!!

Beste gast Alfist,

U bent niet ingelogd op het forum van Club Alfa Romeo, Om te registreren klik hier of log-in

LET OP !!  als gast ziet u ook maar een klein gedeelte van het forum. Als aangemeld lid ziet u ook minder advertenties.

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

*

jwq
2.618

  • Type Alfa: giulia veloce 2.0 AWD
  • ****
    Amico del club - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #300 Gepost op: 30 juni 2019, 09:01:31 »
zal wel een stevig prijskaartje zijn gok ik

In elk geval de prijs van een quad 4-standen DNA schakelaar ;)
eerdere Alfa's : Spider 2.0 veloce, Sud 1.7 QV, Alfetta GTV 2.0, 164 2.0 TS, 147 GTA
*

Cavallino
118

  • Type Alfa: Giulia
  • ***
    - Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #301 Gepost op: 2 juli 2019, 22:48:27 »
Autoblog leest mee blijkbaar :-)
*

Giuliatje
162

  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #302 Gepost op: 2 juli 2019, 22:54:34 »
Of connecties met Stephan van Squadra
*

alfa brera
507

  • Type Alfa: stelvio veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #303 Gepost op: 3 juli 2019, 09:20:08 »
 ik ga binnen kort de rollerbank op dan weet ik hoeveel pk ik heb
we waren in duitsland met een guiletta met 290 pk een guilia met 320 pk zeggen ze we reden 100 naast elkaar en toen gaven we gas ik liep zo veel weg bij de guilietta qv met 290 pk 100 kg lichter
na mijn vakantie ga ik op de bank
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #304 Gepost op: 3 juli 2019, 10:50:29 »
Valt ook nog te bezien of die Giulietta QV wel 290 pk heeft.  Sommige "tuners" roepen al snel dat je zulke waardes (en meer) krijgt zonder verdere aanpassingen.

Zo makkelijk komen ze daar niet is mijn ervaring, maar je ziet veel tuners deze waardes aanbieden. Zelfde verhaal met de multiair, bijna overal zie je lukraak 200-230 pk, maar daar komen ze toch echt niet aan.  ;D
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

alfa brera
507

  • Type Alfa: stelvio veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #305 Gepost op: 3 juli 2019, 11:51:14 »
ha die tim
ja dat is zo maar heeft mijn guilia ook geen 320 pk zoals ze roepen de guietta was wel op de bank geweest en had 290 pk
zolang ik niet op de bank ben geweest weet ik het niet of mijn auto 320 pk heeft
maar hoe bevalt de leon en merk je veel verschil in auto
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #306 Gepost op: 3 juli 2019, 11:59:27 »
Rollenbanken blijft ook een lastig verhaal, tussen de ene en de andere bank kan zomaar een flink zitten, ook kan het door lage -of hoge buitentemperatuur een stuk hoger of lager uitpakken dan verwacht.

Ebu had volgens mij ooit 292 pk tijdens de rollenbankmeeting bij Tunex met alleen software, later heeft hij elders nog een keer gerold en het was het ergens in de 260 als ik me niet vergis.

De Seat bevalt meer dan goed, van 200 pk met de Giulietta naar 280 is sowieso wel een hele lekkere stap natuurlijk.  ;D
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm
*

alfa brera
507

  • Type Alfa: stelvio veloce
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #307 Gepost op: 3 juli 2019, 15:11:19 »
ha ha wel 200 italiaanse paarden naar 280 duitse paarden
*

QuadroOlieo
186

  • Type Alfa: Giulia Veloce 2.2 Diesel
  • ***
    - Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #308 Gepost op: 4 juli 2019, 11:58:43 »
Ik heb toch ook wel het gevoel dat bij vergelijkbare performance het momentum veel uitmaakt.
Wanneer sta je met je voet op het gas, wat is het toerental op dat ment en waar is het ideale bereik van de motor. Warm weer, koud weer noem maar op..
De ene keer lijkt Juul sowieso sneller dan de andere keer (hebben jullie dat gevoel ook?)

