De Squadra tuning voor de 2.0T en de Veloce is klaar. Kreeg een mailtje van Stephan hierover omdat ik eerder heb aangegeven geintresseerd te zijn.
https://www.squadra-tuning.nl/chiptuning/alfa-romeo/giulia/2-0-turbo-upgrade-280-pk/ (de upgrade)
https://www.squadra-tuning.nl/chiptuning/alfa-romeo/giulia/veloce-2-0-t-280-pk/ (de upgrade + tuning)
Hij biedt nu voor de 'standaard'' 200 PK versie, naast de upgrade naar Veloce niveau (280 pk), daarbovenop ook nog een tuning naar 320Pk.
Als ik het zo lees komt de standaard waarde in de A-stand (200PK), de Veloce upgrade in de N stand (280pk), en de tuning in de D stand (320 pk).
De upgrade voor een 200 pk versie naar de 280 pk Veloce kost 590 euro, en wil je die inclusief de tuning dan betaal je 690 euro.
(de tuning voor een standaard Veloce 280 pk versie, kost 490 euro)
De nieuwe DNA verdeling en van de site van Stephan gehaald:
Standaard is het koppel en vermogen in N- en D- stand gelijk. In de A-stand is het allemaal flink lager.
Bij zijn tuning programma heeft hij de oude 200 pk (= 230 pk) setting in de A-stand gezet.
De N-stand heeft hij 430 Nm en 280 pk gegeven, en de D-stand heeft de getunede waarden van 485 Nm en 320 pk.
Wat denken jullie van deze upgrade en tuning voor een standaard 200 pk versie ?
p.s. : ook wel handiger :
Start & stop :
Wanneer men het contact aan zet van een Giulia of Stelvio wordt automatisch het start/stop systeem op scherp gezet.
Men moet dan het knopje links naast het stuur indrukken om het start/stop te deactiveren.
Stephan heeft deze logica precies omgedraaid. Dus wanneer het contact wordt aan gezet staat het start/stop systeem uit.
Wanneer men het knopje indrukt staat het start/stop op scherp. Precies andersom dus.
P.s. naschrift: ik had gedacht dat er vooraf en nadien een meting op een vermogens- of rollentestbank aan de orde zou komen bij Squadra!
Is echter niet het geval en ben mede door de prijs voor de upgrade & tuning van mijn standaard 200 pk versie (690€) aan het twijfelen geraakt?
Las in een eerder bericht van Frankie dat de vermogensbank van SaVaLi ook niet echt 'je van het is' !?
Is Beek auto Racing in Den Haag een goede tuner voor een Giulia 200 pk benzine versie ? Die hebben een goede rollentestbank zo te lezen !
Zie daar alleen helemaal geen ervaring terugkomen van Alfa rijders?