!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

*

Cavallino
118

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #210 Gepost op: 12 oktober 2018, 15:36:03 »
Heeft iemand met 2.0 motor gebouwd na eind 2017 (zonder egr dus) gechipped naar 280?
Tot hoever is het verschil in performance tov echte veloce 280pk motoren met EGR?

Het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk wat het technische verschil is tussen die motorversies en wat het effect daarvan zou moeten zijn... mijn auto is van 2018 en gechipped maar ik heb geen vergelijkingsmateriaal.
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #211 Gepost op: 12 oktober 2018, 15:43:06 »
overigens worden de nieuwe 2.0 benzine modellen nu ook met een fijnstof filter geleverd ivm nieuwe uitlaatgas eisen ......
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Cavallino
118

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #212 Gepost op: 12 oktober 2018, 21:21:15 »
overigens worden de nieuwe 2.0 benzine modellen nu ook met een fijnstof filter geleverd ivm nieuwe uitlaatgas eisen ......

Sinds invoering WLTP neem ik aan?
*

Cavallino
118

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #213 Gepost op: 12 oktober 2018, 22:19:46 »
...
Die bewuste garantiekaart kan ik niet vinden helaas - hij zit in ieder geval niet in mijn mapje met onderhoudsboekje etc.

Gok dat er vast ook wel ergens een sticker of gegraveerd nummer zit, zou alleen niet weten waar  ;)


Was ook mijn gedachte maar de stickers in de deuropening en in de motorruimte bieden nog geen uitkomst - waarschijnlijk zie ik er nog een paar over het hoofd want er is veel gelabeld her en der.


Inmiddels gevonden - er zat een sticker met de motorcode op het foldertje van SCARB dat meegeleverd werd in het onderhoudsmapje... de stickerplakker bij de dealer heeft een onlogische plek uitgezocht! Ik heb blijkbaar de 'nieuwe' motorversie zonder EGR, maar dat was geen beletsel voor tuning.
*

()Jaxon()
2

  • Type Alfa: Giulia diesel 180
  • *
    - Startende Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #214 Gepost op: 27 november 2018, 12:17:59 »
Iemand de massimo van squadra op een 180pk diesel met handbak?
Lees de wildste verhalen over de te lichte zf-bak.
Tuners zien geen probleem (maar zij verdienen hier wel hun boterhammen mee)
*

Ruud_Enschede
864

  • Type Alfa: Giulia 2.2 jtd
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #215 Gepost op: 28 november 2018, 09:17:46 »
Ik heb wel de chip van Savali op een 136 pk Handbak. Het opgegeven vermogen wat savali eruit haalt en squadra is ongeveer hetzelfde en beiden houden rekening met de handbak. Geloof dat koppel iets rond of net boven de 400 nm zit terwijl bij een automaat deze motor tot over de 500 nm gechipt kan worden. Inmiddels 30.000 km ermee gereden en alles werkt nog naar behoren.

Ik vind het fijn rijden al heb ik nooit het gevoel gehad dat er echt meer dan 220 pk in zit. Hij is zonder meer vlot maar echt snel niet vind ik. Een willekeurig VAG product met 150 pk tsi motor en DSG kan ik ternauwernood voorblijven (al zal dat grotendeels door de DSG komen). Top ligt ergens rond de 240 maar denk dat die van jou met 180 pk dat ongechipt ook wel zal halen. 0-100 met app gemeten ergens rond de 7.5 seconden (al denk ik daar de meeste tijd verloren gaat door de handbak; 3x schakelen).
*

Fritsie
131

  • ***
    - Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #216 Gepost op: 4 december 2018, 21:22:45 »
Vorige week even geinformeerd bij Savali (Ronald) wat ze kunnen doen met de tuning en hun eigen uitlaatsysteem. Maandag kreeg ik keurig een reactie op mijn vragen.

Ik was even benieuwd naar hun uitlaatsysteem en kreeg een link naar een filmpje:
https://www.facebook.com/savalituning/videos/501336726886228/ . Heeft iemand deze ook op zijn Giulia laten zetten? Hoor graag de ervaring, vooral tijdens het normaal rijden of het dan niet teveel geluid maakt. Ik ben ook wel geinteresseerd in de achterzijde van een Veloce.