Soms rij ik bij auto's weg dat ik denk dat kan niet en soms ook andersom.
Kan natuurlijk ook gewoon zijn dat het probleem tussen de bestuurdersstoel en en het stuur zit (ben nog in dubio)...:)
*

SirLancelot
126

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ***
    - Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #309 Gepost op: 8 juli 2019, 17:22:13 »
Net terug van vakantie, 5000km door zwitserland, italie, tot kroatie toe.
En jah, natuurlijk de nodige sprints op de autobahn. Haal net 257 toen kwam een auto naar links helaas.
Maar er zit nog meer in, denk sowieso 260, mss zelfs 275 te halen is (met beetje wind :))
Betr Giulia 2.0t a/t squadra massimo.
Giulia 2.0T A/T, Bianco Alfa, Red Veloce Interior, Squadra Massimo
*

Giuliatje
162

  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #310 Gepost op: 8 juli 2019, 18:16:26 »
Volgens Squadra, zou je 270 kunnen halen met de Massimo tuning.
Ik zal dat met de caravan net niet halen, als we komende zaterdag vertrekken naar bella Italia
*

SirLancelot
126

  • Type Alfa: Giulia 2.0T
  • ***
    - Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #311 Gepost op: 9 juli 2019, 12:12:08 »
Ik moet wel bij vermelden dat ik het met 100 octane heeft gedaan. Weet echt niet of het met 95 ook doet.
Giulia 2.0T A/T, Bianco Alfa, Red Veloce Interior, Squadra Massimo
*

Giuliatje
162

  • ***
    - Alfist
  • Club Alfa Romeo lid
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #312 Gepost op: 9 juli 2019, 12:14:55 »
Welk toerental bij 257km/u ?
*

bekkie
2.727

  • Type Alfa: Giulietta 1.4 MA 170pk
  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #313 Gepost op: 11 juli 2019, 09:47:37 »
Citaat van: QuadroOlieo op  4 juli 2019, 11:58:43
Citaat van: QuadroOlieo op  4 juli 2019, 11:58:43
Ik heb toch ook wel het gevoel dat bij vergelijkbare performance het momentum veel uitmaakt.
Wanneer sta je met je voet op het gas, wat is het toerental op dat ment en waar is het ideale bereik van de motor. Warm weer, koud weer noem maar op..
De ene keer lijkt Juul sowieso sneller dan de andere keer (hebben jullie dat gevoel ook?)

Soms rij ik bij auto's weg dat ik denk dat kan niet en soms ook andersom.
Kan natuurlijk ook gewoon zijn dat het probleem tussen de bestuurdersstoel en en het stuur zit (ben nog in dubio)...:)

Oh ja, dat gevoel ken ik. Mijn Giulietta MA 170 pk trekt soms zo snel op dat ik echt met grote ogen achter het stuur zit. Dan denk ik: "Wow, waar komt die kracht ineens vandaan?" Het is echt het moment. Maar het hoort bij Alfa Romeo motoren, denk ik. Dat was bij mijn eerste Alfa, een Alfasud, al net zo. Een Alfa rijdt op maandag anders dan op dinsdag, 's avonds anders dan 's morgens. Met name de luchtvochtigheid speelt een grote rol. Hoe vochtiger, hoe beter de motor trekt. Logisch natuurlijk, maar een Alfa lijkt er wel extra gevoelig voor. Hoe dan ook, het is altijd een verrassing hoe de Alfa rijdt wanneer je de motor start. En juist dan 'wow'-gevoel maakt het rijden in een Alfa zo leuk.
Voorheen: Alfa Sud 1.5TI / Alfa 33 1.3 / Alfa 33 1.3S / Alfa 33 1.7 16V Elegance / Alfa 146 1.6TS (2x)
Nu: Giulietta 1.4 MA 170pk - Distinctive - MY2010 - Argento Alfa - Pack Premium
*

TimW
2.226

  • *****
    - Super Alfist
Re: Alfa Romeo Giulia (chip)tuningstopic
« Reactie #314 Gepost op: 11 juli 2019, 09:57:02 »
Citaat van: alfa brera op  3 juli 2019, 15:11:19
Citaat van: alfa brera op  3 juli 2019, 15:11:19
ha ha wel 200 italiaanse paarden naar 280 duitse paarden

*Spaanse paarden  ;D
G̶i̶u̶l̶i̶e̶t̶a̶ ̶1̶.̶4̶M̶A̶  Seat Leon Cupra 387pk/516nm