas. Ik denk dat  er maar weining Giulia's zijn met meer dan 310 Pk. Die cijfers zie ik in de rollenbanktesten op internet niet/nauwelijks voorbijkomen. Meer rond de 290 Pk
Alfa 156 GTA sportwagon, alfa 159 1.9 jtdm 16v squadra 185pk, Alfa 156 2.4 20v squadra 210pk,
Alfa 156 1.9 8v squadra 150 pk, Alfa 146 1.6, Deawoo Espero
*

Conquestador
50

  • Type Alfa: Giulia 2.0t
  • **
    - Junior Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #432 Gepost op: 13 augustus 2021, 09:48:34 »
Vergis je niet in de snelheid van de Giuletta hoor. Ik heb zelf massimo 2.0 T Giulia en heb de breedset van de Q (dus meer rolweerstand dan standaard). Mn vader heef t een gechipte 1.7 Giulietta TCT. Samen zijn we naar Duitsland gegaan en ik kon het kleinere broertje niet echt losrijden. De top lag bij mij op 261 Gps kilometers en die van mn vader was nog geen 5 km minder. Nu is het zo dat de breedset misschien nadelig is voor tussenacceleratie van 100-200+ ten op zichte van een smallere band onder de giulietta. 0-100 zal de Giulia (zelfs met medio) echt sneller zijn lijkt me door de betere automaat en achterwielaandrijving, maar als beide volleding gechipt zijn ontlopen ze naar de 200, elkaar niet veel. Massimo is altijd lekker natuurlijk, maar ik zou me niet blindstaren op de 300 of 320 gezegde pekaas. Ik denk dat  er maar weining Giulia's zijn met meer dan 310 Pk. Die cijfers zie ik in de rollenbanktesten op internet niet/nauwelijks voorbijkomen. Meer rond de 290 Pk
Ik heb ook de 19" breedset eronder liggen.. Mogelijk dat dat dus het nodige verklaart.

Los daarvan moet massimo nog wel een keertje natuurlijk ;)
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #433 Gepost op: 13 augustus 2021, 10:59:07 »
Squadra gaf aan dat met name de "vroege" 280 pk giulia veloce's bij meting meer vermogen hadden als fabrieksopgave...... :)
Latere jaartallen zaten dichter in de buurt van de officiele fabrieksopgave
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Conquestador
50

  • Type Alfa: Giulia 2.0t
  • **
    - Junior Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #434 Gepost op: 13 augustus 2021, 11:01:43 »
Squadra gaf aan dat met name de "vroege" 280 pk giulia veloce's bij meting meer vermogen hadden als fabrieksopgave...... :)
Latere jaartallen zaten dichter in de buurt van de officiele fabrieksopgave
Mijnes is januari 2018, redelijk "vroeg" dus.