Ook kan bij Savali de start-stop knop worden omgedraaid. Ronald gaf ook aan dat de garantie blijft behouden na tuning omdat ze een officiele Alfa Romeo dealer zijn.

Was eerst van plan om naar Squadra te gaan maar neig nu toch weer naar Savali. Bij mijn Giulietta hadden ze ook de uitlaten gedaan en de tuning en dat was goed gegaan.

Hoor graag jullie mening.
Alfa Romeo Giulia 2.0 T Super 280pk AT
*

leonm
318

  • Type Alfa: 156 V6
  • ****
    - Senior Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #217 Gepost op: 5 december 2018, 23:47:09 »
Wow, dat klinkt best goed  :)
*

Zoef
612

  • Type Alfa: Giulia 2.2d
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #218 Gepost op: 6 december 2018, 21:10:25 »
Sinds kort heb ik er behoorlijk brede banden onder liggen en ik merk een verschil in vermogen (logisch). Hij is gechipped naar volgens opgave 240pk, maar ik vind het niet (meer) overhouden.
of ik ben verwend, maar ik ben nieuwsgierig naar een extra upgrade qua tuning.
Bij squadra werd verteld dat er nog niemand ge-experienteerd had met de Giulia. Ik ben nieuwsgierig of andere verstuivers, turbo etc ook mogelijk is op mijn wagen.
Iemand ervaring met verder tunen dan chippen?
Wie later remt, rijdt langer hard
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #219 Gepost op: 7 december 2018, 19:19:04 »
Ik zou het eens proberen op super benzine met ron 98 ! 
Super V van shell schijnt ook maar ergens tussen de 6 en 97 te zitten
Bij mij scheelde 98 ron nogal wat PK's bij mijn vorige getunde Cupra
*

Cavallino
118

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #220 Gepost op: 8 december 2018, 00:17:47 »
Citaat van: Fritsie op  4 december 2018, 21:22:45
Citaat van: Fritsie op  4 december 2018, 21:22:45
Vorige week even geinformeerd bij Savali (Ronald) wat ze kunnen doen met de tuning en hun eigen uitlaatsysteem. Maandag kreeg ik keurig een reactie op mijn vragen.

Ik was even benieuwd naar hun uitlaatsysteem en kreeg een link naar een filmpje:
https://www.facebook.com/savalituning/videos/501336726886228/ . Heeft iemand deze ook op zijn Giulia laten zetten? Hoor graag de ervaring, vooral tijdens het normaal rijden of het dan niet teveel geluid maakt. Ik ben ook wel geinteresseerd in de achterzijde van een Veloce.

Ook kan bij Savali de start-stop knop worden omgedraaid. Ronald gaf ook aan dat de garantie blijft behouden na tuning omdat ze een officiele Alfa Romeo dealer zijn.

Was eerst van plan om naar Squadra te gaan maar neig nu toch weer naar Savali. Bij mijn Giulietta hadden ze ook de uitlaten gedaan en de tuning en dat was goed gegaan.

Hoor graag jullie mening.

Volgens mij is Savali - net als Squadra - prima, al heb ik met die laatste geen ervaring. Het feit dat Savali onderdeel is van een dealerorganisatie geeft wat extra vertrouwen in geval van eventuele problemen inderdaad.
*

brinkerik
1.817

  • Type Alfa: Giulietta Qv TCT
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #221 Gepost op: 8 december 2018, 06:46:15 »
Savali wil je dat vertrouwen geven,  maar  als het daar om gaat, Stephan Lenior van Squadra werkt ook veel samen met Wim Prins.

Ik zelf zou naar Squadra gaan.

Nu Giulietta Perla Moonlight

ex   159 2.4   '07        Punto Twin-Air '12         156  1.9 16v '04         147  1.6  Veloce G3  '01     146  1.6  Lusso '97
*

Roxxi QV
597

  • Type Alfa: Alfa Gulia 2.0 Veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #222 Gepost op: 8 december 2018, 12:55:15 »
Paar maanden geleden heb ik mij Giulia 2.0 T (200PK) de Massimo tuning laten ondergaan bij Squadra. Op zich rijd de auto nog steeds heel fijn, maar ik ben nog niet geheel overtuigd van de gasrespons (in de N en D) en het nu behaalde vermogen. Volgens Stephan (site) is het Standaard koppel en vermogen in N- en D- stand gelijk. In de A-stand is het allemaal flink lager.
Bij zijn  Massimo tuningsprogramma heeft hij de oude 200 pk (= in de praktijk vaak standaard al 230 pk) setting in de A-stand gezet.
De N-stand zou 430 Nm en 280 pk kunnen geven en de D-stand 485 Nm en 320 pk.
Omdat ik na de tuning  het verschil minder merkte dan verwacht, heb ik mijn Giulia op de rollenbank bij AutoBeekRacing laten testen.
Daar kwam vooral een tegenvallende D meting in naar voren.
De rollenbank test gaf de volgende cijfers weer:
de verwachte A  230 pk/380 Nm was op de rollenbank  219 pk/ 366 Nm  ( -11 pk / -  14 Nm)
de verwachte N  280 pk/430 Nm was op de rollenbank  268 pk/ 402 Nm  ( -12 pk  / - 28 Nm)
de verwachte D  320 pk/485 Nm was op de rollenbank  274 pk/ 407 Nm ( - 46 pk  / - 78 Nm)
Vreemd genoeg de N en D stand nagenoeg gelijk ?

Heb keurig contact hierover gehad met Stephan en hij wist te vertellen dat dit wel vaker voorkomt omdat de Giulia op de rollenbank nogal eens de neiging heeft om in storing te komen en dan de N en D waardes nagenoeg gelijk worden gemeten ? De traction control zou daar de oorzaak van kunnen zijn ? De motor regelt dan volgens Stephan het vermogen terug als gevolg van "tractie problemen? De Traction Control schijnt niet uit te schakelen te zijn en daar is volgens Stephan officiële diagnose apparatuur voor nodig.
Het klopt dat de auto tijdens de 3 metingen (de A, N en als laatste de D stand apart laten meten door Beek) wat storingen weergaf op het display in de auto, maar of dat enkel en alleen in de D meting was, weet ik niet - en /of dat een onjuiste vermogens D meting weer heeft gegeven, evenmin?

Bijzonder verhaal waar ik nog mee bezig ben, want ik zou het wel prettig vinden als ik ergens daadwerkelijk kan aflezen (meten) dat mijn Giulia in de D stand meer dan 300 pk en nog belangrijker, ca. 485 Nm koppel bezit.

Heb nu met BeekAutoRacing een afspraak om 17 dec. een herkansing rollenbank test alleen in de D stand te laten uitvoeren. Ben heel benieuwd hoe dat afloopt en hoop van harte dat deze nu betere waardes weer gaat geven ? 




Voorheen o.a.: Alfa Sud, Alfa Sud Sprint, Alfa 145, Alfa 147, Alfa 156, Alfa GT, Alfa Giulietta QV.
Sinds 13-12-2017 Alfa Giulia 2.0T Veloce uitvoering met o.a. rood leer, 19" Performances velgen, panorama electr. zonnedak, Harman Kardon HiFi, 8.8" Connect navigatie, Ragazzon uitlaat
*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #223 Gepost op: 8 december 2018, 13:06:36 »
Je kunt mbv bijvoorbeeld MultiEcuScan de speciale rollenbank modus inschakelen op de ABS module, om storingen te voorkomen.
(mits je auto van voor feb.2018 is. Na die tijd heeft Alfa een security gateway (SGW) toegevoegd op de OBD poort, waardoor je daar niet meer naar kunt schrijven :(

Zie
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Alfa 147 Ti
1.564

  • Type Alfa: Giulia 2.0 Veloce Q2
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #224 Gepost op: 8 december 2018, 18:50:00 »
Ik vindt het toch wel leuke waardes als ik dit hier boven lees, maar dan 300pk
Wat het ook mag verbruiken een Alfa moet je gebruiken.

Alfa Giulia Veloce Q2 2022 Verde Visconti, Meta
Mijn ex Auto’s
Alfa Giulia 2.0 T Super. 2017
 Alfa 159 1750 TBI S.W 2011 Alfa 159 2.2 S.W 2007 Alfa 147 2004 Volvo 480 Turbo 1994 Mini Cooper 1300 Carbarateur 1991 Mini Jet Black 1989 Mini 1987.